סגור

דיווח שוטף
רוסיה כבשה את העיר חרסון בדרום אוקראינה; פיצוץ ליד תחנת הרכבת בקייב

הישג לכוחות הרוסיים אחרי שבוע של מלחמה: גורמים באוקראינה דיווחו שהעיר האסטרטגית חרסון נכבשה, ראש העיר: "חמושים נכנסו לבניין העירייה". פיצוץ עז בסמוך לתחנת הרכבת המרכזית בקייב: "תקיפה ליד תחנה שממנה פונו אלפים". הלחימה לא פוסקת, אך המו"מ אמור להתחדש. רוסיה פרסמה לראשונה את מספר החללים שלה. הערב היא ספגה מכה בעצרת האו"ם, שהצביעה ברוב מוחץ בעד גינוי המתקפה

הכוחות הרוסיים שפלשו לאוקראינה ממשיכים התקדמותם לקייב ומפגיזים את חרקוב. נשיא ארה"ב ביידן הכריז על מניעת טיסות רוסיות בשמי ארצו. כלכליסט מעדכן בהתפתחויות
23:25 - חרסון נכבשה: גורמים רשמיים באוקראינה אמרו הערב (רביעי) לניו יורק טיימס שכוחות רוסיים כבשו את עיר הנמל האסטרטגית חרסון בדרום המדינה - העיר הגדולה הראשונה שנופלת לידי הרוסים. היום טענה מוסקבה שכוחותיה השתלטו על חרסון, אך בעיר הצהירו שחרסון "לא נפלה".
הערב, אחרי דיווחים על קרבות קשים, הודיע ראש העיר כי "חמושים נכנסו לבניין העירייה". הוא ציין שאמר להם: "אין לנו כוחות אוקראיניים חמושים בעיר, רק אזרחים ואנשים שרוצים לחיות כאן". לדבריו הרוסים הטילו עוצר מ-20:00 עד 06:00 ויאפשרו רק לרכבים עם אוכל, תרופות ואספקה חיונית אחרת להיכנס לעיר. הוא הוסיף שמכוניות בעיר נדרשות לנסוע במהירות "מינימלית". בחרסון חיים כ-300 אלף תושבים, והצבא הרוסי יוכל לצאת ממנה לכיבושים נוספים בדרום אוקראינה.
21:40 - פיצוץ בקייב: אוקראינה דיווחה הערב על פיצוץ עז בסמוך לתחנת הרכבת המרכזית בקייב, ברקע האזהרות שרוסיה – שכרגע לא משיגה את יעדיה במלחמה – מחריפה את מתקפותיה. אתמול דיווחה אוקראינה על חמישה הרוגים בתקיפת מגדל טלוויזיה בקייב, סמוך לאנדרטה לקורבנות באבי יאר.

11 צפייה בגלריה
אוקראינים מסתתרים בתחנת רכבת תחתית ב קייב אוקראינה
אוקראינים מסתתרים בתחנת רכבת תחתית ב קייב אוקראינה
מסתתרים בתחנת רכבת תחתית בקייב
(EPA)
בכיר אמריקני אמר הערב שרוסיה הסלימה את המתקפות שלה על תשתיות בקייב, בזמן שהיא מנסה לכתר את העיר. "ראינו, כמובן כפי שכולכם ראיתם, עלייה בירי הטילים והארטילריה לעבר העיר", אמר הבכיר. לדבריו בשבעת ימי המלחמה שיגרו הרוסים כ-450 טילים על מטרות באוקראינה.





19:45 - גינוי באו"ם: הערב התקיימה בעצרת הכללית של האו"ם הצבעה בעד גינוי המתקפה הרוסית. המהלך אושר ברוב מוחץ של 141 מדינות מול חמש בלבד שהתנגדו. 34 נמנעו. ישראל הצביעה בעד הגינוי, שבו קרא האו"ם לרוסיה להפסיק את המלחמה, ולהסיג את כל כוחותיה מאוקראינה. חמש המדינות שהתנגדו להודעת הגינוי הן רוסיה עצמה וכן בלארוס, צפון קוריאה, סוריה ואריתריאה.
ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח הערב (רביעי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. זוהי השיחה השנייה ביניהם מאז החלה הפלישה הרוסית לאוקראינה. כשעתיים קודם לכן שוחח בנט עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. הערב הצביעה ישראל בעד גינוי רוסיה בעצרת הכללית של האו"ם.

