$
כלכלה ומדיניות

הצנע ביטל מסורת בריטית: הסיילים שלאחר כריסמס הוקדמו

בריטים שדחו את קניות חג המולד לרגע האחרון זכו ליהנות ממבצעי בוקסינג דיי שמתחילים מסורתית רק ביום שלאחר החג. אנליסט: "הנהירה חסרת המעצורים היתה כנראה של גברים". הקניות המקוונות צפויות לרשום זינוק של 32% לעומת 2011

סוכנויות הידיעות 18:1325.12.12

הרשתות הקמעונאיות הגדולות בבריטניה לא חיכו להנחות הענק של Boxing Day החל ביום שאחרי כריסמס. רשתות כמו מרקס אנד ספנסר וג'ון לואיס זנחו מסורת בת עשורים רבים והתחילו במבצעי הפוסט־כריסמס כבר אתמול. מרקס אנד ספנסר הגדילה לעשות ורכשה את מילות החיפוש "מכירות ערב כריסמס" מגוגל כדי למשוך יותר קונים.

 

ההסתערות על מבצעי ההנחות התחילה ביום החג עצמו, וקמעונאי האינטרנט צופים מספר שיא של כניסות לאתרים: 82 מיליון מבקרים, עלייה של 32% לעומת שנה עברה - כך על פי חברת המידע הגלובלית Experian. גם ענקית קמעונאות האינטרנט אמזון התחילה במבצעי ההנחות יום לפני המקובל.

 

רחוב אוקספורד בלונדון, אתמול רחוב אוקספורד בלונדון, אתמול צילום: רויטרס

 

השנה היתה צפויה נהירה גדולה עוד יותר של קונים של הרגע האחרון לעומת השנה שעברה. קונים רבים לא יכלו להשלים את קניותיהם עד 23 בדצמבר הנחשב ליום הקניות הקדחתני ביותר בשבוע הכריסמס, שכן החוק בבריטניה מגביל את שעות הפתיחה של חנויות בימי ראשון. מרקס אנד ספנסר מצאה דרך לעקוף את המגבלה ופתחה כ־60 מחנויותיה לאחר שעות הסגירה המנדטוריות.

 

"השנה אנו עדים לדפוסי פעילות קניות והתנהגות קונים יוצאי דופן, שכעת מגיעים לשיאם בנהירה חסרת מעצורים לחנויות, כנראה של גברים, שדחו את קניית המתנות לרגע האחרון", אמר פיטר לאף, נשיא IPR, חברת סקרים המודדת תנועת קונים, ל"גרדיאן" הבריטי.

 

 

"משמעותו של יום הקניות הנוסף לפני החג היא שקונים רבים יערכו קניות של הרגע האחרון לא רק של מתנות, כי אם גם של מוצרים הקשורים לעונת החגים כמו מזון ומשקאות", הוסיף לאף. הוא ציין שבשבוע האחרון נרשמה עלייה של 17% בשיעור הקניות באזורי השופינג לעומת השבוע הקודם, אך כי עדיין מדובר בשיעור הקטן ב־2.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

על פי תחזיות ארגון המסחר הקמעונאי הבריטי, בשבוע שלפני החג ירשמו הקופות פדיון כולל של 5 מיליארד ליש"ט.

 

פלישתן של הקניות לתוך החג עצמו מכה הדים גם בקרב ראשי הכנסייה. בדברים שהביא "הגרדיאן" אמר הארכיבישוף מקנטרברי לשעבר, לורד קארי: "חג המולד הוא זמן לבילוי עם המשפחה שבו יש להתמקד בילדים וליהנות מהזמן בצוותא. כעת מרחפת מעלינו סכנת ההשתלטות של גאדג'טים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x