סגור
מימין מירי רגב שרת התרבות והספורט יוסי שרעבי מנכל משרד התרבות והספורט
מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל יוסי שרעבי (צילום: אלכס קולומויסקי)

מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל נזף בהוריי שחקניות האקדמיה

בשיחה בין הורי שחקניות האקדמיה של ההתאחדות לכדורגל למנכ"ל ההתאחדות נשמע האחרון נוזף בהורים על פנייה למשרד הספורט: ״ההורים לא יבחרו את הצוות המקצועי". הדברים נאמרו בתגובה לזעם וביקורת ההורים על הטענות הקשות שעלו בחקירה על התנהלות אנשי מקצוע באקדמיה

בשיחה שהתקיימה בין הורי שחקניות האקדמיה לכדורגל של ההתאחדות לכדורגל לבין בכירי ההתאחדות, ביניהם מנכ״ל ההתאחדות יוסי שרעבי, נשמע המנכ"ל נוזף בהורים על פניה למשרד הספורט. אותה פניה בסופו של דבר הובילה לחקירת המקרה בידי השופטת בדימוס יפית זלמנוביץ' בתחילת הקיץ, לפרסום דו”ח חמור על התעללות מצידו של צחי טיאר כלפי שחקניות האקדמיה ולהוצאת המאמן לחופשה כפויה.
שרעבי בחר לנזוף בהורים על הפניה, שהובילה לחקירה ולדו"ח: "המכתבים שלכם גרמו לי לחשוב אם שווה לעבוד איתכם", אמר והוסיף כי "ההורים לא יכולים לבחור את הצוות המקצועי". הדברים נאמרו בתגובה לזעם ההורים על הטענות הקשות שנחקרו ופורסמו בדו"ח. לטענתם: "מנכ״ל ההתאחדות לא קרא את הדו״ח".
ברקע הטענות שעלו כנגד המאמן לשעבר צחי טייאר, מרחף הרצון של ההתאחדות לשנות לחלוטין את פניה של האקדמיה לכדורגל, ולהחליף את כל השחקניות ב"דור חדש".
השיחה בין שרעבי להורים התקיימה בחודש שעבר והשתתפו בה גם המשנה למנכ״ל רונן הרשקו ומאמנת האקדמיה דנה כרם. את הפגישה פתח מנכ״ל ההתאחדות, כאמור, בנזיפה בהורים: "אני לא אוהב את השיח שניהלנו אתכם. מי שמכיר אותי יודע שאני עושה את הדברים כמו שהם ואתם מנהלים איתנו שיח כאילו אנחנו שני גופים אויבים, אתם כותבים מכתבים לכל העולם ואשתו וזה לא עוזר, השיח המתלהם לא תורם ולא משפיע עלינו כי אנחנו הולכים בדרך שאנחנו מאמינים בה וזה לא תורם לרתום את משרד הספורט, ואת שדולת הנשים. בואו, זה שיח פוליטי כוחני תקשורתי זה חסר משמעות בשביל. ואני מציע לכם להפסיק עם זה ובואו תתנהלו כמו שצריך מקצועית".
שרעבי המשיך: "אנחנו לא צריכים שתתנהלו איתנו ככה. זה לא עוזר למותג זה לא תורם לאקדמיה, לא לכם, לא לבנות, ולא לאף אחד. זה רק מזיק. אני רק אומר לכם תשנו את הדרך וזה לא שאין לכם הקשבה פה. נכנסה עכשיו דנה (כרם, מונתה למאמנת האקדמיה ש.ג.) שתתחיל לעבוד, אז בואו, תשנו את הסגנון, מספיק".
אחד ההורים ענה לדבריו של שרעבי שכהורים הם לא קיבלו מההתאחדות התייחסות לדברים שהופיעו בדו"ח. בתגובה התפרץ המנכ״ל בצעקות: "אתה חושב שהמכתב שלכם גרם לנו לשנות את המסלול? אתה טועה, ולא רק שאתה טועה, אז אני אגיד לך שזה גרם לי לחשוב שבע פעמים אם אתם הגוף ששווה לעבוד איתו ואני אומר לך את זה ברצינות. אני מחוייב לתהליך הזה איתך ובלעדייך, אתה לא פונקציה בשבילי, הבת שלך היא פונקציה בשבילי והאקדמיה היא פונקציה בשבילי".
