סגור

עצומת עובדים בסיימון אנד שוסטר: לא לפרסם ספרים של מקושרים לממשל טראמפ

216 מעובדי ההוצאה לאור דורשים להימנע מפרסום ספרי הזכרונות של סגן הנשיא לשעבר מייק פנס; על העצומה חתמו גם כ-3,500 שותפים חיצוניים של החברה, שמבקשים לא להתייחס לממשל טראמפ "כאל פרק נורמלי בהיסטוריה האמריקאית". מוקדם יותר החודש דווח כי פנס חתם על חוזה לפרסם שני ספרים בהוצאה עבור יותר מ-3 מיליון דולר

עצומה שארגנו העובדים בסיימון אנד שוסטר דורשת שההוצאה לאור תפסיק לפרסם ספרים של מחברים המקושרים לממשל טראמפ. על העצומה חתמו כבר 216 עובדים ועוד כ-3,500 שותפים חיצוניים, ביניהם סופרים שחורים ידועים.
בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי העובדים הגישו את העצומה להנהלה ביום שני, ובה הם דורשים כי החברה תמנע מפרסום הזכרונות של סגן הנשיא לשעבר מייק פנס. לפי המכתב, ההוצאה מתבקשת לא להתייחס לממשל טראמפ "כאל פרק נורמלי בהיסטוריה האמריקאית".
עם זאת, מנכ"ל ההוצאה ג'ונתן קארפ שלח בשבוע שעבר, כשנודע לו על העצומה, מזכר פנימי שבו דחה את דרישות העובדים. דובר החברה סירב להגיב מעבר לכך.
216 העובדים שחתמו על העצומה מייצגים בסביבות 14% מכוח העבודה של סיימון אנד שוסטר. בנוסף, כאמור, חתמו על העצומה מעל ל-3,500 תומכים חיצוניים, ביניהן ג'סמין וורד, האשה הראשונה והאפרו-אמריקאית הראשונה שזכתה פעמיים בפרס הספר הלאומי.
2 צפייה בגלריה
מייק פנס סגן נשיא ארה"ב
מייק פנס סגן נשיא ארה"ב
סגן הנשיא לשעבר, מייק פנס
(צילום: איי פי)
בעצומה מואשם פנס בקידום מדיניות גזענית וסקסיסטית, וכן באפליה נגד קהילת הלהט"ב. מוקדם יותר החודש דווח כי פנס חתם על חוזה לפרסם שני ספרים בהוצאה עבור יותר מ-3 מיליון דולר. "כשסיימון אנד שוסטר בחרו להחתים את מייק פנס, הפרנו את אמון הציבור בתהליך העריכה שלנו, וסתרנו בבוטות טענות פומביות קודמות של תמיכה בשחורים ובקבוצות אחרות שהפכו פגיעות בשל דיכוי מערכתי", נכתב עוד בעצומה. דובר מטעמו של פנס לא הגיב על ההאשמות.
סיימון אנד שוסטר נחשבת לאחת ההוצאות המובילות של ספרים פוליטיים. כך למשל, בשנה שעברה היא פרסמה מגוון ספרים בתחום, כולל זה של מגיש פוקס ניוז שון האניטי, וכן זכרונות של היועץ לשעבר לביטחון לאומי ג'ון בולטון. "כהוצאה לאור הפועלת בתקופה מפלגת זו, חווינו זעם משני צדי המפה הפוליטית ומקבוצות שונות", כתב קארפ במזכר. "אבל הגענו לעבודה בכל יום כדי לפרסם, לא לבטל, שזו ההחלטה הקיצונית ביותר שמו"ל יכול לקבל, וכזו שמנוגדת למשימת היסוד שלנו שהיא לפרסם מכוון של קולות ופרספקטיבות".
2 צפייה בגלריה
משרדי סיימון אנד שוסטר בניו יורק
משרדי סיימון אנד שוסטר בניו יורק
משרדי סיימון אנד שוסטר בניו יורק
(גטי)
ענקית ההוצאה לאור הגרמנית ברטלסמן רכשה את סיימון אנד שוסטר מוויאקום עבור קרוב ל-2.18 מיליארד דולר. העסקה צפויה להיסגר בהמשך השנה לאחר קבלת אישור הרגולטורים.