11 צפייה בגלריה
מחסומים מאולתרים ב קייב אוקראינה
מחסומים מאולתרים ב קייב אוקראינה
מחסומים מאולתרים בקייב
(EPA)

18:55 - הרוסים מודים באבידות: משרד ההגנה הרוסי מודה כי 498 חיילים רוסים נהרגו במלחמה עד כה ועוד 1,597 נפצעו.
העיר מריופול שבדרום אוקראינה, שסמוכה לחצי האי קרים, נמצאת בשעות האחרונות במוקד הלחימה בין רוסיה לאוקראינה - שנכנסה היום (רביעי) ליומה השביעי. לפי גורמים רשמיים בעיר יש בה הרוגים רבים כתוצאה מהפגזות כבדות של הצבא הרוסי. מניין הקורבנות בעיר טרם פורסם.
באוקראינה מעודדים מההתנגדות העזה לכוחות הרוסיים. בתחילת השבוע הודיעה ממשלת אוקראינה על הקמת "לגיון זרים", שיורכב ממתנדבים מרחבי העולם שמעוניינים להירתם למאמץ המלחמתי מול רוסיה. אחר הצהריים הודיע שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה כי יותר מ-1,000 מתנדבים מ-16 מדינות עושים את דרכם לאוקראינה. "הבקשות ממשיכות להגיע", אמר קולבה.




11 צפייה בגלריה
בסיס צבאי ב מריופול אוקראינה שהופצץ
בסיס צבאי ב מריופול אוקראינה שהופצץ
בסיס צבאי במריופול שהופצץ
(AP)
16:40- האיחוד האירופי נגד RT וספוטניק: האיחוד האירופי הודיע שחברות התקשורת שבשליטת ממשלת רוסיה, RT וספוטניק, יאבדו את רישיון ההפעלה שלהן בשטחו, בעקבות "הפצת מידע כוזב באופן שיטתי אודות הפלישה הרוסית לאוקראינה". הנציב העליון למדיניות חוץ וביטחון באיחוד, גוז'פ בורל, מסר כי "מניפולציה שיטתית של מידע והפצת מידע כוזב על ידי הקרמלין הם חלק משיטות הפעולה במתקפה נגד אוקראינה, והן אף מהוות איום משמעותי וישיר לסדר הציבורי ולביטחון האיחוד". בימים האחרונים הכריזו פייסבוק, גוגל, יוטיוב, טוויטר וטיקטוק על חסימת הגישה ל-RT ולספוטניק משטחי האיחוד.



16:20 - אוקראינה: 2,000 אזרחים נהרגו. שירותי החירום של אוקראינה דיווחו בינתיים כי מאז תחילת המלחמה בשבוע שעבר נהרגו יותר מ-2,000 אזרחים. ממש במקביל, בנאום שנשא בפרלמנט, האשים ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון את נשיא רוסיה בביצוע פשעי מלחמה באוקראינה: "מה שכבר ראינו ממשטרו של ולדימיר פוטין, בשימוש בתחמושת שהם מפילים על אזרחים חפים מפשע... עמדתי היא שזה כבר תואם לחלוטין את ההגדרה של פשע מלחמה".
אוקראינה דיווחה בצהריים על קרב אווירי שניהלו חייליה בשמי אזור קייב נגד מטוסי קרב רוסיים: לדבריה מטוסי מיג-29 אוקראיניים השמידו שני מטוסים רוסיים – וגם מטוס אוקראיני אחד אבד. הדיווחים על האירוע בשמי קייב, שלא ברור מתי בדיוק התרחש, באים כשברקע ממשיכים להגיע עדכונים מעורפלים על הנעשה בעיר הגדולה חרסון שבדרום אוקראינה, עיר שרוסיה טענה בבוקר כי הצליחה להשתלט עליה. יועצו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי טען בצהריים כי סביר להניח שהעיר לא נפלה לחלוטין לידי הרוסים, אולם אין ספק כי הם נמצאים בתוכה. בשעות האחרונות הגיעו ממנה סרטונים ראשונים המתעדים כוחות רוסיים ברחובות.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון התייחס להמשך התקיפות הרוסיות באוקראינה ואמר שהפעולות שרוסיה עשתה עד כה "כבר נחשבות לפשעי מלחמה". הוא קרא למדינות נוספות להצטרף אליו בגינוי רוסיה במועצת הביטחון של האו"ם ואמר כי הוא משיק מסע פרסום לגיוס כספים "עבור אוקראינה, עם תרומות המותאמות על ידי הממשלה".

