סגור

כך עיצב ראלף לורן את מדי ארה"ב לאולימפיאדת החורף בבייג'ינג

המגזין “Fast Company” מדווח כי פריט הדגל השנה הוא ז'קט שיוצר מחומר חדש שמתאים עצמו לטמפרטורת הגוף של הלובש, כך שהוא נשאר חם או קר מבלי להזדקק למכשירים אלקטרוניים

ראלף לורן, המעצב הוותיק של מדי המשלחות האמריקאיות לאירועי ספורט, חשף אתמול את המדים לאולימפיאדת החורף בבייג’ינג, שיוצאת לדרך ב־4 בפברואר. הפעם המדים ספורטיביים ונינוחים יותר מהמקטורנים המחויטים וחולצות הטי בסגנון הקרוז שעוצבו עבור אולימפיאדת הקיץ שנערכה בשנה שעברה בטוקיו.
המגזין “Fast Company” מדווח כי פריט הדגל השנה הוא ז'קט שיוצר מחומר חדש שמתאים עצמו לטמפרטורת הגוף של הלובש, כך שהוא נשאר חם או קר מבלי להזדקק למכשירים אלקטרוניים. זה חלק מהיעד הרחב יותר של ראלף לורן למצב את עצמו כמי שמחבר בין הסגנון האמריקאי הקלאסי לחדשנות הייטקיסטית.
מאז 2008 לורן משתף פעולה עם הוועד האולימפי האמריקאי ומלביש את הספורטאים בטקסי הפתיחה והסגירה של האולימפיאדות. דיוויד לורן, בנו של המעצב האחראי על מיתוג וחדשנות בחברה, אמר שבכל הקשור לאולימפיאדת החורף, ההתמקדות היא על נוחות עבור הספורטאים לאורך טקס הפתיחה המתמשך, שבמהלכו הטמפרטורות יכולות לנוע בין 10 מעלות צלזיוס למינוס 17 — בתוך דקות ספורות. "הספורטאים עוברים מסביבה קרה לחמה ולקרה", אמר. "בעבר היו דיונים רבים על מערכת שכבות, אך כשמדברים עם ספורטאים, הם מבהירים שאינם מעוניינים בשכבות רבות ולא נוחות".
1 צפייה בגלריה
מעיל הנבחרת האולימפית האמריקאית שעיצב לורן מבד סקייסקרייפ  פנאי
מעיל הנבחרת האולימפית האמריקאית שעיצב לורן מבד סקייסקרייפ  פנאי
מעיל הנבחרת האולימפית האמריקאית שעיצב לורן מבד סקייסקרייפ
(צילום: Ralph Lauren)
לפני ארבע שנים הוא גילה חברה חדשנית בתחום הטקטסיל בשם סקייסקרייפ (Skyscrape) שפיתחה טכנולוגיה בשם Intelligent Insulation. חברת הסטארט־אפ נוסדה במקור על ידי משרד האנרגיה האמריקאי, שאפשר לה לפתח מכונות ותהליך ייצור משל עצמה.
הבד של סקייסקרייפ מיוצר משני חומרים נפרדים שמתרחבים ומתכווצים בתגובה לשינויים בטמפרטורות. כך, למשל, כשמתקרר, האורך של שני החומרים מתכווץ בשיעורים שונים וגורם להיווצרות כיסי אוויר שיוצרים בידוד. במילים אחרות, הז'קט נהפך למרופד יותר כשקר, ואז חוזר לגזרה המקורית כשמתחמם. זו הפעם הראשונה שבבד נעשה שימוש על ידי מותג גדול. "זו היתה אחת הטכנולוגיות המתקדמות ביותר שראינו", אמר לורן, "וחשבנו שזה יכול לחולל מהפכה באופן שבו אנחנו יוצרים מוצרים. סקייסקרייפ עוד לא הכניסה את המוצר לשוק. בכך שנציג אותו על במה עולמית, אנחנו מקווים לעורר השראה בשאר התעשייה".
לורן מאמין שהטכנולוגיה החדשה תתרום גם לערכי הקיימות של המותג, שכן אם ז'קטים יכולים להתאים את עצמם לטווח של טמפרטורות, אז הצרכנים לא יצטרכו להחזיק ביותר מדי פריטים, המותאמים לכל עונה. בהתאם לאותם ערכים כל קולקציית הבגדים לאולימפיאדה מיוצרת מפוליאסטר ממוחזר, וכל המוצרים מיוצרים בארה"ב, הדגיש לורן.

הבד מיוצר משני חומרים נפרדים שמתרחבים ומתכווצים בתגובה לשינויים בטמפרטורות, מה שגורם להיווצרות כיסי אוויר שיוצרים בידוד. הז'קט מרופד יותר כשקר

מעיל הנבחרת האולימפית האמריקאית שעיצב לורן מבד סקייסקרייפ. שילוב של קלאסיקה וחדשנות