$
כלכלה ומדיניות

בריטניה: בנקים יחויבו להציע אפליקציה לניהול החשבונות

תקנות חדשות יאלצו את הבנקים הגדולים בממלכה לאפשר ללקוחות לנהל את כל ענייניהם הפיננסיים באמצעות אפליקציה אחת, גם אם הם מחזיקים בכמה חשבונות בבנקים שונים. אנליסט: "לקוחות יחששו להעביר את כל המידע לסלולרי"

שירות כלכליסט 20:4009.08.16

הבנקים הגדולים בבריטניה יחויבו להציע ללקוחות בנקאות סלולרית מתקדמת שתכלול את כל השירותים שקיימים בסניפים הפיזיים - על כך דיווח היום (ג') "הטלגרף" הבריטי.

 

 

 

המהלך יגיע בעקבות חקירה בת שנתיים שביצעה רשות התחרותיות והשווקים בבריטניה לגבי עמלות מוגזמות שנדרשות מלקוחות הבנקים. הרשות הודיעה עתה על תקנות חדשות שיחייבו את הבנקים לאפשר ללקוחות גישה לפרטי חשבונות הבנק שלהם באמצעות אפליקציה ייחודית, עד 2018.

 

 

 צילום: גטי אימג'ס

 

הרשות הבהירה לבנקים כי על הלקוחות ליהנות ממגוון שירותים כמו העברת כספים בין חשבונות והגשת בקשה להלוואות, למשיכת יתר ולמשכנתאות באמצעות הטלפונים הסלולריים. השירות החדש יגביר את התחרותיות בכך שיאפשר ללקוחות הבנקים גישה לענייניהם הפיננסיים - כולל חשבונות, תוכניות חיסכון ומשכנתאות - במקום אחד, גם אם הם מחזיקים בחשבונות בכמה בנקים.

 

 

 

השירות יאפשר ללקוחות להשוות באופן מיידי את התעריפים של הבנקים ולהעביר בזריזות את כספם לחשבון אחר. בסופו של דבר ייתר השירות את הצורך בביקור בסניפי הבנקים או בשימוש במחשבים לבנקאות מקוונת כדי לבצע פעולות בנקאיות יומיומיות. כמו כן יצמצם השירות את הסיכון כי לקוחות ייחשפו ל"יועצים" אנושיים אשר לעתים קרובות מנסים למכור להם מוצרים שאינם נחוצים ותוספות מתוספות שונות, כמו תוכניות ביטוח.

 

מקור מטעם הרשות מסר כי המהלך יאפשר לאנשים "שליטה אמיתית בחשבון הבנק שלהם ובכספם באופן כללי". לדבריו, "תהיה להם גם גישה נרחבת יותר להלוואות ולקניות וליכולת להתיישב ולומר זו ההכנסה שלי, אלה ההוצאות שלי, ואלה הם המוצרים שהייתי רוצה שיתבססו על דפוסי השימוש שלי".

 

 

 

עם זאת, קיים החשש כי המהלך יהיה בעייתי מבחינה בטיחותית. זאת משום שהרשות תדרוש כי הבנקים יחלקו את המידע הפיננסי על לקוחותיהם עם "פירמות מאושרות" בניסיון לייצר אפליקציות בנקאות שיאפשרו ללקוחות גישה לכל הפרטים הפיננסיים שלהם במגוון חשבונות. לקוחות יוכלו לבצע תשלומים מבלי שיחויבו בכל מהלכי הבטיחות שהם נדרשים להם בבנקאות מקוונת במחשבם האישי. פיטר רואו, חוקר בכיר בטק־מרקט־וויו, אמר בתגובה: "אנשים רבים ודאי יחושו כי מדובר בשינוי מפחיד או מסוכן והם לא ישושו להעביר מידע לסלולרי".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x