סגור

פרשנות
אפשר להיכנס בגארת' סאות'גייט, אבל זה לא הוגן

טעויות של מאמן נבחרת אנגליה, הוביל להפסד בפנדלים. אבל סאות'גייט לקח הימור שבו יכול היה להצליח ולהוציא אותו גדול. מה שברור הוא שהדרך של אנגליה יכולה לעורר אופטימיות רבה


גארת' סאות'גייט אמר אמש אחרי ההפסד בפנדלים: "זו האחריות שלי. אני בחרתי את הבחורים שיבעטו את הבעיטות. אני אמרתי לשחקנים שאף אחד לא לבד בסיטואציה הזו. אנחנו מנצחים ומפסידים כקבוצה. זו היתה החלטה שלי לתת לבוקאיו סאקה את הפנדל. זו האחריות שלי, לא של סאקה, לא של מרקוס (רשפורד) ולא של ג'יידון (סאנצ'ו). עבדנו על זה באימונים. זה היה הסדר שהגענו אליו. ידענו שהם היו בועטי הפנדלים הכי טובים על המגרש - ובגלל זה הכנסנו אותם לקראת הסוף. לא הכנסנו אותם לפני כי זה הימור שאולי היה גורם לכך שבכלל לא נגיע לפנדלים. ברור שזה שובר את הלב. אבל הם לא אשמים. ושוב, מה שהם חייבים לדעת זה שאף אחד מהם לא לבד".
לאורך הטורניר, סאות'גייט קיבל החלטות בניגוד לדעה הרווחת והפופולרית. הוא החליט על סמך הידע והמידע שהיו לו, על סמך הניתוחים שהוא וצוותו עשו.
2 צפייה בגלריה
גארת 'סאות'גייט ובוקאיו סאקה גמר היורו
גארת 'סאות'גייט ובוקאיו סאקה גמר היורו
בוקאיו סאקה והמאמן גארת 'סאות'גייט אחרי ההפסד
(רויטרס)
"אף אחד לא מכיר את הפרטים הקטנים יותר טוב מאיתנו", הסביר סאות'גייט. "אנחנו רואים את השחקנים, כל השחקנים, משחקים כל השנה. עם הכדור, בלי הכדור, במשחקים ברמה מסוימת, במשחקים ברמה אחרת - אז אנחנו יודעים טוב יותר מכל האנשים שיש להם דעות אחרות משלנו ואנחנו גם מבהירים את זה לשחקנים שלנו. אנחנו גם יודעים איך שאנחנו רוצים לעבוד, אנחנו מאוד מעריכים התאמה תרבותית. אנחנו צריכים למזג את כל העוצמות של השחקנים ולכסות את כל החולשות".
על איטליה של רוברטו מאנצ'יני אפשר להגיד שהיתה קבוצה טובה ומוכנה לקרב לאורך היורו. ההגנה שלה היתה מסוג ההגנות שזוכות בתארים והיו לה כמה שחקנים שהם גיים-צ'יינג'רים. הנבחרת האיטלקית היתה מאוזנת בדיוק ברמה שאיפשרה לה לזכות ביורו ההיסטורי.
את אותם הדברים בדיוק אפשר היה להגיד על אנגליה של סאות'גייט. לא סתם משחק הגמר הגיע להארכה ולפנדלים.
2 צפייה בגלריה
גארת' סאות'גייט מאמן אנגליה
גארת' סאות'גייט מאמן אנגליה
גארת' סאות'גייט במהלך המשחק
(AFP)
הכי קל להיכנס בסאות'גייט על הטעויות הברורות שלו, אבל עד שהוא הגיע לנבחרת, השחקנים האנגלים תמיד בכו אחרי שמיניות ורבעי גמר נגד גרמניה או איסלנד - ולא אחרי הפסד בפנדלים בגמר היורו.
וזה ממש לא מרגיש כמו השיא של הנבחרת האנגלית הזו. זה הכל מרגיש די התחלתי. אנגליה היא הנבחרת השנייה הכי צעירה ביורו. יש לה כמה שחקנים צעירים נפלאים, יש לה כוכבי על שמככבים בליגת הכדורגל הקשה בעולם ובליגת האלופות. ויש להם עכשיו ניסיון ביורו - בו הגיעו עד הגמר וחלקם גם במונדיאל, בו הגיעו על חצי גמר.
הכאב הזה, עם סאות'גייט כמאמן, יהיה דלק ומוטיבציה למונדיאל 2022. לשם כבר יגיעו בשלים יותר לניצחון. וכן, זה נכון לשחקנים ונכון גם לצוות אימון. קל מאוד להיכנס בסאות'גייט. זה באמת הכי קל. זה פשוט לא הוגן.