סגור
קים קרדשיאן פנאי
קים קרדשיאן. מקדמת דימוי גוף לא רזה ולא לבן, אבל גם ניתוחים פלסטיים (צילום: Ernesto Ruscio/GC Images)

קרדשיאן שוב ממציאה את אידיאל היופי – ומוכרת אותו במיליארדים

מחטב הפנים של SKIMS הפך ללהיט בקרב דור שלא נרתע מניתוחים פלסטיים. קרדישאן מוכיחה פעם נוספת שהיא אשת עסקים שמבינה את רוח התקופה ושולטת בטרנדים ברשתות, והמותג שלה כבר שווה 4 מיליארד דולר

בפוסט משעשע באינסטגרם נראה השחקן אנתוני הופקינס עוטה את מחטב הפנים החדש של SKIMS, מותג המחטבים וההלבשה התחתונה והפנאי של קים קרדשיאן, וברוח ד"ר חניבעל לקטר, הרוצח האיקוני שאותו גילם ב"שתיקת הכבשים", הוא אומר בטון מהפנט ומפחיד: "הלו קים, אני כבר מרגיש עשר שנים צעיר יותר". לא הציניות ולא ההומור השנון מנעו מהמוצר הזה, שהושק בסוף יולי ומחירו 48 דולר, להיות כבר סולד אאוט וליצור רשימות המתנה. אם היה ספק, קרדשיאן שוב מוכיחה שהיא אשת עסקים שמבינה את רוח התקופה.
קרדשיאן ממשיכה לשלוט ברשתות החברתיות כבר יותר מעשור עם 356 מיליון עוקבים באינסטגרם, כ־10 מיליון בטיקטוק ועוד כ־7 מיליון למותג SKIMS. היא זיהתה את הטרנד המכונה ברשתות Morning Shed שצבר יותר ממיליארד צפיות, וגם אותו הפכה למזומנים. אלפי סרטונים בטיקטוק תחת ההאשטג הזה מלמדים איך ללכת לישון ולהתעורר בריאים יותר, זוהרים יותר ויפים יותר, אחרי שמסירים את שלל המסכות ואביזרי הלילה. החל במסכות שפתיים, רטיות לעיניים ומסכות לעור הפנים וכלה במגוון אביזרים לשיער, כמו כובעי משי וקשתות רכות, שימנעו לכאורה נזק על ידי חיכוך עם הכרית. גם אם לא הוכח מדעית שמשהו מזה מועיל, אלא לכיס של היצרנים, משפיעניות הרשת נשבעות בהם כמובן.

2 צפייה בגלריה
מחטב הפנים של SKIMS של קים קרדשיאן פנאי
מחטב הפנים של SKIMS של קים קרדשיאן פנאי
מחטב הפנים של SKIMS. כולל סיבי קולגן, חומר שלא הוכח מדעית כאפקטיבי
(צילום: skims)
במקור, חבישת הסנטר מוכרת למי שעוברים ניתוחי מתיחת פנים, וזה שלב מכריע בהחלמה כיוון שהיא מונעת נפיחות ומעודדת החלמה מהירה של העור. קרדשיאן מקדמת דימוי גוף לא רזה ולא לבן, אבל היא גם מקדמת ניתוחים פלסטיים. גם אם היא, אחיותיה ואמה לא הודו בכל השינויים שעשו בגופן – קשה להתעלם מהם ומההשפעה שלהם. המותן הצר והאחוריים הגדולים והמעוצבים, השפתיים המוזרקות, עצמות הלחיים הבולטות, הסנטר המחודד מעט ועיני השועל – קבעו את אידיאל היופי בתרבות הפופולרית כיום ובעקבותיהן אלפי נשים ונערות התמסרו לסכין המנתחים. המוצר ש־SKIMS מציע פונה לקהל שמבקש תוצאות ואינו יכול אולי להרשות לעצמו ניתוחים או טיפולי ספא יקרים.
SKIMS, שהושק כמותג של מחטבים ב־2019 רגע לפני הקורונה, לא זו בלבד ששרד את המגפה, אלא נהפך לעסק ששוויו הוערך באחרונה ב־4 מיליארד דולר, והרחיב את ההיצע שלו להלבשה תחתונה נינוחה ובגדי פנאי בצבעוניות אחידה של גוונים ותת־גוונים ובמגוון רחב של מידות. בשנים 2024-2022 הציג המותג גידול שנתי של 37% במכירות, ועל פי התחזיות סך המכירות השנתיות בשנתיים הקרובות יחצה את המיליארד דולר.

2 צפייה בגלריה
אנתוני הופקינס לועג למוצר החדש SKIMS של קים קרדשיאן באינסטגרם פנאי
אנתוני הופקינס לועג למוצר החדש SKIMS של קים קרדשיאן באינסטגרם פנאי
אנתוני הופקינס לועג למוצר החדש של קרדשיאן באינסטגרם
(צילום מסך: אינסטגרם)

SKIMS פונה לנשים בעלות מבני גוף שונים ומגוון אתני ומאפשר להן לכאורה את אותו דימוי גוף נשי, מקומר ומפוסל שקרדשיאן כל כך מזוהה אתו. גם מחטב הפנים החדש נמכר בגוונים שונים ומתאים למגוון אתני, והוא כולל לפי פרסומי החברה "סיבי קולגן", חומר שלא הוכח מדעית כאפקטיבי, אך עדיין מבטיח לשפר את מראה הסנטר, הלחיים והצוואר. המחטב הזה הוא חלק מניסיון של קרדשיאן להכניס תחת SKIMS גם מוצרי ביוטי, לאחר שהחליטה לסגור את מותג המייק אפ וטיפוח העור שלה SKKN BY KIM בחודש שעבר.
כבר ב־2005 עורכת "ווג איטליה", פרנקה סוזני, שהיתה פורצת דרך, עסקה בהרחבה בדימוי של ניתוחים פלסטיים. סוזני, שמתה ב־2016 ונחשבה לאחת העורכות החזקות והמשפיעות בעולם האופנה, השתמשה במגזין כפלטפורמה לביקורת חברתית, ולא חששה להציג דימויים חזקים שיצרו אנטגוניזם או עוררו דיונים חריפים. לשער של אותו מגזין ב־2005 צילם הצלם האגדי סטיבן מייזל את הדוגמנית לינדה אוונג'ליסטה בחליפת חצאית מחויטת ומשקפי שמש כשפניה עטופות בתחבושות. הצילום הזה שהיה אז הצהרה נועזת על תרבות הניתוחים הפלסטיים, ועל המחיר של היופי במאה ה־21, הפך כיום ממטפורה לטרנד קוסמטי שאף אחד כבר לא מתבייש בו.
אם תבחינו בשיפור במראה הלסת או לא בעקבות השימוש במוצר החדש של SKIMS — דבר אחד בטוח: המותג תמיד מצליח לעורר באזז ולהיות עם היד על הדופק בכל הנוגע לרוח הזמן. קרדשיאן פונה בהצלחה לדור המילניאלס ודור ה־Z — שמבחינתם מחטבים — כן, גם לפנים – לא נועדו להסתיר חסרונות אלא לשפר את המראה שלהם. ובתוך כך המותג עצמו מתרחב ומתעתד לפתוח 16 חנויות חדשות רק בארצות הברית, ועוד באירופה, שלא לדבר על המכירות באתר. שיתופי פעולה עם מותגים, בהם מותג היוקרה פנדי ב־2021 או מותג הספורט נייקי בקרוב, מוסיפים עוד קטגוריות מכירה.