$
תעשייה ופיננסים

המטוסים הפרטיים עדיין לא מצליחים להתרומם

השנה נמכרו 172 מטוסים פרטיים חדשים בצפון אמריקה - 70% פחות מאשר בתקופה המקבילה ב-2008; "עד 2016-2017 לא צפויה התאוששות"

סוכנויות הידיעות 20:4803.10.12
תעשיית המטוסים הפרטיים מתחילה לצבור גובה לאחר שדעכה כמעט כליל במהלך המיתון העולמי. עם זאת, יצרני מטוסים פרטיים וסוחרים טוענים שיידרשו עוד שנים עד שהתעשייה תחזור למה שהיתה לפני המשבר, אם בכלל.

 

מטוסים מיד שנייה עדיין נמכרים במחצית מהמחיר בו נמכרו ב-2008, בעוד שהמלאי נותר גבוה והשימוש בהם נותר הרבה מתחת לרמות השיא. זאת מכיוון שחברות ועשירי העולם מפחיתים במספר הטיסות הפרטיות.

  

(ארכיון) (ארכיון)

 

השנה נמכרו 172 מטוסים פרטיים חדשים בצפון אמריקה - ירידה של יותר מ-70% בהשוואה ל-658 מטוסים חדשים שנמכרו בתקופה המקבילה ב-2008, כך לפי JETNET. ריצ'ארד אבולעפיה, אנליסט תעופה בטיל גרופ, אומר כי "עד 2016-2017 לא צפויה התאוששות בענף".

 

בתוך כך, עודף המטוסים בשוק הוביל לעלייה במכירת מושבים בטיסות פרטיות. ג'טסוט, חברת צ'ארטר שבסיסה בקליפורניה, מציעה כעת דילים של הרגע האחרון ב-499 דולר. נוסעים השבוע יכלו לשכור אחד ממטוסי החברה עם 4 מושבים מלוס אנג'לס ללאס וגאס או מוושינגטון לבוסטון ב-499 דולר. חברות אחרות מציעות מטוסים גדולים יותר עבור 5,000 דולר לטיסה או פחות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x