סגור
ג'ים רטקליף נכנס כשותף ב מנצ'סטר יונייטד עם משפחת גלייזר
ג'ים רטקליף (צילום: REUTERS/Phil Noble)

ג'ים רטקליף, האיש העשיר בבריטניה, רכש 25% ממנצ'סטר יונייטד ב-1.2 מיליארד ליש"ט

השותף החדש של משפחת גלייזר: רטקליף יקבל את השליטה על העניינים המקצועיים ובנוסף תהיה לו אמירה בכל הנוגע לצד הפרסומי והמסחרי של המועדון

עידן חדש במנצ'סטר יונייטד. איש העסקים ג'ים רטקליף רכש רבע ממניות הקבוצה תמורת 1.2 מיליארד ליש"ט וייכנס בעלים שותף במועדון. רטקליף ומשפחת גלייזר, שהחזיקה עד כה בלעדית בבעלות על המועדון, ניהלו מו"מ במשך 13 חודשים, עד שבסופו של דבר הגיעו להסכמות, וההכרזה הרשמית צפויה להיות בקרוב.
רטקליף, שנחשב לאיש העשיר בבריטניה והונו האישי נאמד ב-23 מיליארד דולר, הוא אוהד הקבוצה והציע תחילה 5 מיליארד דולר כדי לרכוש את כל הבעלות על המועדון. הוא יקבל את השליטה על העניינים המקצועיים, ובנוסף תהיה לו אמירה בכל הנוגע לצד הפרסומי והמסחרי של המועדון, בו תמשיך לשלוט משפחת גלייזר, שרכשה את הבעלות על המועדון ב-2005.
כעת, במנצ'סטר יונייטד יחכו לאישור של הפרמייר-ליג לעסקה, תהליך שצפוי לקחת בין שישה לשמונה שבועות. רטקליף צפוי להזרים 237 מיליון פאונד לתפעול השוטף של המועדון, וצפוי להעמיד שניים מנציגיו שיכהנו בהנהלת הקבוצה.
כבר לפני שנה דווח כי משפחת גלייזר נוטה לקבל את הצעתו של רטקליף, אך כאמור, המו"מ הבשיל רק בימים האחרונים. בנוסף עליו גם איש העסקים הפיני תומאס זיליאקוס ואמיר קטאר שייח' אל-טאני הגישו הצעות.
מנצ'סטר יונייטד נקלעה לחובות כבדים לאור הירידה הדרסטית בהכנסות בשנים האחרונות. השנה חובות אלה האמירו לאור הכישלון בליגת האלופות וההדחה המוקדמת מאירופה. השדים האדומים פתחו רע מאוד את העונה, ורשמה השנה 13 הפסדים בכל המסגרות (8 בליגה) עוד לפני מחזור חג המולד. רק בעונת 1930/31 (לפני 92 שנה) הקבוצה רשמה מאזן גרוע יותר.