הוצאות הפרסום במדינות המפרץ: כ-4 מיליארד דולר בחצי הראשון של 2008
ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי יש הבדל בשיטות ובהוצאות הפרסום בין מדינות המפרץ העשירות למדינות ה"משרק" - מצרים, לבנון, ירדן וסוריה. במדינות המפרץ ניתן למצוא את כל החברות הבינלאומיות המובילות וכל המותגים המובילים, להבדיל מהמדינות הערביות האחרות
ההבדל הגדול בהוצאות הפרסום נעוץ בעיקר בעליית רמת החיים במדינות המפרץ כתוצאה מעליית מחירי הנפט ובסביבת ההשקעות המתקדמת יותר הקיימת במדינות העשירות. במדינות המפרץ ניתן למצוא את כל החברות הבינלאומיות המובילות וכל המותגים המובילים, להבדיל מהמדינות הערביות האחרות, שם המגמות הצרכניות שונות. לפיכך, קיים הבדל מהותי בהתייחסותן של החברות הבינלאומיות הגדולות לשווקים השונים. מאמצי השיווק במדינות המפרץ אינטנסיביים יותר והן נהנות מתקציבי פרסום מיוחדים עבור שוקי המפרץ.
בכדי להמחיש את ההבדל האדיר בין האזורים, צוין במחקר כי הוצאות הפרסום בכתבי העת במצרים הגיעו במחצית הראשונה של שנת 2008 ל-27 מיליון דולר בעוד שבכתבי העת הכוויתיים ההוצאות הגיעו לכ-33 מיליון דולר בתקופה הנדונה. יש לזכור כי השוק הכוויתי נחשב קטן יחסית ואוכלוסייתה מהווה כ-4% בלבד מהאוכלוסייה המצרית, בהשוואה.
המחקר הצביע על צורות עבודה שונות בתכלית בתחום הפרסום בין מדינות המפרץ לבין מדינות המשרק. בעוד במדינות העשירות שיטות הפרסום הן מודרניות ומתבססות על מחקר ואיתור קהל יעד, במדינות המשרק שיטות הפרסום פחות מודרניות ומתבססות על פרסום באמצעי התקשורת המסורתיים.
הכותב הוא מנהל מחלקת המחקר בחברת אינפו פרוד מחקרים