$
בשולי החדשות

6 דברים שלא כדאי לפרסם בפייסבוק

תופעת הרשתות החברתיות גרמה למיליוני גולשים לשתף מידע ותמונות, אבל יש דברים שפרסום שלהם עלול לעלות לכם ביוקר

סוכנויות הידיעות 21:3519.09.10

תופעת הרשתות החברתיות גרמה למיליוני גולשים לחלוק את התמונות, השירים האהובים שלהם ופרטים רבים על חייהם בפייסבוק, מייספייס, טוויטר ועשרות אתרים דומים. אך יש אינספור פרטים אישיים שרצוי לעולם לא למסור אם לא רוצים שפושעים - האקרים או אחרים - ישדדו אתכם לאור יום.

 

בנוסף, דיווחים מסוימים בפייסבוק עשויים לגרום לביטול פוליסות ביטוח או לגרום לכם לשלם הרבה יותר על שלל דברים כמו ביטוח חיים. וכן, כיום, כולם כבר יודעים שפרסום תמונות של השתכרות במסיבות עשוי לגרום לפיטורים.

 

אפשר בהחלט להנות מהשיתוף, אך חשוב לדעת ששיתוף פרטים מסוימים מעמיד אתכם בסכנה, ולכן לפניכם רשימת הדברים שאסור לעולם לפרסם בפייסבוק, טוויטר או כל רשת חברתית אחרת:

 

למה להקל על חיי הפורצים? שתפו בפרטי החופשה כשתחזרו למה להקל על חיי הפורצים? שתפו בפרטי החופשה כשתחזרו צילום: shutterstock

 

1. תאריך ומקום לידה

נכון, אפשר לציין את התאריך עצמו, אך אם מספקים גם את שנת הלידה ומקום הלידה, מאפשרים לגנבי זהות להשתלט על החיים הפיננסיים שלכם. מחקר שנערך על ידי קרנגי מלון הוכיח שתאריך הלידה ביחד עם מקום הלידה מאפשרים ברוב הפעמים לגנבי הזהות לעלות על מספר הביטוח הלאומי של אנשים בארה"ב.

 

2. תכניות לחופשה

אין דרך פשוטה יותר לומר "בבקשה תשדדו אותי", מאשר לפרסם בטוויטר משהו בסגנון: "הספירה לאחור לקראת חו"ל החלה, עוד יומיים ואנחנו שם!". תפרסמו את תמונות החופשה בפייסבוק אחרי שאתם חוזרים בבטחה הביתה, אבל אל תזמינו את השודדים בכך שתיידעו אותם בדיוק מתי הבית יהיה ריק.

 

3. כתובת

מחקר שפרסם לאחרונה מכון פונמון מצא שהמשתמשים באתרים חברתיים היו בסיכון גבוה יותר לפגיעה גופנית או גניבת זהות בשל המידע שהם חלקו. כ-40% רשמו את כתובתם הפרטית באתרים השונים, 65% אפילו לא ניסו לחסום זרים באמצעות הגדרות הפרטיות, ו-60% הודו שאינם בטוחים שה"חברים" שלהם באתרים הם באמת אנשים שהם מכירים.

 

מעסיקים רבים נעזרים היום בפייסבוק לסינון מועמדים, ולפיטור עובדים מעסיקים רבים נעזרים היום בפייסבוק לסינון מועמדים, ולפיטור עובדים איור: ליאב צברי

 

4. וידויים

אתם אולי שונאים את העבודה שלכם, משקרים בנוגע לתשלום המסים, או משתמשים כפייתיים בסמים ממכרים, אך לא זה המקום להתוודות על כך. מעסיקים משתמשים באופן קבוע ברשתות החברתיות כדי להחליט את מי להעסיק – ולפעמים גם את מי לפטר. רק בשבועות האחרונות פוטר עובד אמבולנס בוויסקונסין לאחר שהודה בשימוש בסמים, מלצרית פוטרה לאחר שהתלוננה על הלקוחות, והקמע של קבוצת הפיטסבורג פיראט פוטר לאחר שלכלך על הקבוצה בעמוד הפייסבוק שלו. על פי מחקר שנערך בשנה שעברה עולה ש-8% מהחברות פיטרו עובד "שניצל לרעה את השימוש" ברשתות החברתיות.

 

5. רמזים לסיסמאות

אם יש לכם חשבונות שונים באתרי אינטרנט, בוודאי עניתם על אינספור שאלות אבטחה, ושיתפתם את הבנק בשם הנעורים של אמא שלכם, והשיר האהוב עליכם. אם אתם שומרים מידע זהה בעמוד הפייסבוק, אתם למעשה מעניקים לנוכלים דרך פשוטה לנחש את הסיסמאות שלכם.

 

6. התנהגות מסוכנת

אתם אוהבים להשתמש במכונית הפרטית שלכם למרוצי מכוניות, אוהבים לטפס על צוקים או לעשן כמו קטר? חברות ביטוח משתמשות באינטרנט כדי לגלות אם מבקשי הביטוח והלקוחות מסכנים את חייהם או את הרכוש שלהם. נכון לעכשיו, אין דרך יעילה לאסוף את המידע הרלוונטי, כך שעד כה ביטולי פוליסה או עליית מחירים הם תופעות נדירות, אבל הטכנולוגיה מתפתחת במהירות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x