סגור

ענקית הפארמה וולגרינס שוקלת להיפטר מבוטס הבריטית

לפי דיווח של רשת סקאי, התאגיד האמריקאי בודק אפשרות למכירת פעילות הרשת לצמחי מרפא שלה 2,200 חנויות בבריטניה, בעסקה בשווי של יותר מ־5 מיליארד ליש"ט. זאת לאחר מכירת זרוע ההפצה האירופית אליאנס הלת'קר, ב־6.5 מיליארד דולר מוקדם יותר השנה

וולגרינס, החברה־האם של בוטס, רשת הפארמה המובילה בבריטניה, בודקת אפשרות למכור את החברה בשנה הבאה בעסקה שעשויה להעריך את שוויה בלמעלה מ־5 מיליארד ליש"ט.


על כך דיווחה בסוף השבוע רשת סקאי. אפשרות נוספת שנבדקת היא הפרדת פעילות בוטס מוולגרינס ורישומה למסחר בנפרד.
מכירתה של בוטס, שהוקמה לפני 172 שנה כחנות צמחי מרפא, תחייב בדיקה מקיפה של רשות ההגבלים בשל חלקה המשמעותי בהענקת שירותי בריאות בבריטניה. בוטס מפעילה רשת ענפה של 2,200 חנויות ומעסיקה 55 אלף עובדים, מה שהופך אותה לאחת המעסיקות הפרטיות הגדולות בממלכה.
בחודשים האחרונים גברו ההערכות כי תאגיד וולגרינס בוטס (WBA) שבסיסו בשיקגו עשוי לשקול את מכירת הפעילות הקמעונאית הבריטית, זאת לאחר שמכר את זרוע ההפצה האירופאית, אליאנס הלת'קר בתמורה ל־6.5 מיליארד דולר מוקדם יותר השנה.

1 צפייה בגלריה
חנות בוטס לונדון סגורה קורונה
חנות בוטס לונדון סגורה קורונה
סניף בוטס בלונדון סגור בקורונה
(בלומברג)

לפי אנליסטים, הערכת שווי הרשת צפויה להיות הליך מורכב בשל השינוי בהרגלי הצרכנים והעובדה כי רוב החנויות נמצאות בחוזי שכירות ארוכי טווח. הערכה אחת אף העמידה את שווי בוטס על 10־12 מיליארד ליש"ט.
בחודש שעבר דיווחה WBA כי המכירות בסניפים הזהים של בוטס ברבעון השלישי טיפסו ב־11.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, עובדה ששיקפה את הביקושים החזקים לשירותי פארמה, בעיקר בדיקות קורונה. בשנה שעברה הודיעה בוטס על קיצוץ 4,000 משרות בעקבות תהליכי ארגון מחדש במשרדים הראשיים ובצוותי ניהול החנויות, כאשר זמן קצר לפני פרוץ המגפה, היא סימנה 200 חנויות כמועמדות לסגירה.
בוטס היתה רשומה למסחר בבריטניה עד 2007, כאשר אז עברה לבעלותם של איל בתי המרקחת האיטלקי סטפאנו פסינה וקבוצת הפרייווט אקוויטי KKR. וולגרינס רכשה את החברה בשני שלבים והשלימה את התהליך ב־2016. פסינה מונה למנכ"ל הקבוצה המורחבת.