$
תעשייה ופיננסים

מיזוג במדיה הדיגיטלית: באזפיד רוכשת את האפ-פוסט

וול סטריט ג'ורנל מדווח כי העסקה לרכישת אתר החדשות הפופולארי מידי וריזון כוללת שותפויות נוספות בין הצדדים בתחום התוכן והפרסום; סכום העסקה, שמאחדת שתיים מהשחקניות הגדולות בשוק, לא נמסר

שירות כלכליסט 21:0019.11.20

חברת התקשורת האינטרנטית באזפיד (BuzzFeed) רוכשת את אתר החדשות הפופולארי האפ-פוסט (HuffPost) מידי חברת וריזון – בעסקת מניות שכוללת שותפויות נוספות בין הצדדים בתחומי התוכן והפרסום. כך מפרסם הערב (ה') הוול סטריט ג'ורנל.

 

מדובר בעסקה שתאחד שתיים מהשחקניות הגדולות ביותר בשוק המדיה הדיגיטלית, וכחלק ממגמה בשוק הדיגיטל לנסות להניע צמיחה תנאי העסקה לא פורסמו, אך כן ידוע שבמסגרתה קבוצת וריזון תיכנס לאחזקת מיעוט בבאזפיד מעבר למניות שתקבל עבור המכירה. בחודשים האחרונים דווח כמה פעמים שווריזון מעוניינת למכור את אחזקותיה בהאפ-פוסט.

 

מייסד ומנכ"ל באזפיד, ג'ונה פרטי מייסד ומנכ"ל באזפיד, ג'ונה פרטי צילום: בלומברג

 

גורם מקורב לעסקה מסר שוורייזון גם תשקיע כסף בבאזפיד. ג'ונה פרטי (Jonah Peretti), מייסד ומנכ"ל באזפיד, ינהל את החברה המאוחדת, ובאזפיד תוביל את החיפוש אחר עורך ראשי חדש להאפ-פוסט.

 

בהודעה משותפת מסרו החברות שלשתיהן יש קהלים משלימים ולכן שתיהן ירוויחו מההתרחבות. חברות ניו מדיה כמו באזפיד והאפ-פוסט צמחו בקצב מסחרר לפני מספר שנים, בעוד קוראים הלכו והתמכרו לחדשות מקוונות שמתעדכנות בקצב מהיר, ולתוכן בנושאי בידור ולייפסטייל, והתעשייה נהנתה מכך. אך התחרות מול ענקיות כגון פייסבוק וגוגל פגעה בהכנסות, ומגפת הקורונה החריפה את הקשיים.

 

ב-2015 רכשה ורייזון את AOL תמורת 4.4 מיליארד דולר, וקיבלה לידיה את האפ-פוסט כחלק מהעסקה. מאמציה של ורייזון לשפר את תוצאות עסקי המדיה הדיגיטלית שלה עלו בתוהו, וב-2018 היא מחקה את רוב ערכו של העסק שרכשה.

x