11 צפייה בגלריה
פגיעה ב מבנה ב חרקוב אוקראינה
פגיעה ב מבנה ב חרקוב אוקראינה
פגיעה במבנה בחרקוב
(צילום: רויטרס)

16:00 - משקיעים הזרים באג"ח רוסיות הפכו לקורבן של התגובה הרוסית נגד הסנקציות. הבנק המרכזי במדינה הודיעה כי בכוונתו לחסום תשלומים של בנקים ללקוחות זרים, כולל תשלומי ריבית על אג"ח רוסיות. המהלך הוא חלק מהגבלות ההון שהטיל הבנק ונועדו לבלום משיכות מט"ח מהמדינה. "זה למעשה חדלות פירעון אם הם לא יכולים או לא מוכנים להעביר את התשלומים", הגיב אדוארד אל חוסייני, אנליסט בכיר בחברת ההשקעות קולומביה תרידנידל. במקביל, המשקיעים המחזיקים באג"ח ממשלתיות ברובל לא יכלו למכור אותן השבוע לאחר שבבנק המרכזי סגרו את שוקי המניות והאג"ח בשל חשש ממכירה המונית של אג"ח רוסיות. "הדבר היחיד שהמשקיעים הזרים יכולים לעשות הוא להתאזר בסבלונות. זה סיכון שנלווה להשקעה בשווקים מתעוררים", סיכם פול מקמנרה מ-GAM אינווסטמנטס.
15:30 - ריינאייר סופגת ירידה בהזמנות. חברת התעופה המוזלת ריאנאייר ספגה ירידה שבועית של 20% בהזמנות בימי חמישי ושישי בשבוע שעבר לאחר תחילת הפלישה הרוסית, כך לפי מנכ"ל החברה מייקל או'לירי. עוד הוסיף כי מאז יום שבת נרשמה ירידה של 10% בהזמנות. עם זאת, או'לירי ציין שנרשמה עלייה בביקוש לטיסות מפולין, שכן אוקראינים רבים ברחו למדינה ומעוניינים לטוס למדינות אחרות באירופה. בריאנאייר מעבירים גם סיוע הומיניטרי וציוד רפואי לשדות התעופה בפולין ובכוונתם לשמור על תעריפים נמוכים בנתיבים הללו. או'לירי ציין בתדרוך לעיתונאים כי ריאנאייר מתכוונת להיות חברת התעופה הראשונה שתחזור לטוס לאוקראינה, אך מעריך כי תעבור עוד כשנה לפני שיתקנו את הזנק שגרם הצבא הרוסי למערכות המכ"מ בשדות התעופה באוקראינה.


15:00 - ENI האיטלקית פורשת מצינור הגז בלו סטרים. ענקית הנפט האיטלקית ENI הודיעה כי היא פורשת מצינור הגז בלו סטרים המחבר בין רוסיה וטורקיה, בו שלטה ביחד עם חברת האנרגיה הרוסית גזפרום. דובר של החברה מסר כי ENI מתכוונת למכור את האחזקה שלה בגובה 505 בפרוייקט, בדומה לצעדים בהן נקטו חברות אנרגיה מערביות אחרות כמו BPף של ואקסון מובייל.
13:55 - הכוחות הרוסיים מתקרבים לקייב. ראש העיר קייב, ויטלי קליצ'קו, הזהיר כי הכוחות הרוסיים מתקרבים לקייב והפציר בתושביו להישאר בבתים. "אנחנו מתכוננים להגן על העיר. קייב מחזיקה מעמד ותחזיק מעמד!", כתב בהודעה שפרסם ברשתות החברתיות. השיירה הרוסית שאורכה 64 קילומטרים וכוללת טנקים וכלי רכב צבאיים נוספים ממשיכה להתקדם באיטיות מכיוון צפון אל קייב.

