$
תעשייה ופיננסים

האם הקטשופ של מקדונלד'ס בסכנה?

קרן ההשקעות 3G, הבעלים החדשים של היינץ, מחזיקה מניות בברגר קינג - ותוכל לדחוק לפינה את המתחרה הגדולה

סוכנויות הידיעות 23:5217.02.13

עסקת רכישת מותג הקשטופ היינץ על ידי וורן באפט וקרן 3G קפיטל הברזילאית מעמידה זו מול זו גם שתיים מענקיות ההמבורגרים העולמיות - ברגר קינג ומקדונלד'ס. על כך מדווחת רשת CNBC.

 

בבעלותה של קרן ההשקעות הברזילאית נתח שליטה בבורגר קינג, שהיא מתחרה ישירה של מקדונלד'ס. היינץ, שנמצאת עתה בבעלותה החלקית של 3G ותנוהל כנראה על ידיה, מספקת קטשופ לשתי הרשתות היריבות.

 

הבעלות החדשה על היינץ מציפה תרחיש לא לחלוטין הגיוני, אך אפשרי. אם הבוסים החדשים בקרן ההשקעות 3G ירצו לדחוק לפינה את מקדולנד'ס, הם יוכלו בפשטות להפסיק לספק לה קטשופ.

 

היינץ היינץ צילום: בלומברג

 

לפי שעה, אף אנליסט בתחום לא מוכן לחתום על תרחיש כזה — מדווחת רשת CNBC. יתרה מזאת, הצרכנים עלולים להיבהל מאופציה כזו, באופן מיוחד אם תבוצע על ידי מותג עם תדמית כה נקייה כמו היינץ.

 

היינץ, שבסיסה בפיטסבורג, שולטת ב־60% משוק הקטשופ האמריקאי כאשר במקום השני, הרחק מאחור, נמצא קטשופ האנט'ס של תאגיד המזון קונאגרה עם פחות מ־20% מנתח השוק. בשוק הקטשופ הגלובלי, הנתח של היינץ גדול אף יותר. במילים אחרות, היינץ שולטת בשוק הקטשופ העולמי באופן בלתי מעורער. אך עדיין, להשתמש במותג המוכר כדי לדחוק לפינה את מקדונלד'ס "תהיה משימה קצת קשה לביצוע", אומר ג'ק טראוט, אסטרטג שיווק בטראוט ושות', בראיון ל־CNBC. "תחושתי היא כי צריך להיזהר מאוד בדברים כאלה. אני לא חושב שהם ירצו להיכנס לזה, בשביל מה בעצם?", הוסיף. "כשלקוחות מגיעים לאכול ביג־מק או וופר, הנושא של הקטשופ לא ממש חשוב להם", ציין.

 

בשנת הכספים 2012, עסקי הקטשופ הגלובליים של היינץ רשמו עלייה של 9.7% לאחר שהחברה הגדילה את ההפצה והמשיכה להתרחב בשווקים מתפתחים, ובראשם בסין, שם הכפילה את מכירותיה. השנה תתחיל היינץ לייצר קטשופ גם בברזיל, כדי להגדיל את זמינות המוצר. תוכנית זו גובשה לאחר הצלחה של אסטרטגיה דומה ברוסיה, שם התברגה במקום הראשון, בשוק הקטשופ השלישי בגודלו בעולם. במקביל, היינץ מגדילה את אחיזתה בשוק הרטבים, במיוחד סויה וצ'ילי, בשוקי סין ואינדונזיה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x