סגור
אוהדי אייאקס קבוצת כדורגל הולנדית
אוהדי אייאקס (צילום: רויטרס)

הליגה הספרדית מוכרת טכנולוגיות ואייאקס בשיתוף פעולה עם מקסיקו: השבוע שהיה בעסקי הספורט

הליגה הספרדית ממשיכה להתחזק ולחזק, הפרישה של סרינה וויליאמס מובילה לגל מכירות ב-eBay, ברצלונה ממשיכה למכור כל מה שניתן, מועדון הכדורגל אייאקס שם עין על כHשרונות ממקסיקו ומחקר מגלה דפוסי הימורים חשודים בכדורגל העולמי. זה השבוע שהיה בעסקי הספורט

לה ליגה מתרחבת: הימורים בדרום אמריקה, טכנולוגיה בפורטוגל וחסות ראשית חדשה
הליגה הספרדית (לה ליגה) בכדורגל מרחיבה את נוכחותה בדרום אמריקה בזכות שדרוג שותפות קיימת עם חברת ההימורים RushBet לכלל היבשת. השותפות נחנכה לראשונה בשנה שעברה בקולומביה בלבד. מעבר לכך, השותפות עם RushBet היא אקסקלוסיבית.
קרוב יותר לבית, לה ליגה הודיעה על שיתוף פעולה עם הליגה הפורטוגלית דרך הזרוע הטכנולוגית לה ליגה-טק. בלב שיתוף הפעולה עומד ביצוע טרנספורמציה דיגיטלית של השירותים שהליגה כרגע מספקת באמצעות תוכן ואינטראקציה גלובלית עם אוהדים. לה ליגה תספק למועדוני כדורגל פורטוגלים גישה לטכנולוגיות הגנה על מותגים במטרה להיאבק בסחורה מזויפת.
החל מעונת 2023-24 תתרגלו להגיד לה ליגה EA Sports FC במקום לה ליגה סנטנדר. משחק הפיפא הפופולרי יעבור שינוי בקרוב ולא יישא את שמה של ההתאחדות העולמית לכדורגל, וחברת EA Sports המייצרת אותו תהיה נותנת החסות הראשית של לה ליגה ברגע שיתבצע המיתוג מחדש בקיץ 2023.
אפקט סרינה וויליאמס
הודעת הפרישה של כוכבת הטניס האגדית יצרה תנועה משמעותית בפלטפורמת המסחר eBay ע"פ דיווח של Front Office Sports. ביום בו סרינה הודיעה על הפרישה (9 באוגוסט) אנשים רצו לאי-ביי בכדי לשים את ידם על מרצ'נדייז ופרטי אספנות הנושאים את דמותה. מכירות של מוצרים אלו עלו ב-968% ובעיקר קלפי אספנות שרשמו עלייה של 713% במכירות. חיפושים של "סרינה וויליאמס" עלו ב-771%.
שבוע חדש, אותה ברצלונה: המועדון ממשיך למכור נכסים על מנת לרשום שחקני רכש
מועדון הכדורגל ממשיך במסע השיקום הכלכלי שלו וכעת נאלץ למכור נכסים נוספים על מנת לגייס כספים בכדי לרשום שחקני רכש בהתאם לרגולציה הכלכלית של לה ליגה. המועדון מכר 24.5% נוספים מחברת הבת Barca Studios בשווי של 100 מיליון יורו לחברת ההפקות Orpheus Media.
פס ייצור: מועדוני הכדורגל אייאקס ופאצ'וקה בשיתוף פעולה לפיתוח כשרונות
מועדון הכדורגל אייאקס ידוע כמקום שבו צומחים ומתפתחים גדולי הכדורגל העולמי. מימי יוהאן קרויף עד לשחקנים בני זמננו כמו פרנקי דה-יונג. פיתוח שחקנים צעירים ומכירתם בסכומים משמעותיים הם בלב המודל העסקי של המועדון שמשחק בשוק בו ההכנסות מזכויות שידור ופעילות מסחרית אינן מספקות. כעת, המועדון פונה למקסיקו בכדי להשיג כישרונות צעירים ומבטיחים משם דרך שיתוף פעולה עם אחד המועדונים הגדולים במדינה, פאצ'וקה. המועדון המקסיקני פועל בצורה דומה לאייאקס ומסתמך רבות על שחקני בית המהווים כרגע 70% מסגל הקבוצה הבוגרת.
דפוסי הימורים חשודים בכדורגל העולמי
חברת Starlizard, הפועלת בתחום הימורי ספורט, הציגה נתונים הממחישים שבחצי שנה הראשונה של שנת 2022 נמצאו כ-84 משחקי כדורגל שהובילו לדפוסי הימורים חשודים, דבר העשוי להעיד על הטיית משחקים. 26 משחקים הנמצאו כחשודים שוחקו בליגות בכירות במדינות מסוימות. חשוב לציין, שמתוך, 18,845 משחקים שנבדקו רק 84 נמצאו חשודים. המשחקים החשודים התפרסו על גבי 30 מדינות וכמחציתם ביבשת אירופה. בדיקות להטיית משחקים הן פעולה שגרתית שחברות הימורים מבצעות בעזרת כלי הניטור שלהם.