סגור
פנאי הטאבון של לה טיגרה
הטאבון של לה טיגרה (צילום: גל גיל)

לזלול גם את הקצוות: ההייפ סביב "לה טיגרה" מוצדק

"לה טיגרה" מתהדרת בחברות באיגוד הפיצריות הנפוליטני ובתור ארוך של קהל אופנתי. מתברר שההייפ מוצדק כי הפיצות שלה הן מהטובות שיש כאן

כשהגענו ל"לה טיגרה", הפיצרייה החצי־היפסטרית והכה אופנתית בפלורנטין, נתקלנו בתור ענק ועצבני משתרך בחוץ. אף על פי שהזמנו מספיק זמן מראש נאלצנו לחכות בחוץ כמעט חצי שעה עד שהתפנה השולחן שלנו. לא נורא. בינתיים בהינו בקהל הצעיר האופנתי ובטאבון המנומר היפהפה. לא סתם קוראים למקום "לה טיגרה": הנמר.
בפנים חיכו לנו אינספור בקבוקי קמפרי ואפרול, ברזי בירה איטלקית וצוות צעיר ומקסים. הזמנו סלט קיסר, סליחה, "צ'יזרה". הוא הגיע בלי עוף (לא הבטיחו עוף בתפריט) ועם קצוות פיצה בתפקיד הקרוטונים, והיה סטנדרטי לגמרי. עכשיו הגיע תורן של הפיצות. הנער המתבגר הלך כמובן על פפרוני, זה מגיע כאן עם רוטב דבש חריף (בצד, תודה לאל). המלצר הדגים לנו איך לחתוך בעזרת מספריים את הפיצות למשולשים, כמו שצריך, וגם סיפר שהבצק הנפוליטני של הפיצות תופח לא פחות מ־72 שעות. אני לא יודע אם זה נכון אבל זה היה כנראה בצק הפיצה הכי טעים שאכלתי מימיי. עובדה, זללתי גם את הקצוות, אלו שאני משאיר בדרך כלל בצד. אפילו טבלתי אותן בדבש החריף. זה היה מוזר אבל מצוין.
התענגנו גם על פיצה מלנזנה, כלומר חצילים. זו הגיעה עם פרוסות חצילים מטוגנות ועליהן שליכטה של קציפת יוגורט וגם ערמות קטנות של חציל קלוי שכונה "בטן חציל בלאדי בטאבון" אבל היה, בינינו, סלט חצילים. היו גם צנוברים ובצד מתבל אגוזי לוז חריף. זה נשמע כמובן מוזר לאללה אבל נשבע לכם שזה לא רק עבד, אלא היה ממש נפלא.
קינחנו בפנקוטת פיסטוק, כלומר כזו שלתוך הקרם שלה עורבב קרם פיסטוק והיא גם קושטה בפיסטוקים וקראנץ' פטל, כלומר פטל מיובש. זה היה יוצא דופן מאוד בתור פנקוטה, הזכיר קצת מלאבי בגלל הפיסטוקים והיה מפתיע ומצוין לא פחות.
"לה טיגרה" היא הפיצרייה הראשונה בישראל שזכתה להכרה וחברות באיגוד הפיציולי הנפוליטני. יש תעודה על הקיר. זה בהחלט מוצדק וכך גם הרעש סביבה, מדובר לא רק בפיצה מן המעלה הראשונה אלא מהטובות שיש כאן. לא טעמתי עדיין את כולן, כמובן, אבל ניסיתי לא מעט ומדובר בסוג של יצירות מופת קטנות. רק זיכרו להזמין מקום מראש, ואל תזמינו את זה בטייק אוויי בבקשה — זה יהרוס הכל.
לה טיגרה, ידידיה פרנקל 9, תל אביב
לפני הטיפ
סלט קיסר • 49
פיצה פפרוני • 74
פיצה מלנזנה • 69
פנקוטה פיסטוק • 39
אפרול שפריץ • 42
בירה מורטי מהחבית • 32