סגור

בתקשורת העולמית מבליטים את הצד הפלסטיני - והקורונה

רשתות התקשורת הזרות נותנות דגש על המחיר שמשלם הצד הפלסטיני, ומצניעות את הפגיעות בעורף הישראלי; ולמרות הכל, הכתבה הנצפית ביותר ב"פייננשל טיימס" היא על עשירים בעידן הקורונה


חופי יוון נפתחו מחדש לתיירים, בוול מארט וקוסטקו אפשר לעשות קניות בלי מסכות, הווריאנט ההודי עדיין מהווה איום, ומחירי הנדל"ן ב-OECD זינקו בקצב שיא. בשעה שמאות טילים נוחתים על בתיהם של אזרחים ברחבי ישראל, והערים המעורבות הפכו לחבית נפץ, בעולם מתמקדים בעיקר במגפת הקורונה, תוך כדי סיקור חד-צדדי של ההסלמה במזרח התיכון, כלומר הבלטת המחיר שמשלם הצד הפלסטיני והצנעת הפגיעות בעורף הישראלי.



הרשתות הגדולות, ובכלל זה BBC, CNN, CBS, CNBC, מבליטות בסיקורן את הפגיעות של חיל האוויר בעזה, כאשר ברשת הבריטית שילבו גם כתבה על הנהירה של הצעירים לטיקטוק כדי לשתף חוויות ולהפיץ מסרים הקשורים לאירועים האלימים. כך, למשל, ה-BBC דיווח על 1.5 מיליון צפיות בפוסט המראה ילדים פלסטינים בוכיים והריסת מגדל מגורים בעזה. 44 מיליון צפיות קיבל סרטון וידיאו שעלה בטיקטוק ובו נראים אזרחים נמלטים מהפצצות חיל האוויר. "אתם יודעים מה לעשות", מציינת משתמשת בשם סברינה אבו חדיר, המעודדת את הצופים לשתף את הסרטונים. לצד הסיקור של הנזקים בעזה, BBC שילב כתבה מאוירת המסבירה כיצד בדיוק עובדת כיפת ברזל.

1 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל ב עזה
תקיפת צה"ל ב עזה
תקיפה של צה"ל בעזה
(AFP)
ברשתות האמריקאיות הגדולות המצב לא שונה. גם שם הכתבות בדף הבית מתמקדות בנזקים ובסבל האנושי בצד הפלסטיני. ה"ניו יורק טיימס" מצדו בחר להקדיש כתבה למתכונים מסורתיים לכבוד עיד אל פיטר.
שתי כתבות בולטות שהופיעו היום בדף הבית של CNN אינן עוסקות בהסלמה במזרח התיכון. האחת דיווחה על התפרצות מחודשת של הקורונה באיי סיישל, שהיתה עד לאחרונה מפלט לתיירים; והשנייה על זינוק של 7% במחירי הנדל"ן למגורים במדינות ה-OECD בין הרבעון הרביעי של 2019 לרבעון הרביעי של 2020 – העלייה החדה ביותר בחישוב שנתי ב-20 השנים האחרונות.
בכתבה צנועה יותר, CNN דיווח על עשרה הרוגים בעזה מהפצצות חיל האוויר.
"הגרדיאן" הבריטי והעיתונות האוסטרלית עוסקים בעת הזו בעצרות לשחרור פלסטין המתקיימות במלבורן ובסידני.
מלבד עלייה או ירידה במספר המקרים המאומתים וריכוך נוהלי המסכות, התקשורת העולמית עסוקה גם בנחיתה הסינית על מאדים ובמתודיקה הקשורה בבחירת שם לסופת ציקלון, זאת לקראת הפגיעה הצפויה של הציקלון טוקטיי בגוג'ראט בהודו ב-18 במאי.
דירוג הכתבות הנצפות ביותר ב"פייננשל טיימס" נותן לכך המחשה יפה. במקום הראשון כתבה על העשירים שהפכו עשירים יותר בזכות הקורונה, ובמקום השני - סיקור העלייה במספר ההרוגים בעזה.