סגור
קניה ווסט  ייזי yeezy אדידס
קניה ווסט על רקע yeezy של אדידס (צילומים: אי.פי.אי, איי פי)

עולם הבידור והאופנה בורח מקניה ווסט - ושוויו נחתך ב-70%

רצף האמירות האנטישמיות של הראפר הוביל לביטול הופעות וניתוק קשרים מסחריים; לפי פורבס, שוויו של ווסט התכווץ ל-400 מיליון דולר

סערת קניה ווסט בעקבות ההתבטאויות האנטישמיות לא מפסיקה לתפוס כותרות. יומיים בלבד אחרי שחברת אדידס הודיעה על סיום חוזה של מילארדים עימו, הגיע אתמול (ד') הראפר ומעצב האופנה למטה חברת ההנעלה "סקצ'רס" בלוס אנג'לס ללא הודעה מוקדמת, ככל הנראה כדי למצוא בית חדש למותג הנעליים שלו Yeezy, אולם נדחה על ידי מנהלי החברה שנמצאת בבעלות משפחת גרינברג היהודית. מהנהלת החברה נמסר: "אנחנו לא שוקלים ולא מתכוונים לעבוד עם ווסט".
עד לפני כמה ימים נשא ווסט את הסטטוס "מיליארדר" כששוויו, על פי מגזין פורבס, עמד על 1.3 מיליארד דולר - ואולם בעקבות ההתפתחויות האחרונות הוא התכווץ ל-400 מיליון דולר (ירידה של 70%). הזמרת ריהאנה היא המוזיקאית העשירה בעולם - עם שווי של 1.4 מיליארד דולר.
רצף האמירות האנטישמיות של ווסט הוביל לביטול הופעות ולגינוי מצד משפחתו וגרושתו קים קרדשיאן; כמו כן ארגונים וחברות רבים ניתקו את הקשר עמו, בהם כאמור אדידס, בלנסיאגה, מגזין ווג והעורכת אנה וינטור, סוכנות השחקנים CAA בה מיוצג, וחברת GAP שסיימה את ההתקשרות איתו כבר בחודש שעבר, אולם משכה את המוצרים שנותרו מהחנויות וסגרת את אתר האינטרנט בו ניתן לרכוש את המוצרים משיתוף הפעולה.
גם הרשתות החברתיות אינסטגרם וטוויטר חסמו לפני כמה ימים את חשבונותיו, אולם הבוקר הוא כבר חזר לפעילות והעלה פוסט המתייחס לדבריו של סוכן העל ארי עמנואל, מייסד ומנכ"ל חברת הבידור האמריקאית אנדוור, שפנה השבוע בבקשה לכל העסקים שמשתפים איתו פעולה לנתק קשר: "ארי עמנואל, איבדתי 2 מיליארד דולר ביום אחד ואני עדיין בחיים. אלה דברי אהבה, אני עדיין אוהב אותך, אלוהים עדיין אוהב אותך, הכסף הוא לא מי שאני, האנשים הם מי שאני".
על פי הערכות המכירות השנתיות של אדידס שהניב ווסט עומדות על סך 1.47 מיליארד דולר, כ-7% מכלל ההכנסות של החברה. אחרי שהודיעה על ניתוק היחסים דיווחה החברה כי ההחלטה "תגרום לפגיעה של 250 מיליון יורו ברווח בשנת הכספים הנוכחית". עם זאת, מניית אדידס צנחה ביותר מ-50% בששת החודשים האחרונים, והמשיכה לרדת גם אחרי ההודעה, כלומר, ההפסדים בשל התנהגותו של ווסט יהיו גדולים בהרבה.
לפני שעה פורסם ב-Evening Standard כי הפסל של ווסט הוצא ממוזיאון מאדאם טוסו. כמו כן, פורסם כי אפל מיוזיק הורידו את הפלייליסט שיצרו עבורו Kanye West essentials והוא לא ניתן יותר להאזנה. ספוטיפיי לעומתם רק גינו את דבריו, אך בשלב זה טרם הורידו את המוזיקה שלו מהפלטפורמה. מעריץ שרוף שרכש במהלך השנים נעליי Yezzy ב-15 אלף דולר, צייץ בטוויטר ושאל כיצד הוא שורף את הנעליים.