סגור

מאימוץ כלב ועד למשלוחי אלכוהול: הטרנדים הכי לוהטים שהביא האומיקרון

במקום אלכוג'ל יש אנטיגן. במקום להשתכן במלוניות לחולי קורונה נכנסים לבידודי Airbnb משודרגים. במקום לנופף לסבים מהמרפסת שולחים להם משהו בוולט. במקום להכין לחם מחמצת בבית, מעבירים לילדים המבודדים בחדר פחמימה ריקה ומתוקה, כשאמא ואבא בתפקיד הרום סרוויס. כל וריאנט מביא את הטרנדים הלוהטים שלו, גם האומיקרון

מרוץ שליחים של מארזי פינוק
עם או בלי קשר לכך שחולי אומיקרון לא מאבדים את חוש הטעם והריח שלהם, ובלי קשר לדרישות של הנוער המבודד בחדרו בווטסאפ לאמא או לאבא בתפקיד הרום סרוויס, המשלוחים לא מפסיקים להגיע. אל מפתן הדלת הסגורה מגיעים מארזים של עוגיות וגלידה, מרקים, בקבוק ענק של סנגרייה וגבינה - כל מה שידן של וולט וגט משגת בתוספת ברכה בגופן של כתב יד מחברת המשלוחים. כך מבודדת אחת הציגה את בדיקת האנטיגן החיובית שלה בפייסבוק (כפי שעושים רבים ברשתות החברתיות - עוד אחד מסימני התקופה) והזמינה את חבריה לשלוח לה מארזים. אחרת העלתה בכל יום את המארז שקיבלה בסטורי באינסטגרם ו"ארץ נהדרת" העלו מערכון על מארזי הפינוק שנשלחים לעובדי ההייטק, כולל כיסא ולפטופ ולינק לשיחת זום המרמזים לעובדים החולים לחזור לעבוד מהבית.


זה לא טרנד מקומי כמובן, מסעדת "בבה" היהודית בברלין מציעה מארזי "תבריאו במהרה" שכוללת שני מרקי עוף, חלה, חומוס, שתי עוגיות טחינה וחליטת תה מהגינה שלה. "הדרך המושלמת לשלוח למישהו אהוב (או לעצמך) חיבוק בזמן שהוא בבידוד", הם מסבירים.
עניין משלוחי המארזים נהיה כל כך נפוץ שהוא מעורר FOMO מזן חדש, Fomicron נקרא לזה. "עכשיו, אני גם לא רוצה לחלות מהסיבות הברורות", אמרה לי חברה, "וגם מפחדת שאף אחד לא ישלח לי מארז מפנק הביתה".

2 צפייה בגלריה
איור ציור יערה עשת  פנאי
איור ציור יערה עשת  פנאי
כל הטרנדים הלוהטים של האומיקרון
(איור: יערה עשת)


ממשיכים לשתות
כבר לא צריך לשבת על ארגזים מפלסטיק מחוץ לחנות למשקאות כמו בקומבינה הקודמת של הסגרים כדי ליהנות מבירה עם חברים - כי חללי הברים והמסעדות פתוחים מזמן. אבל מכירות האלכוהול הקמעונאיות וצריכתו שגברו מאז תחילת הסגרים, שבהם אנשים שתו בבית, ובשיחות זום חברתיות, לא פחתו - בארה"ב יש אפילו נתונים על כך שהצריכה של האלכוהול גברה ומדאיגה, מאז הגל האחרון.
רוני ססלוב, מומחית יין וייננית, מספרת כי משלוחי ומארזי האלכוהול נהפכו לנישה בפני עצמה: "הראשונים שעשו משלוחים כאלה בארץ היו מועדון היין 'דיוויין' ואחריו מועדון 'צ'ירז'. אלה מארזים המותאמים אישית: ממלאים שאלון של טעם ואישיות עם שאלות כמו 'כמה את סולידית?', 'כמה הרפתקנית?' - ואז מנסים להתאים לך אישית את היינות, ולהכיר לך חדשים. זה פותח אופקים. ויש גם אלמנט ההפתעה שכולנו אוהבות. זה ממלא צרכים יותר מהיין עצמו".
חוסר נאמנות כלבית
אחרי שגמרנו לצבוע, לסדר מגירות, ארונות ולשפץ את הבית בתקופת הסגרים, חיפשנו כל תירוץ לגיטימי לצאת מהבית. רבים לבשו בגדי ספורט בתור תחפושת למקרה שייתפסו על ידי שוטרים. אחרים למרבה הצער לקחו כלבים בתור אביזרי תפאורה. אבל גם אימצו כלבים מסיבות פחות ציניות - פשוט חשבו שזה הזמן המתאים לצרף חיית מחמד, שתשמש חברה בבית. ב"וושינגטון פוסט" דווח בשבוע שעבר כי 23 מיליון משקי בית, אחד מחמישה, אימצו חיית מחמד בתקופה הראשונה של הקורונה. אפילו הנשיא ביידן אימץ כלב חדש, מצוין שם. אמריקאים קנו מוצרים לבעלי חיים ב־21.4 מיליארד דולר, ועוד 28.4 מיליארד דולר על אוכל לכלבים מחודש נובמבר שעבר ועד עכשיו.

