$
בשולי החדשות

סין: "סינגלס דיי" הפך לקדחת של קניות מקוונות

במסגרת החג , סינים נטולי בן זוג קבוע מעניקים זה לזה מתנות; התוצאה: אירוע קניות רחב היקף, הכולל שלל מבצעים מיוחדים

סוכנויות הידיעות 19:2911.11.12

סין חגגה היום את "סינגלס דיי", חג סיני ייחודי, שהוא למעשה יום הקניות העמוס ביותר במדינה וייתכן אף שבעולם כולו. מדובר במסורת שהתחילו סטודנטים סינים בשנות התשעים, כמעין גרסה לפנויים־פנויות של יום האהבה.

 

במסגרת החג , שנקבע ל־11 בנובמבר (תאריך שמורכב מארבע פעמים הספרה 1), סינים נטולי בן זוג קבוע מעניקים זה לזה מתנות או מזמינים לארוחת ערב בתקווה לשים קץ לימי הרווקות. מכיוון שהענקת מתנות הפכה להיות חלק מרכזי בחג, הוא עצמו הפך להיות אירוע קניות רחב היקף, הכולל שלל מבצעים מיוחדים.

 

מכון יופי בסין מכון יופי בסין צילום: אי פי אי

 

באתר Tmall.com שבבעלות ענקית המסחר המקוון עליבאבא, לדוגמה, הרוויחו 50 אלף הסוחרים 10 מיליארד יואן (1.6 מיליארד דולר) ב־13 השעות הראשונות למכירה. לשם השוואה, נתוני חברת המחקר comScore מראים כי הקמעונאים המקוונים בארה"ב הרוויחו בסייבר מאנדיי של השנה שעברה, יום הקניות הראשון לאחר חג ההודיה שמסמל את תחילת עונת הקניות לחג המולד, 1.25 מיליארד דולר.

 

מלבד הסוחרים המקוונים מדובר גם ביום חג לחברות המשלוחים. ביום ראשון החברות העסיקו 800 אלף שליחים, בהם 65 אלף עובדים זמניים שנשכרו במיוחד.

 

מסע ההוצאות יתקבל, ככל הנראה, בברכה על ידי המנהיגים הקומוניסטים של המדינה, שמנסים להעביר את מוקד הצמיחה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם ממסחר והשקעות לצריכה פרטית. על פי תוכנית החומש של מפלגת השלטון, המטרה היא להכפיל פי ארבעה את נפח הקניות המקוונות ל־18 טריליון יואן (2.9 טריליון דולר) עד 2015.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x