11 צפייה בגלריה
שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב
שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב
שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב
(צילום: AP)

מאות עובדים ותושבים חוסמים את הגישה לתחנת כוח גרעינית לעיר אנדרהודר שבדרום אוקראינה, בצל התקרבות הכוחות הרוסיים לאזור. התושבים חוסמים את המעבר באמצעות משאיות אשפה. ראש העיר של אנדרהודר, דמיטרו אורלוב, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "כולנו עובדים במתכונת חירום. אף אחד לא ייכנע. התושבים נחושים". כך פורסם ברשת CNN האמריקנית.
שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר כי אם תפרוץ מלחמת עולם שלישית "היא תכלול שימוש בנשק גרעיני ותהיה הרסנית". לברוב שב וטען כי אוקראינה חותרת להשיג נשק גרעיני, טענה שהקרמלין החל לקדם בימים האחרונים כדי להצדיק את פלישתו, וכי אם היא תשיג אותו תישקף לרוסיה "סכנה אמיתית". כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית RIA.
12:40 - דיווחים סותרים על מצב העיר חרסון. משרד ההגנה של אוקראינה הכחיש את הדיווחים לפיהם העיר חרסון שבדרום המדינה נפלה בידי הרוסים. "לפי המידע מהחטיבה שלנו הקרבות נמשכים כעת. חלקים מסוימים עדיין נמצאים בשליטה שלנו", אמר דובר המשרד, בדיווח שפורסם ברשת CNN האמריקנית.

11 צפייה בגלריה
שריפה ב אוניברסיטת חרקוב אוקראינה
שריפה ב אוניברסיטת חרקוב אוקראינה
בניין באוניברסיטת חרקוב
(צילום: AFP)

לדברי דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב בתדרוך לתקשורת, רוסיה ספגה מכה כלכלית קשה בעקבות הפלישה לאוקראינה, אבל "יש לנו חוסן, פוטנציאל ותוכניות". בצל ההפגנות של פעילי מחאה נגד המלחמה ברחבי רוסיה, הפגנות שבהן נעצרו בשבוע האחרון יותר מ-6,000 מפגינים, טען הקרמלין כי התמיכה הציבורית בנשיא ולדימיר פוטין "גבוהה מאוד-מאוד".
פסקוב אמר כי המשלחת הרוסית תגיע למקום המפגש המיועד לשיחות בין נציגי קייב ומוסקבה בהמשך היום ותמתין שם לנציגים האוקראינים כדי לחדש את השיחות: "לא ברור אם הנציגים האוקראינים יבואו, בואו נקווה שכן", אמר. הוא שב וטען כי אוקראינה נשלטת על-ידי "ניאו-נאצים אמיתיים שהתחילו לרצוח את בני עמם ב-2014" וכי "מישהו צריך להעניש אותם על פשעיהם". לצד זה שב וטען כי רוסיה אינה תובעת ריבונות על גבולותיהן של מדינות כלשהן.
10:40 - "פוטין מנסה לשבור את האוקראינים". שר ההגנה של בריטניה בן וואלאס אמר בריאיון לתחנת רדיו מקומית כי "כל אדם שחושב בהיגיון לא היה עושה את מה שפוטין עושה כרגע. הפלישה של נשיא רוסיה לאוקראינה תהפוך לאכזרית יותר". לדבריו, פוטין "לא מקבל את שלו. הוא מקיף ערים, מפציץ בלי רחמים בלילה. הוא מנסה לשבור את האזרחים האוקראינים".
09:20 - דיווח: הרוסים השתלטו אל העיר חרסון. משרד ההגנה של רוסיה טוען הבוקר (רביעי) כי הכוחות הרוסיים השתלטו על העיר חרסון שבדרום אוקראינה. ההודעה הרשמית הזו מגיעה שעות אחרי שראש העיר, איגור קוליחאייב, אמר לרדיו המקומי כי כיבוש העיר על-ידי הרוסים יצא לדרך. תושבים בחרסון, עיר שאוכלוסייתה מונה קרוב ל-300 אלף בני אדם, מדווחים כי חיילים רוסים נעים ברחובות, וראש העיר קוליחאייב אמר כי במהלך הלילה הם כבשו את תחנת הרכבת המרכזית שם. בימים האחרונים הייתה העיר נתונה להפגזות כבדות, ולטענת קוליחאייב יש בה הרוגים רבים – חיילים ואזרחים.