"התחלת רע מאוד", המשיך שרעבי לאותו הורה, "המכתב שלכם גרם לי להרגיש אתם לא שותפים אמיתיים שלי".
בהמשך השיחה הציג רונן הרשקו, סגנו של שרעבי, את הצוות המקצועי שילווה את האקדמיה מה שהוביל למהומה. הרשקו הציג את יואל בן נאים כעוזר המאמנת, מה שלמעשה הראה שבכירי ההתאחדות פשוט לא קראו את דו״ח השופטת, שמינתה ההתאחדות לכדורגל עצמה. כך הופיעו בדו״ח שלוש טענות בנוגע לעוזר המאמן: "האחת, נוגעת לאירוע שבו הגיע לשיעור פילאטיס וצפה בבנות, ולפתע הוציא מצלמה וצילם. אחת הבנות סיפרה שהיא ראתה את הטלפון והמצלמה והבינה שהוא מצלם תמונה שלה, עם רגליים פתוחות ומכנסיים קצרים. לדבריה התמונה עלתה לאינסטגרם של המורה לפילטיס. בטענה השניה אחת הבנות ציינה, שיואל ניגש אליה באמצע האימון ואמר שהצוות דיבר על זה שהיא צריכה ללכת לאבחון על דיכאון. והטענה הלישית היא שיואל אמר לאחת הבנות אחרי טורניר מוצלח שהוא רוצה לרדת למגרש לחבק אותה ואמר לה שלא אכפת לו שיגידו שזו הטרדה מינית. בהזדמנות אחרת יואל אמר: 'אני לא אגע בך בגב שלא יגידו שאני מטרידן וחרמן'. הבנות חשו חוסר נעימות ומבוכה גדולה למשמע דבריו".
ההורים הביעו מחאה חריפה על חזרתו של יואל בן נעים לצוות המקצועי. בתגובה לדבריהם שרעבי המשיך בנזיפות: "אני רוצה להגיד משהו עקרוני שהאקדמיה היא זכות ולא חובה, ושכמו שההורים לא בוחרים את המורים בבית הספר הם לא יכולים לבחור את הצוות המקצועי".
שרעבי המשיך להתעלם מהדו״ח החמור שנכתב ואף שאל את ההורים "מה כתוב על יואל בדו״ח?".
לטענות ההורים על כך שהכל מופיע בדו"ח, המאמנת דנה כרם וגם מנכ״ל ההתאחדות אמרו שהם לא חושבים שנאמרו דברים כאלה. המנכ״ל עזב את השיחה במהלכה כי לטענתו "היה באמצע משהו חשוב".
ואחרי כל זה נשאלת השאלה: איך מנכ״ל ההתאחדות, סגנו והמאמנת מגיעים לישיבה חשובה עם הורי השחקניות מבלי שקראו את הדו״ח החמור בנושא האקדמיה? כל זה, כאמור, מצטרף לישיבת הנהלת ההתאחדות לכדורגל ביום ראשון שאישרה את המלצות ועדת הנשים ובפועל גורמת לסגירת האקדמיה לכדורגל.
תגובת ההתאחדות לכדורגל לדברים: "כל ההחלטות לגבי התנהלות האקדמיה מתקבלות אך ורק על ידי ההתאחדות לכדורגל. להורי השחקניות יש אוזן קשבת בהתאחדות ועדיין זכותם לפנות לכל גורם אחר שימצאו לנכון. את ההחלטה על מינוי שופטת בדימוס לבדוק את התנהלות האקדמיה קיבל מנכ"ל ההתאחדות, הוא מכיר את הדו"ח לפני כולם וטוב מכולם, ובכוונתו להמשיך לפעול באופן שיקדם וישפר את האקדמיה. מינוי בעלי ובעלות התפקידים באקדמיה טרם הסתיים, הוא גם אינו בחזקת סוד כמוס, וכאשר יושלם השיבוץ הדברים יפורסמו.