סגור
משבר אקלים

מדענים: "הבצורת במערב ארה"ב צפויה להיות החמורה ביותר זה 1,200 שנה"

פרופ' קת'לין ג'ונסון מאוניברסיטת קליפורניה באירוויין טוענת כי "הסיבה קשורה ישירות לשינוי אקלים שנגרם מפעילות אנושית. מה שאנו חווים עכשיו הוא לא נורמלי"


עומר כביר
גל חום קיצוני שפוקד בימים אלו את מערב ארה"ב מחריף בצורת היסטורית בממדים תנ"כיים, וסולל את הדרך לשריפות טבע בממדים שעלולים לגמד את השריפות שנראו בשנה שעברה בחוף המערבי. "ייתכן שזו תהיה הבצורת החמורה ביותר זה 1,200 שנה", אמרו מדענים לגרדיאן.
בעיר סולט לייק סיטי, יוטה נרשם בשבוע שעבר שיא חום של 42 מעלות. בטקסס ובקליפורניה, מפעילי רשתות חשמל מבקשים מתושבים לצמצם את צריכת האנרגיה שלהם, כדי להימנע מהפסקות חשמל יזומות בגלל קשיי אספקה. וזאת, עוד לפני שימי החום של הקיץ הגיעו לשיאם.
1 צפייה בגלריה
שריפות ענק במערב ארה"ב
שריפות ענק במערב ארה"ב
שריפות ענק במערב ארה"ב
(צילום: אם סי טי)
הבצורת הממושכת והחום הקיצוני הם מתכון מושלם לשריפות ענק בממדים היסטוריים, ונראה שהאזהרה של מדענים שלפיה השריפות שהבעירו את קליפורניה בשנה שעברה הן רק קדימון לשנים הבאות, עלולה עלולה להפוך למציאות כבר השנה. שריפות ענק פרצו כבר במספר מדינות בארה"ב, עוד לפני שהקיץ ממש התחיל.
"המצב הנוכחי לא מבשר טובות לקיץ הקרוב, מבחינת מה שצפוי עם שריפות טבע והחרפת הבצורת", אמרה לגרדיאן פרופ' קת'לין ג'ונסון מבית הספר למדעים פיסיים של אוניברסיטת קליפורניה באירוויין. "הבצורת הנוכחית בדרך להיות החמורה ביותר ב-1,200 שנה לפחות. והסיבה קשורה ישירות לשינוי אקלים שנגרם מפעילות אנושית. מה שאנו חווים עכשיו הוא לא נורמלי".
ד"ר דניאל סוויין, מדען אקלים מאוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס, שמתגורר בקולרדו, סיפר על טמפרטורות שיא ועשן משריפות מרוחקות באריזונה וביוטה שנראה היטב גם בביתו. "השריפות שראינו בשנתיים האחרונות היו ממש איומות ונוראיות, והשנה אנחנו באותו כיוון. זה הכל בהתאם לתחזיות. מדעני אקלים חוזרים על אותם מסרים ואזהרות עוד לפני שנולדתי. שינוי אקלים הוא גורם משמעותי, אם לא דומיננטי, בהרבה מהשינויים שאנחנו רואים במערב ובמקומות אחרים. וזה רק יחמיר אלא אם נעשה משהו לגבי זה", הוא אמר לגרדיאן.