סגור

ארגון הבריאות העולמי: "חצי מהאירופאים עשויים להידבק בקורונה בתוך חודשיים"

מספר המאומתים באירופה עמד על מעל 7 מיליון בשבוע הראשון של 2022 - זינוק של פי שניים בתוך שבועיים; בכירה בארגון: "טעות להתייחס לאומיקרון כאל שפעת"

יותר מחצי מאזרחי אירופה עשויים להידבק בזן האומיקרון של הקורונה - כך לפי ארגון הבריאות העולמי (WHO).

מספר המאומתים באירופה עמד על מעל 7 מיליון בשבוע הראשון של 2022 - זינוק של פי שניים בתוך שבועיים, כך אמר היום האנס קלוג, ראש היחידה האירופית ב-WHO, בתדריך לעיתונאים.
"בקצב הזה ההערכות הן שמעל 50% מאזרחי אירופה יידבקו באומיקרון בתוך 6-8 שבועות", אמר קלוג, בהתייחסו למחקר של מרכז המחקר באוניברסיטת וושינגטון.
היחידה האירופית של ה-WHO כוללת 53 מדינות וטריטוריות (בהן ישראל) - וקלוג ציין כי ב-50 מהן התגלו מקרים של אומיקרון. ביבשת כולה מתגוררים כיום כ-800 מיליון בני אדם.
ביום שני אמר ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס כי ייתכן שהגיע הזמן לשנות את האופן בו נבחנת התפשטות האומיקרון, ולהשתמש במודלים הדומים לאלו המשמשים לבחינת התפשטות שפעת - וזאת מאחר שהזו החדש של הקורונה פחות קטלני מקודמיו, לדבריו. המשמעות היא שהקורונה תהיה מחלה אנדמית, ולא מגיפה, כך שלא יבוצעו בדיקות המוניות, ולא יבוצע רישום של כל מקרה הדבקה.
ואולם קתרין סמולווד, בכירה ביחידה האירופית של ה-WHO, אמרה בתדרוך היום כי שינוי כזה יהיה טעות, מאחר שכדי להגדיר את הקורונה כמחלה אנדמית, ההדבקה צריכה להיות יציבה וצפויה.
לדבריה, "יש לנו עדיין המון אי ודאות, ונגיף המתפשט במהירות ומציב אתגרים חדשים. אנחנו לא בנקודה בה ניתן להגדיר את הקורונה כמחלה אנדמית. ייתכן שלבסוף היא תיהפך לאנדמית, אבל קשה לומר כעת שזה יקרה כבר השנה".

1 צפייה בגלריה
איטליה רומא קורונה
איטליה רומא קורונה
רומא
(צילום: אי פי איי)