$
בשולי החדשות

7 דברים שאנחנו לא יכולים לחיות בלעדיהם

לא משנה מה יהיה המצב הכלכלי, נתקשה לוותר על כמה דברים - מהמחשב הנייד ועד הקפה בבוקר

סוכנויות הידיעות 22:3901.06.10

המיתון של השנים האחרונות שינה את סדרי העדיפויות הכלכליים, ולראשונה מזה עשרות שנים החסכנות נחשבת למעלה גם בקרב מדינות ופרטים שלרוב אינם נוטים לכך. אולם לצד מזון, לבוש ומגורים, נראה שאנחנו צריכים גם קצת בידור וקפה בבוקר. ועוד לא אמרנו אף מילה על האינטרנט. הנה שבעה מוצרים חיוניים כאלה:

 

 

מחשבים ניידים

 

האייפד הוא אולי הגאדג'ט הנחשק החדש ביותר, אך כוחם של המחשבים עולה על האופנתיות. אספקת הנטבוקים הרקיעה שחקים בשלוש השנים האחרונות, והמכירות ב-2010 צפויות לשבור שיאים חדשים.

מחשב נייד. מכירות המחשבים השולחניים יורדות בעקביות מחשב נייד. מכירות המחשבים השולחניים יורדות בעקביות צילום: shutterstock

 

 אינטרנט מהיר

 

אנשים רבים מנסים לצמצם את הוצאות הכבלים והטלפון שלהם, שלא לדבר על דלק וחשמל. אבל ברגע שיש חיבור אינטרנט מהיר, אי אפשר לחזור אחורה. בסקר מהשנה שעברה אינטרנט מהיר היה אחד משלושת הדברים היחידים שנחשבו למוצרים הכרחיים יותר ב-2009 בהשוואה ל-2006. מכשירים כמו מיקרוגלים, מייבשי כביסה ומדיחי כלים נחשבו לפחות חיוניים ב-2009 בהשוואה לעבר.

 

סמארטפונים

 

ישראל היתה אומת סלולר גם לפני שהכרנו את האייפון, אך מאז שחברות הסלולר המקומיות החלו לשווק את המכשיר הנחשק של אפל, מתברר שאנחנו ממש לא יכולים לחיות בלי הסמארטפון. המגמה מורגשת היטב גם בעולם - מכירות הטלפונים הסלולריים ירד בעולם ב-2009 לראשונה אי פעם. עם זאת, מכירות הסמארטפונים, המספקים גישה לדואר אלקטרוני ולאינטרנט דווקא עלו ב-7%. המכירות עשויות לעלות ב-25% נוספים השנה, כשאנשים יניחו את ידיהם על האייפון הנחשק לאחר שדחו את השדרוג.

 

 

אייפון. המכירות ימשיכו לעלות אייפון. המכירות ימשיכו לעלות צילום מסך: flickr.com

 

סרטים

 

מכירות כרטיסי הקולנוע הגיעו לשיא של חמש שנים ב-2009 והמגמה נמשכת גם השנה. אחת הסיבות היא "אוואטאר" וסרטי תלת-מימד נוספים. כל עלייה במכירות הכרטיסים היא ניצחון לבתי הקולנוע וזאת חרף החששות שהמבקרים יסתפקו במערכות קולנוע ביתיות ושירותי צפייה בסרטים בכבלים ובאינטרנט.

 

טלוויזיה

 

אחת הסיבות היא שיותר מובטלים צריכים לשרוף זמן בבית, אך הטלוויזיה היא גם חלופה זולה לאירועי ספורט, הופעות ורכישת דיסקים ל-DVD. כנראה שהצופים האדוקים לא שרויים במצוקה קשה, כי גם בתקופת ההאטה הכלכלית מכירות טלוויזיות ה-HD עלו בהתמדה.

 

הורדות מוזיקה

 

הצורך בניידות תקף גם לגבי מוזיקה. מכירות הדיסקים ירדו ב-21% ב-2009, אך הורדות הסינגלים והאלבומים המלאים עלו בשיעור דומה. לפי הסקר שהוזכר לעיל, יותר אנשים חשבו ב-2009 כי אייפוד הוא מוצר חיוני בהשוואה ל-2006, למרות המיתון.

 

קפה

 

הפריחה של רשתות הקפה בישראל, כמו ארומה, ארקפה וקפה קפה, ממחישה שלישראלי קשה לפתוח את הבוקר בלי הקפה שלו, גם אם כל כוס עולה 10 שקלים ויותר. אנחנו לא לבד - גם כ-56% מהמבוגרים האמריקאיים שותים קפה, נתון שלא השתנה בשנים האחרונות. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x