ארה"ב: הצמיחה במכירות הקמעונאיות בפברואר - בשיא של חמישה חודשים
העלייה במכירות לעומת ינואר הסתכמה ב-1.1% - מעל תחזיות האנליסטים - בעיקר הודות למכירות בתחנות הדלק
המכירות הקמעונאיות בארצות הברית רשמו בפברואר את שיעור הצמיחה הגבוה ביותר זה חמישה חודשים, אם כי כמחצית מהעלייה התרחשה בתחנות דלק ושיקפה לפיכך את עליית מחירי הדלק.
- "המניות בארה"ב כבר יקרות"
- זינוק של 150% במתנתקים מהטלוויזיה בארה"ב
- ארה"ב: חוב הצרכנים גדל ב-16.2 מיליארד דולר בינואר
משרד המסחר האמריקאי דיווח כי המכירות עלו בחודש שעבר בשיעור מותאם עונתית של 1.1%. לא כולל סקטור הרכב נרשמה עלייה של 1%. התוצאות היו טובות מתחזיות האנליסטים, שציפו לעלייה של 0.7% במכירות. בינואר המכירות עלו ב-0.2%.
לא כולל מכירות בתחנות הדלק, העלייה הייתה מתונה יותר ועמדה על 0.6%. המכירות הקמעונאיות נחשבות למדד טוב לבחינה באיזו מהירות צומחת הכלכלה האמריקאית, ומהדו"ח הנוכחי עולה כי הצריכה הפרטית שומרת על עקביות. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, המכירות טיפסו ב-4.6%.
בפברואר זינקו המכירות בסוכנויות הרכב, תחנות דלק, חנויות לציוד בנייה וקמעונאיות אינטרנט. המכירות בתחנות הדלק קפצו ב-5%, השיעור הגבוה ביותר מאז עליית מחירי נפט באוגוסט האחרון. בחנויות בגדים נרשמה עלייה קלה במכירות. עם זאת, בחנויות כלבו ובחנויות ריהוט, אלקטרוניקה וציוד ספורט דווקא נרשמה ירידה במכירות, ירידה דומה נרשמה גם בברים ובמסעדות.