מדד אמון צרכנים בארה"ב ירד ביולי
המדד שמפרסמת ה-Conference Board, קבוצת מחקר פרטית, ירד לרמה של 50.4
אמון הצרכנים האמריקאים בכלכלה המשיך להידרדר ביולי לנוכח חששות סביב שוק העבודה. כך עולה ממדד אמון הצרכנים שמפרסמת ה-Conference Board, קבוצת מחקר פרטית, שירד לרמה של 50.4 ביולי, ירידה מרמה של 54.3 שנקבעה היוני. תחזיות האנליסטים עמדו על רמה של 51.
הירידה הנוכחית
לפי המדד, שיעור האבטלה שמתקרב ל-10% ושוק ההון האמריקאי שמחק את הרווחים שרשם בתחילת השנה גורמים לאמריקאים להמשיך ולחסוך. בנוסף, שורה של נתונים כלכליים לא מרשימים - החל בנתוני התעסוקה המאכזבים שנרשמו במאי וביוני ועד לנתונים החלשים שנרשמו בשוק הדיור - מעלה את החששות שההתאוששות הכלכלית נבלמה במקביל לנסיגת תוכנית התמריצים הממשלתית.
אחד המרכיבים של המדד, שמודד את תחושת האנשים ברגע זה כלפי הכלכלה נפל מ-26.8 בחודש שעבר ל-26.1, מרכיב נוסף שמודד את תחושת הנשאלים לגבי ששת החודשים הבאים, ירד ל-66.6 מ-72.7 ביוני.