11 צפייה בגלריה
מחסום מאולתר אוקראינה
מחסום מאולתר אוקראינה
מחסום מאולתר באוקראינה
(צילום: רויטרס)

09:15 - רוסיה תוקפת בלי הפסקה. הבוקר דיווח מושל חרקוב אולג סינגובוב כי בהפגזות וירי הטילים של היממה האחרונה נהרגו בעיר חרקוב לפחות 21 בני אדם ועוד 112 נפצעו. הרשויות האוקראיניות מדווחות כי רוסיה תוקפת בטילים, רקטות ופגזים אזורי מגורים, ואתמול היא תקפה את בניין הממשל המרכזי של חרקוב, מעשה שלדברי הרשויות היה ניסיון לרצוח את ראש העיר וצוותו, המנהלים את ההגנה על העיר. במקביל, יועץ לשר הפנים האוקראיני מסר כי ארבעה בני אדם ובהם ילד נהרגו מטיל שיוט רוסי שכוון כנראה לבסיס חיל אוויר אוקראיני - ופגע בבתים בעיר ז'יטומיר, 120 ק"מ מערבית לקייב.
08:35 - החרם של בואינג על רוסיה. יצרנית המטוסים האמריקנית בואינג הודיעה שתפסיק להעניק לחברות תעופה רוסיות שירותי תמיכה ותחזוקה ותמיכה טכנית למטוסי בואינג רוסיים. עוד היא הודיעה שהיא מפסיקה כל פעילות שלה על אדמת רוסיה, ובכלל זה פעולות הדרכתיות ואימוני טייסים. בהודעה מטעם החברה נכתב: "בזמן שהלחימה באזור נמשכת, אנחנו פועלים למען בטחון העובדים ואנשי הצוות שלנו באזור". בנוסף, המשרד בקייב נסגר באופן זמני משיקולי בטיחות. חברת התעופה הרוסית אירופלוט מחזיקה בצי כ-60 מטוסי בואינג מדגמי 737 ו-777.

11 צפייה בגלריה
מטוס בואינג 777X
מטוס בואינג 777X
מטוס בואינג 777X
(צילום: בלומברג)

גוגל הודיעה שחסמה אפליקציות המחוברות לסוכנויות הידיעות הרוסיות RT ו-ספוטניק מחנות ה-Play (האפליקציות) שלה. זאת, בהתאם להחלטה קודמת שקיבלה, להסיר רשתות שמקורבות לממשל הרוסי מתוכנות החדשות ששייכות לה.
07:20 - בערים ברחבי אוקראינה נערכים הבוקר ליום נוסף של מתקפות, אחרי שהרוסים - שנתקלו בהתנגדות אוקראינית עזה - הגבירו את ההפגזות של אזורים עירוניים בעוד הכוחות מתקדמים לעבר קייב. למרות הסנקציות הכבדות והגינויים של המערב, רוסיה לא מראה סימנים של עצירת הלחימה, הכוללת התקפות על הבירה קייב וירי טילים לעבר העיר השנייה בגודלה חרקוב. לפנות בוקר פרסם צבא אוקראינה הודעה שלפיה חיילים רוסים צנחו בחרקוב ותקפו בית חולים מקומי.

11 צפייה בגלריה
אזרחים מתאמנים בהשלכת בקבוקי תבערה אוקראינה
אזרחים מתאמנים בהשלכת בקבוקי תבערה אוקראינה
אזרחים מתאמנים בהשלכת בקבוקי תבערה באוקראינה
(צילום: רויטרס)

הנשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס לפנות בוקר בהרחבה למלחמה באוקראינה, בנאום "מצב האומה" השנתי שנשא בפני שני בתי הקונגרס בוושינגטון. הוא קרא לנוכחים לעמוד ו"לשלוח מסר לאוקראינה והעולם" - והנוכחים נעמדו על רגליהם והריעו. רבים מהם הגיעו לנאום עם דגלי אוקראינה קטנים, וחלק מחברות הקונגרס הגיעו לבושות בצבעי כחול-צהוב. בנאומו הודיע כי ארה"ב תאסור על טיסות רוסיות להיכנס למרחב האווירי שלה - סנקציה שכבר נקטו מדינות אירופה וקנדה לפניה.
"פוטין לא ידע מה מחכה לו. הוא חשב שיוכל לעבור לתוך אוקראינה והעולם יעבור על כך בשתיקה. במקום זאת הוא פגש בקיר של עוצמה שהוא לא תיאר לעצמו - הוא פגש את העם האוקראיני", אמר ביידן. "מהנשיא זלנסקי ועד כל אוקראיני - חוסר הפחד שלהם, האומץ שלהם, הנחישות שלהם, נותנים השראה לעולם".
עוד אמר ביידן בהתייחסו לסנקציות המוטלות על מוסקבה: "בעוד הוא עשוי להשיג רווחים בשדה הקרב, הוא ישלם מחיר גבוה בטווח הארוך. בהיסטוריה של העידן הזה ייכתב שהמלחמה של פוטין נגד אוקראינה הותירה את רוסיה חלשה יותר ואת יתר העולם חזק יותר. אנחנו חונקים את רוסיה ומחלישים את הצבא שלה לשנים קדימה".

