$
בשולי החדשות

"יום שישי השחור": יותר אמריקאים קנו מוצרים עבור עצמם

זו מגמה מעודדת לקמעונאים ולכלכלה, לאחר שבשנה שעברה התמקדו הקונים רק במתנות לאחרים ומנעו מעצמם מותרות. כמו כן, נראה שהעובדה שהחנויות נשארו פתוחות שעות ארוכות יותר אכן השתלמה. המוצרים הפופולאריים ביותר בבסט ביי היו ספרים אלקטרוניים, מחשבי טאבלט ומשחקי מחשב כמו Xbox Kinect של מיקרוסופט

סוכנויות הידיעות 08:4527.11.10

מבצעים מיוחדים והמסורת שבדבר הניעו קונים לצאת לחנויות מוקדם אתמול בבוקר, יום אחרי חג ההודיה, לקניות "יום שישי השחור" שנחשב כיום הפותח את הקניות של עונת החגים.

 

הקונים התעלמו מהגשם ומזג האוויר הקר והחלו להסתער על החנויות ברחבי ארה"ב כבר בשעות הלילה המאוחרות

של יום חמישי כדי ליהנות ממבצעים והנחות על שלל מוצרים החל מטלוויזיות ועד לצעצועים.

 

ההערכה היא שהשנה יצאו הרבה יותר אמריקאים לחנויות כמו בסט ביי, סירס וטויס אר אס לציון ההתחלה המסורתית של עונת החגים.

 

המוצרים הפופולאריים ביותר בבסט ביי היו ספרים אלקטרוניים, מחשבי טאבלט ומשחקי מחשב כמו Xbox Kinect של מיקרוסופט.

 

לאכזבתם של הקונים שחיכו שעות בתורים, חלק מהמוצרים הפופולאריים אזלו מוקדם. אחד הקונים שעמד בתור לחנות טארגט מהשעה 3:30 בבוקר לא הצליח לקנות טלוויזייה של 40 אינץ' שהוצעה ב-298 דולר, הנחה של 250 דולר.

 

מגמה מעודדת לקמעונאים ולכלכלה באה לידי ביטוי בכך שנראה שיותר לקוחות קנו מוצרים עבור עצמם, לאחר שבשנה שעברה התמקדו רק במתנות לאחרים ומנעו מעצמם מותרות. על פי הערכותיו של מארשל כהן, אנליסט בכיר בחברת מחקר השוק NPD, שיעור הרכישות בשעות הראשונות של היום היו של פריטים שקנו הצרכנים עבור עצמם עמד על 15%, עלייה של 9% משנה שעברה.

 

כמו כן, נראה שהעובדה שהחנויות נשארו פתוחות שעות ארוכות יותר אכן השתלמה. טויס אר אס, לדוגמה שהציעה הנחות של 50% על הצעצועים המובילים נשארה פתוחה 24 שעות ברציפות.

 

האנליסטים שעקבו אחר המתרחש ציינו כי נראה שרוב הלקוחות ביצעו מחקר מקיף לפני הקניות. "איפה שיש הנחות, יש אנשים שממהרים לחטוף אותן", הסביר כהן, "הצרכן נותר מאד מחושב".

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x