2 צפייה בגלריה
איור ציור יערה עשת  פנאי
איור ציור יערה עשת  פנאי
אימוץ כלב. טרנד לוהט
(איור: יערה עשת)

אבל כעת, כשחזרו לעבוד מחוץ לבית או תקועים בבידודים, התעוררה בעיה של מי יטפל בכלבים שאומצו. התפתחות טובה נרשמה בקרב תעשיית שמרטפי הכלבים: הכנסותיה הגיעו בארה"ב לשיא ברבעון שהסתיים בספטמבר 2021, עם הכנסות של 157 מיליון דולר. אבל התפתחות פחות טובה היא מחסור של מעונות יום לכלבים, ורשימות המתנה ארוכות לבעלי כלבים שרוצים לשים שם את הכלבים שאימצו אז למשך היום. בעיה גדולה עוד יותר היא נטישת כלבים.
בישראל כלביות ומרפאות וטרינריות מלמדות על נטישה של כלבים שאומצו בתחילת המגפה. דפנה דעואל מעמותת SOS חיות מספרת כי "בסגרים הראשונים חווינו עלייה בנכונות לאמץ כלב ולשמש משפחות אומנה לכלבים, גם לכאלה שאינם חמודים וקטנים, אלא גדולים ובעייתיים יותר, שזקוקים לאומנה ארוכת טווח. היה פיק משמח לכל סוגי הכלבים. אבל אחרי הסגרים הראשונים היתה תחושה של נטישות כלבים, כחלק מהסגר, ונטישות רגילות. אבל לכלבים האלה אנחנו נותנים אלטרנטיבה בימי האימוץ שאנחנו מקיימים כל שבוע בהרצליה".
יותר חופשה ממחלה
מלונות הבידוד של תקופת הסגרים כבר לא קיימים, למרבה השמחה, אבל יש מי שמעדיפים לעשות את הבידוד שלהם בדירה מושכרת לשבוע. מאחר שרבים מהמאומתים כיום אינם חולים קשה, ואינם בסכנת אשפוז, הם כבר מנצלים את זמן הבידוד לשהייה בדירה שכורה. זה פתרון למי שפשוט לא יכולים להיות מבודדים בבית בגלל היעדר מקום או לא רוצים להיות כלואים בחדר קטן וצר למשך ימים רבים. Airbnb, חברת השכרת הדירות הבינלאומית, שספגה מכה קשה בתחילת הסגרים בגלל עצירת התיירות העולמית, שינתה מדיניות והתאימה עצמה למצב החדש. החודש נודע כי למרות מדיניות השמים הסגורים של המגפה שפגעה בה, כעת החברה צמחה לשווי של 100 מיליארד דולר.
עדיין בנעלי בית
המראה הביתי שלט בתקופת הסגרים. כדי להשלים את תמונת הטרנינג, הטקילה והלברדור, הוסיפו רבים, כך מתברר, נעלי קרוקס. מגמה זו לא נרגעה גם בתקופת הבידודים. נעלי הבית, שיוצאים איתם לרחוב, רשמו עלייה של 67% במכירות ב־2021 לעומת 2020, הרבה מעבר לציפיות החברה. ברבעוןן האחרון נרשמה עלייה של 42% וזאת למרות בעיות השינוע שצצו בגלל המגפה. והנה, מצאנו עוד סיבה לרצות שהקורונה על כל הווריאנטים, הסגרים והבידודים שלה, תבוא לסופה.
חדר משלהם
המבודדים הרבים כבר סיגלו לעצמם סגנון חיים, שאותו מאפשר פעמים רבות מי שלא מבודד. התסריטאית קרן מרגלית שיתפה בפייסבוק הודעת ווטסאפ שקיבלה מבתה שסגורה בחדר. "או.קיי, אז ככה", הקדימה הבת את ההזמנה. "אני אשמח לחביתה עם בצל ופטרוזיליה. לחם נחמד, גבינה לבנה בצד. ואם יש אשמח גם אבוקדו חתוך". ואז גם "מים", "קפה חם" "וכו'". מחדר אחר מדווח בעלה שבבידוד, יורם עבר־הדני, על "הימים הטובים בחייו". לווטסאפ המשפחתי שלח יומן קריאה: "עדכון מהבידוד אחרי יומיים: כל הספר של הילה בלום. סיפור ראשון משלושה בספר של אשכול נבו. עונה שנייה של ‘After Life’ בנטפליקס. טוסטים חביתות ותבשיל דגים מעולים בטייק אוויי. מומלץ!".
"אגב, הטייק אוויי המדובר הוא כמובן מה שאני מבשלת מהמטבח", מדווחת מרגלית. לשאלה אם מגיעים גם משלוחים לבתה, היא משיבה: "ברור… הילדה בת 16. קיבלה ממשלוחים שיזמו חברות, בנות דודות, מהיו"רית בצופים וכו' וכו' וכו'. ממש טקס התבגרות".