$
חברה וסביבה

גרמניה משוועת לידיים עובדות: מפעלי מרצדס ופורשה נערכים לקלוט פליטים

המנכ"לים של יצרניות כלי הרכב דיווחו כי יפתחו תוכניות מיוחדות להכשרת מהגרים בתעשייה. מנכ"ל פורשה מתיאס מולר: "כך נילחם בשנאת זרים - מנהיגי הקהילה העסקית צריכים לעמוד בחוד החנית"

תומר הדר 22:5020.09.15

ענקיות המכוניות פולקסווגן, דיימלר (החברה-האם של מרצדס) ופורשה רואות בשטף הפליטים המגיעים לאירופה הזדמנות כלכלית ומבקשות לגייסם לעבודה במפעליהן - על כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

 

בשבוע שעבר ציין דיטר זטשה, נשיא מועצת המנהלים של דיימלר, כי קליטת מיליון מהגרים באירופה צפויה להיות "משימה בהיקף אדיר", אך לצד הקשיים היא עשויה להביא לתנופה כלכלית "דומה לזו של שנות החמישים והשישים".

 

עוד ציין זטשה כי דווקא הפליטים, המגיעים ממדינות שבהן אין תעשיות הייטק מפותחות, יכולים להתאים לתעשיית הרכב. לדבריו, העובדים המגיעים ממדינות מוכות מלחמה הם בעלי מוטיבציה גבוהה וכישורי עבודה מצוינים. בדבריו הדגיש זטשה כי דיימלר תדאג לפליטים גם למגורים.

 

פליטים בגבול סרביה-הונגריה. רוצים להגיע לגרמניה פליטים בגבול סרביה-הונגריה. רוצים להגיע לגרמניה צילום: איי פי

 

כמו זטשה, גם מרטין וינטרקורן, נשיא קונצרן פולקסווגן ציין כי החברה תייצר משרות המיועדות באופן מובהק למהגרים. "אנשים בעלי כישורים מצוינים מגיעים לאירופה", ציין וינטרקורן. "מדובר בהזדמנות לרתום את כישוריהם כדי להעניק להם עבודה במפעלינו. אנו רואים כאן הזדמנות להכשיר פליטים שאינם מיומנים במקצועות תעשיית הרכב. זוהי תרומתנו לטיפול במשבר הפליטים".

 

בפולקסווגן החלו עוד לפני משבר הפליטים בתהליכי הטמעת מהגרים, הכוללים שיעורי גרמנית במפעלי חטיבת המשאיות של הקונצרן בשבדיה ובגרמניה.

 

מפעל מרצדס בגרמניה. "אפשר להיערך במהירות" מפעל מרצדס בגרמניה. "אפשר להיערך במהירות" צילום: אימג'בנק, Gettyimages

 

גם יצרנית מכוניות היוקרה פורשה נערכת לקליטת מהגרים. לדברי המנכ"ל מתיאס מולר החלה החברה בהרחבה של תוכניות ההכשרה שלה, שיועדו במקור לעובדים שלא סיימו את לימודיהם בבית הספר התיכון. "זה מה שאנו יכולים לעשות במהירות", ציין מולר. "מדובר בפעולות שיכולות לסייע גם במאבק בשנאת זרים. כל אחד נדרש לנקוט עמדה בנושא הזה, ומנהיגי הקהילה העסקית צריכים לעמוד בחוד החנית".

 

אירופה מזדקנת

 

עם זאת, ההזדמנות שנקרתה לפתחם של קברניטי תעשיית הרכב הגרמנית אינה מדיפה רק ניחוח הומניטרי. מספר הידיים העובדות בגרמניה נמצא במגמת ירידה, בין השאר משום שאזרחיה אינם מעוניינים בעבודות "שחורות". נוסף על כך, תוחלת החיים עלתה, וחלק ניכר מהאוכלוסיה מבוגר מדי לעבודה פיזית. לפי לשכת הסטטיסטיקה הגרמנית, עד 2060 תירשם בגרמניה צניחה של כ־30% במספר הצעירים המוכשרים לעבודות כפיים, שלהם יצרניות הרכב זקוקים נואשות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x