סגור

ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מחייבים את כל העובדים לחזור למשרד

בעוד חלק מהחברות הגדולות בוול סטריט מגלות גמישות בנוגע למודל העבודה, ב"וול סטריט ג'ורנל" מדווחים כי בשני בנקי ההשקעות טוענים שהשהות במשרד מובילה לשיתוף פעולה ולהפקת רעיונות טובים יותר, והתלוננו שהעובדים פחות יצרניים בבית

בוול סטריט חלוקות הדעות לגבי עבודה מהבית: חלק מהחברות קוראות לעובדים חזרה למשרד, בעוד אחרות מעדיפות להמשיך עם עבודה מרחוק.


לפי "הוול סטריט ג'ורנל", הבנקים גולדמן זאקס וג'יי. פי מורגן צ'ייס נוקטים קו נוקשה, ומחייבים את עובדיהם לחזור לעבודה במשרד, למרות הסיכון באובדן עובדים מוכשרים עקב כך. יריבים כמו סיטיגרופ לעומתם דוגלים בגמישות, ומהמרים על גישה רכה יותר שתעזור להם לפתות עובדים מצטיינים.
בעוד עסקים בכל רחבי ארצות הברית מתחבטים בשאלה אם להחזיר את העובדים למשרד באופן גורף, הנושא שנוי במחלוקת במיוחד עבור בנקים גדולים במדינה, שבהם מנהלים כמו ג'יימי דיימון (מנכ"ל ג'יי.פי מורגן צ'ייס) ודיוויד סולומון (מנכ"ל גולדמן זאקס) הביעו דעות נחרצות בנושא.
2 צפייה בגלריה
ג'יימי דיימון מנכ"ל ג'יי.פי מורגן
ג'יימי דיימון מנכ"ל ג'יי.פי מורגן
ג'יימי דיימון, מנכ"ל ג'יי.פי מורגן
(צילוםם: בלומברג)

התרבות הארגונית היא מה שנמצא בלב הדיון. יש האומרים שאולמות המסחר הם המבצר האחרון של וול סטריט, שבו מתלמדים ועובדים חדשים לומדים מהניסיון ונכנסים לעניינים. אחרים חושבים שתוצאות השיא שנרשמו בשנת העבודה מהבית מוכיחות שקומת המסחר, כמו המשרד, איבדה את הרלוונטיות שלה.
צוות ההשקעות של ג'יי.פי מורגן קיבל הוראה לחזור למשרד עד יום שלישי, כולל צוותי התקשורת, הטכנולוגיה והתפעול. סגלי המכירות, המסחר והמחקר קיבלו הוראה לחזור לנוכחות מלאה ביוני. עובדי מכירות ומסחר רבים כבר הגיעו למשרד לאורך חלק גדול מהשנה החולפת.
עובדי גולדמן זאקס חזרו למשרד כבר ב-14 ביוני. המנכ"ל דיוויד סולומון אמר בפברואר שהעבודה מהבית אינה הנורמה החדשה: "זו חריגה ואנחנו עומדים לתקן אותה מוקדם ככל האפשר". צי של משאיות אוכל קידמו את פני עובדי גולדמן זאקס כשחזרו למשרד ביוני, כתמריץ.

2 צפייה בגלריה
דיוויד סולומון מנכ"ל בנק השקעות גולדמן זאקס
דיוויד סולומון מנכ"ל בנק השקעות גולדמן זאקס
דיוויד סולומון, מנכ"ל בנק השקעות גולדמן זאקס
(צילום: בלומברג)

מנהלים בשני הבנקים אמרו שהשהות במשרד מובילה לשיתוף פעולה ולהפקת רעיונות טובים יותר, והתלוננו שהעובדים פחות יצרניים בבית. מנכ"ל מורגן סטנלי, ג'יימס גורמן, אמר בוועידה בחודש שעבר שהוא יהיה "מאוד מאוכזב אם אנשים לא ימצאו את דרכם חזרה למשרד" עד יום הפועלים. "אם אתם רוצים לקבל שכר כמו בניו יורק, עליכם לעבוד בניו יורק", אמר אז גורמן.
לעומת זאת, בנקים אחרים מאמינים שעמדה נוקשה תיראה ארכאית, ותמנע הגעת עובדים מוכשרים. סקר שנערך לאחרונה על ידי חברת הייעוץ מקינזי מצא שיותר ממחצית העובדים מעדיפים עבודה היברידית (שמשלבת עבודה מהבית ומהמשרד) – עלייה לעומת 30% לפני המגפה.