סגור

אלמנתו של קובי בריאנט הגיעה להסדר עם בעלי המסוק שבו התרסק בעלה

לפי דיווח של AP, פרטי ההסדר של ונסה בריאנט עם הטייס וגם עם בעלי המסוק שהתרסק אשתקד ובו נהרגו כוכב ה-NBA, ביתם ג'יאנה ושבעה אנשים נוספים לא נחשפו, ועליהם לקבל את אישור ביהמ"ש הפדראלי בלוס אנג'לס

ונסה בריאנט אלמנתו של כוכב ה-NBA המנוח קובי בריאנט הסכימה להגיע להסדר בתביעה שהגישה נגד הטייס ונגד הבעלים של המסוק שהתרסק בשנה שעברה וגרם למותם של בריאנט, בתם ג'יאנה ושבעה אנשים נוספים, כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

ונסה בריאנט, ילדיה וקרובי המשפחה של שאר הקורבנות הגישו את ההודעה על ההסדר לבית המשפט הפדראלי בלוס אנג'לס, אך התנאים של ההסדר לא נחשפו.
אם ההסדר יאושר על ידי בית המשפט, תגיע לסיומה תביעה בגין מוות ברשלנות שהוגשה נגד מנהלי עזבונו של הטייס ונגד הבעלים של חברת השכרת המסוק שהתרסק ב-26 בינואר, 2020.

2 צפייה בגלריה
קובי בריאנט כדורסלן כדורסל אמריקה ארצות הברית לוס אנג'לס לייקרס לשעבר
קובי בריאנט כדורסלן כדורסל אמריקה ארצות הברית לוס אנג'לס לייקרס לשעבר
קובי בריאנט כדורסלן לוס אנג'לס לייקרס המנוח
(צילום: בלומברג)

בריאנט ביחד עם בתו בת ה-13 ושישה נוסעים נוספים שטסו ממחוז אורנג' לטורניר נוער בכדורסל במחוז ונטורה, אך המסוק נתקל בערפל כבד בעמק סן פרננדו, צפונית ללוס אנג'לס. הטייס, ארה זובאין, העלה את המסוק לגובה גבוה יותר אך בשל תנאי מזג האוויר המסוק התרסק בסופו של דבר על צוק.
טעות של הטייס
בהתרסקות נהרגו כל 9 האנשים שהיו עליו, ביניהם מאמן קבוצת הכדורסל של מכללת מחוז אורנג' ג'ון אלטובלי, אשתו קרי והבת שלהם אליסה, כריסטינה מאוזנר שעזרה לבריאנט לאמן את קבוצת הכדורסל של בתו ושרה צ'סטר ובתה פייטון. אליסה ופייטון היו חברותיה לקבוצה של ג'יאנה.
בפברואר השנה שעברה פרסמה הרשות לבטיחות בתחבורה דו"ח לפיו טעות של הטייס היא שגרמה לתאונה. לפי הדו"ח, שורה של החלטות גרועות מצידו של זובאין, כולל טיסה בלא ראות לתוך קיר של עננים שם איבד אוריינטציה וחשב שהוא מטפס למעלה בזמן שצנח למטה. בדו"ח הפנו גם אצבע מאשימה כלפי איילנד אקספרס הליקופטרס, הבעלים של המסוק, בטענה שלא ביצעו פיקוח מספק של תנאי הבטיחות.

2 צפייה בגלריה
ונסה בריאנט אלמנה קובי בריאנט
ונסה בריאנט אלמנה קובי בריאנט
ונסה בריאנט, אלמנתו של קובי בריאנט
(MARIO ANZUONI)
בתביעה שהוגשה נגד עזבונו של זוביאן ונגד הבעלים של החברה, נטען כי לא הכשירו או פיקחו בצורה הולמת על זוביאן, וכי הוא נהג בחוסר אחריות ורשלנות כשטס בערפל והיה צריך לבטל את הטיסה.
בחברה הכחישו כי יש להם אחריות לתאונה, שלדבריהם הייתה תוצאה של "מעשה של אלוהים" שאי אפשר היה לשלוט עליו.