סגור
פנאי עידו אופק זמר
אופק. "יש לי המון שירים שמחכים שנים לצאת"

ליטוף של דורבן - השיר החדש של עידו אופק

אחרי שנגדע הקאמבק של "הדורבנים" במלחמה, מוציא חבר הלהקה עידו אופק שיר חדש ומנחם ברוח התקופה — "אי"

שנת 2023 התחילה בסימן מבטיח עבור המוזיקאי עידו (זיגו) אופק. להקת "הדורבנים", שאותה ייסד לפני 25 שנה עם גיא מזיג ואיתי גלוסקא, חזרה לסיבוב הופעות, שהיה סולד אאוט מהרגע הראשון. המפגש עם הקהל שחיכה שנים לאירוע היה מרגש ומקפיץ בקצב הדיסקו, הפופ והפ'אנק. "זה היה מעל ומעבר לציפיות", מספר אופק. "חזרנו לחמש הופעות בבארבי, שהיה הבית שלנו שבו התחלנו וגדלנו, ועשינו קיסריות והיינו אמורים להמשיך לשוני ופסטיבל הג'אז באילת".
אלא שאז הגיעו אירועי 7 באוקטובר וסיבוב ההופעות נקטע והחזיר את חמשת המוזיקאים המוכשרים כל אחד לקריירה האישית שלו. אופק חזר לאולפן להפיק שירים וגם הופיע מול מפונים במלונות וקיבוצים ברחבי הארץ עם המופע המוזיקלי הנפלא לכל המשפחה של ההרכב ראשטוב, שכולל את ג'וי ריגר, דוד שאול, כנרת לימוני ואבישי פרידלר. "הילדים שמחו וזה בעיקר נתן שעה של הפוגה להורים, שהיו צריכים להעסיק את הילדים במקום שהוא לא הבית שלהם, אז אני מרגיש שאולי קצת עזרנו להם".
אחרי שהוציא ביוני אשתקד את השיר "אתם החיים", הראשון שכתב זה עשר שנים — הוציא אופק לאחרונה את השיר "אי", בלדה אינטימית המדברת על מציאת מקום של שקט אחרי סערה גדולה.
"יש בשיר מסר מאוד מנחם והרגשתי שזה בדיוק מה שצריך עכשיו. השיר נכתב עוד לפני המלחמה, אבל סיימתי לעבוד עליו במהלכה, וידעתי שהמשפט 'אם אי שם בלב ים יש אי, אז בטח יש אחד גם בלב שלי' מרכז איזו נחמה ושקט שאנשים מחפשים — ואלה באמת התגובות שאני מקבל, שזה בדיוק מה שהשיר עושה".
כל מה שקורה סביב לא הביא אותך לכתוב משהו על התקופה?
"קשה לי לדברר את המצב ולגעת ישירות בפצע. יכול להיות שזה עוד יקרה, אבל הרגשתי שזה מאוד נכון להוציא את השיר הזה, ושהוא מתאים אפילו שלא נכתב עכשיו. אם אני לא מצליח לשבת כרגע ולהוריד לכתב את התחושות שלי, אז לפחות הבאתי שיר שעושה את הריפוי הזה.שיר ממש חדש לא כתבתי הרבה זמן, אבל יש לי המון שירים שחיכיתי שנים להוציא".
למה חיכית?
"הדורבנים התפרקה ב־2009 וב־2012 הוצאתי אלבום קטן ואינטימי ("מדבר אל עצמי") שלא ממש הצליח. הלכתי לכל מיני מקומות אחרים כמו מוזיקה לפרסומות וסדרות ילדים, הפקת שירים לאחרים וגם 'הגדוד העברי' (מופע בידור מבריק עם מוריה זרחיה, יניב ביטון, רוית יעקב, דקלה הדר, עומר עציון, שלומי טפיארו ויעל טל, אשתו — מנ"ש). את השירים המקוריים שלי שמתי בצד ועכשיו הקאמבק של הדורבנים הכניס אותי לאנרגיה ויש שירים שמחכים וזה הזמן להוציא.
"אני מתרכז היום בהפקת שירים, זה הדבר הכי נכון ומדויק לי, בעיקר לחבר'ה צעירים בתחילת הדרך. באתי משירים וזו האהבה הגדולה שלי".
אתה מתכנן להוציא אלבום?
"אני הולך לסיים שירים ולהעלות לסטרימינג. טכנית אפשר אחרי זה לאגד את זה לאלבום בתוך הסטרימינג אבל אני גם פתוח לשיטה של להוציא שירים ולאו דווקא אלבום שמגדיר תקופה. אלה שירים מכל מיני תקופות".