11 צפייה בגלריה
חייל רוסי ליד המשאית אוקראינה
חייל רוסי ליד המשאית אוקראינה
חייל רוסי ליד משאית באוקראינה
(צילום: EPA)


"לאורך ההיסטוריה למדנו את השיעור הזה: כאשר דיקטטורים לא משלמים מחיר על תוקפנותם, הם גורמים יותר כאוס. הם ממשיכים להתקדם. והמחירים לאמריקה והעולם ממשיכים לעלות", הוסיף הנשיא האמריקני. הוא שב ואמר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התעלם מהמאמצים למנוע מלחמה. "המלחמה של פוטין הייתה מתוכננת מראש וללא פרובוקציה. הוא דחה את המאמצים הדיפלומטיים. הוא חשב שהמערב ונאט"ו לא יגיבו. והוא חשב שהוא יוכל לפלג אותנו. פוטין טעה. היינו מוכנים". הוא שב וציין כי ארה"ב לא תשלח את חייליה להילחם על אדמת אוקראינה.
לאות תמיכה באוקראינה, הגברת הראשונה גי'ל ביידן הזמינה כאורחת את שגרירת אוקראינה בארצות הברית אוקסנה מרקרובה, שאף נסעה עם ביידן בשיירה מהבית הלבן לגבעת הקפיטול.
רוסיה טרם הצליחה לכבוש עיר כלשהי במלואה מאז פלשה לאוקראינה לפני כמעט שבוע, ונתקלה בחיילים אוקראינים מחוזקים באזרחים חמושים. פרשנים במערב סבורים כי רוסיה נוקטת כעת טקטיקה של הריסת אזורים בנויים לפני הכניסה אליהם. זאת בדומה לשיטות שכבר נקטה מוסקבה בצ'צ'ניה ובסוריה כדי לשבור את רוחם של מתנגדיה.
השיירה הצבאית הרוסית הענקית, שאורכה 64 קילומטרים, ממשיכה להתקדם באיטיות מכיוון צפון אל קייב. השיירה כוללת טנקים וכלי רכב צבאיים נוספים. גורמים אוקראינים רשמיים מסרו כי ממערב לקייב, בעיר ז'יטומיר, נהרגו אתמול ארבעה בני אדם ובהם ילד מפגיעת טיל שיוט רוסי.
שרת האוצר של ארה"ב, ג'נט ילן, אמרה הלילה כי סיכמה עם שרי האוצר של מדינות ה-G7 להקים כוח משימה אשר "יקפיא ויחרים את נכסיהן של אליטות מפתח רוסיות". בהצהרה שפרסמה לאחר השיחה עם עמיתיה כתבה כי המהלך "יסב כאב כלכלי לאנשים החזקים המקיפים את פוטין ויבהיר כי אף אחד לא נמצא מעבר להישג ידינו הקולקטיבי". זאת לאחר שהסנקציות העולמיות גרמו למטבע הרוסי, הרובל, להתרסק לשפל היסטורי ושלחו את הרוסים לעמוד בתורים ארוכים מחוץ לבנקים כדי למשוך את חסכונותיהם.
סוכנות הידיעות הממלכתית של רוסיה דיווחה שהיום יתקיים סבב שני של שיחות בין מוסקבה לקייב על הפסקת אש - אחרי שהמשא ומתן בתחילת השבוע, שנמשך חמש שעות הסתיים ללא תוצאות. לפי סוכנות הידיעות TASS השיחות יתקיימו בבלארוס, בקרבת הגבול עם פולין. אוקראינה לא אישרה את הדיווח.
מניין המתים במלחמה עדיין איננו ברור. גורם מודיעין במערב העריך כי לפחות 5,000 חיילים רוסים נהרגו או נפלו בשבי. הצד האוקראיני לא מסר הערכה של מספר החללים שלו. סוכנות האו"ם לזכויות אדם תיעדה 136 אזרחים הרוגים, אך ההערכה הנפוצה היא שהמספר האמיתי גבוה יותר.