סגור
מסעדת ריהאב
ריהאב. בר יין אמיתי עם מבחר יינות מעניין (צילום: אנטולי מיכאלו)

ריהאב מבית אואזיס - לא עוד סתם בר יין בלוינסקי

את “ריהאב” פתחו אנשי מסעדת היוקרה "אואזיס". הניסיון הרב והשותפות עם מעדנייה סמוכה הופכים אותו לאחד מברי היין הטובים בשוק לוינסקי ובת"א

כן, אני יודע איך זה נשמע. עוד בר יין. ועוד בשוק לוינסקי. מתכון בטוח לפלופ אדיר. ולך תמצא חניה. אבל נסענו ל"ריהאב", ומצאנו חניה. ושולחן פנוי על המדרכה, מול המעדנייה בת שנות הדור של אדון ארוניקו. הנוף הכי יפה בעיר גם כשסגור. אנחנו מתיישבים מול תנור קטן על כיסאות ברזל לבנים ויפים מול שולחנות תואמים. המלצר מביא לנו פלטת גבינות (יש גם של נקניקים או דגים מלוחים) על צלחת חד־פעמית מתכלה.
"מה יש נחמד בכוסות?", אני מתעניין אצל המלצר הנחמד והידען. "קח קוט דה רון אדום טוב ויש גם קברנה פרנק טבעי מעמק הלואר", הוא אומר. אני לא ממש מתחבר ליין טבעי אבל זורם עם המלצר. מה אומר? ראיתי כבר הרבה ברי יין — אבל כזה נחמד אני לא זוכר מתי ראיתי לאחרונה, אולי בפריז.
אולי זה בגלל שאף על פי שריהאב הוא עוד בר יין — עם הרבה בקבוקים מיוחדים אמנם — בעלי הבית כאן הם לא ילדים: השפית רימה אוליברה ממסעדת הגורמה האוונגרדית "אואזיס" הגשימה חלום קטן ישן ופתחה בר יין, אבל לא לבד. לעזרתה נחלץ יומי לוי, בעל מעדניית "יום טוב" הנצחית משוק לוינסקי, שפינה לטובת ההרפתקה את אחת משתי החנויות שלו, משאיר את אחיו איתן במעדנייה המקורית.
ביחד הם עושים בדיוק כמו שהתכוון המשורר: בר יין שהוא בר יין. לא מסעדה מחופשת. כלומר יין, גבינה, נקניק. טוב, גם דג מלוח — בכל זאת, לוינסקי. יומי לוי אומר שזה הולך טוב עם יינות יווניים שהם קצת מלוחים. יש בזה משהו.
בכל מקרה, לא רק הלחן והמילים נכונים, גם הביצוע: המלצרים הצעירים — שפועלים כאן בניצוחו של מינטו לה, מנהל תחום היין של אואזיס — הם ידענים מאוד אבל לא מנדנדים, הגבינות מעולות — אני טעמתי אולד אמסטרדם, גאודה עזים וגרוייר, בקוביות קטנות עם קצת ענבים ושקדים ולחם עם חמאה וריבה ליד — ואחרי שני היינות הראשונים גם קוט דה רון לבן מוזר ומעניין בשם "היפנוטיק", לבן אחד מאוסטריה ופינו נואר מאורגון שבארה”ב. כולם היו מיוחדים, מעניינים, אחרים והכי חשוב, טעימים לאללה.
בקיצור, יש מה לעשות בלוינסקי גם בשבת אחרי הצהריים וגם בכלל. לא רק לעמוד בתור לבורקס עם כל עם ישראל או לשאול את עצמך למה יש כאן עוד סניף של גולדה.
ריהאב, לוינסקי 47, תל אביב