סגור
גבי ברלין 2010
גבי ברלין ז"ל (צילום: צביקה טישלר)

הזמר גבי ברלין הלך לעולמו בגיל 80

ברלין החל את דרכו המוזיקלית בלהקת גייסות השריון, וב-1968 הגיע שירו "שיר לאלמונית" לראש מצעד הפזמונים. ב-1988 החל ברלין להקליט קלטות עם מחרוזות שירים לשירה בציבור והפך לדמות מרכזית בתחום. ביום ראשון הוענק לברלין פרס מפעל חיים מטעם אמ"י

הזמר ומנחה ערבי השירה גבי ברלין נפטר הבוקר (ה') בגיל 80 ממחלת הסרטן.
ברלין נולד בתל אביב בשכונת יד אליהו, להורים שעלו לישראל מברית המועצות. אביו, שמואל, היה זמר, ואמו, אסתר, היתה מורה לפסנתר. הוא נהג להופיע בבית הספר, וכבר בגיל 12 הופיע בתיאטרון הקאמרי בקומדיה "כטוב בעיניכם" ובהצגה "הנפש הטובה מסצ'ואן". בגיל 15 הוא השתתף בתזמורת הגדנ"ע של תל אביב, והיה קריין בהצגת "פטר והזאב".
את דרכו המוזיקלית החל ברלין בלהקת גייסות השריון. עם שחרורו הוא החל ללמוד ביולוגיה באוניברסיטה. במקביל הוא הצטרף ללהקת "טיילת" ואחר כך ללהקת "שבעת המינים". בשנת 1968 הוא הוציא אלבום סולו ראשון. בסוף אותה שנה הגיע שירו "שיר לאלמונית" לראש מצעד הפזמונים. באותן שנים, הוא התפרנס מעבודתו כמורה לביולוגיה בתיכון עירוני י"א.
ב-1988 החל ברלין להקליט קלטות עם מחרוזות שירים לשירה בציבור, מאורגנים לפי מפתח נושאי, וכך הפך לדמות מרכזית בעולם השירה בציבור, במיוחד בזכות ערבי השירה בציבור בהם אירח במהלך השנים אמנים שונים.
בשנת 2019 ביצע ברלין בדואט עם דפנה ארמוני את השיר "שפחה את ומלכה", במסגרת פסטיבל "השיר הבא" שיזם והפיק המנהל האומנותי אלי ניסמן - וזכה במקום הראשון.
ביום ראשון הוענק לברלין פרס מפעל חיים מטעם אמ"י (איגוד אמני ישראל) בהיכל התרבות בפתח תקווה, במסגרת פרויקט של משה להב "שירים שמלווים את חיי", כשהוא כבר במצב בריאותי קשה ומורכב. במהלך הערב, להב עצר את המופע, ירד מהבמה, ניגש לברלין שישב בשורה הראשונה והזמין אותו לשיר יחד איתו. ברלין התגבר על הקושי הפיזי וההתרגשות ושר יחד עם הקהל שהריע לו. בתום השיר הפתיעו אותו חבריו מאמ"י עם הענקת הפרס. פרטים על הלווייתו יימסרו בהמשך.
מאמ"י נמסר: "משפחת אמ"י נפרדת בעצב מהזמר גבי ברלין שהלך לעולמו. רק לפני מספר ימים, זכה ברלין, מאמני הזמר העברי הוותיקים והאהובים בארץ, לקבל בהפתעה את פרס אמ"י למפעל חיים, והקהל אף זכה לשמוע אותו שר בפעם האחרונה ולהריע לו על פועלו רב השנים. מלבד היותו זמר ומנחה שירה בציבור, ברלין כיהן שנים רבות בוועד המנהל של איגוד אמני ישראל, ובכך תרם רבות לשיפור מעמדם וזכויותיהם של כל חבריו האמנים".
יו"ר אמ"י, יונה אליאן קשת, מסרה: "עולם התרבות הישראלי איבד הבוקר עוד אחד מעמודי התווך שלו. אם יש נחמה, היא בכך שזכינו להודות לו ולהראות לו עד כמה אהבו אותו עוד בחייו, באירוע שנערך בשבוע שעבר, שם זכה גם למחיאות כפיים ממושכות ואחרונות. תרומתו הן בפן התרבותי, והן בפועלו הרב למען זכויות האמנים ושימור הזמר העברי לא תישכח. תנחומינו הכנים לדינה והמשפחה".