סגור
נבחרת הנוער של ישראל
נבחרת הנוער של ישראל (צילום: AFP)

שברון לב: ישראל הפסידה 1:0 לאורוגוואי בחצי גמר המונדיאליטו

המסע המופלא של החבורה של אופיר חיים נגמר בהפסד כואב לדרום אמריקאים, שעלו לגמר. אנדרסון דוארטה כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-61. הכחולים לבנים יסתפקו במאבק על המקום השלישי מול המפסידה במשחק בין איטליה לבין דרום קוריאה

מסע הקסם הסתיים. נבחרת הנוער של ישראל הפסידה הערב (ה') לאורוגוואי בחצי גמר המונדיאליטו, ופספסה עלייה לגמר. החבורה הנהדרת של אופיר חיים תתמודד במשחק על המקום השלישי ביום ראשון (20:30) מול המפסידה במפגש חצי הגמר השני בין איטליה לדרום קוריאה. כך או כך, מדובר בהופעה מעוררת גאווה של הכחולים-לבנים, שסיפקו יכולת נפלאה וניצחונות מדהימים לאורך כל הטורניר.
ישראל שוב לא הצליחה לנצח באצטדיון על שם דייגו ארמנדו מראדונה בלה פלאטה, בו הפסידה במשחק הפתיחה לקולומביה ולאחר מכן סיימה ב-1:1 מול סנגל. הנבחרת החזיקה יותר בכדור במחצית הראשונה, אך התקשתה לפתח משחק לאור כר הדשא הגרוע. על אף זאת, הלבנים הצליחו להשתלט על העניינים וגם הגיעו להזדמנות טובה, כאשר תאי עבד סחט הדיפה משוער היריבה רודריגס, בעוד האורוגוואים, שהסתמכו על מתפרצות הצליחו להגיע לשני מצבים מסוכנים, כאשר אנדרסון דוארטה רשם שתי החמצות.
במחצית השנייה השתלטו הדרום אמריקאים על המשחק, והגיעו למספר מצבים מסוכנים. בדקה ה-61 בעיטה של רומרו נהדפה על ידי צרפתי לקורה, אך דוארטה היה הראשון לריבאונד ודחק אותו פנימה. הישראלים ניסו להשיג את שער השוויון, אך התקשו לסכן את השער, וגם חמישה חילופים של אופיר חיים לא הצליחו לשנות את התמונה.
על אף ההפסד, מדובר בהופעה מעוררת גאווה של ישראל לאורך כל הטורניר. משחק אחר משחק שחקני הנבחרת הוכיחו עד כמה האופי שלהם מיוחד, והשיגו ניצחונות דרמטיים ובלתי נתפסים תוך כדי שהם מפגינים בגרות יוצאת דופן ו-ווינריות, שלא מאפיינת במיוחד את הכדורגל הישראלי.
אם זה שער הניצחון על יפן במחזור הנעילה של שלב הבתים, שהעניק לישראל את המקום בשמינית הגמר, שגם שם שער של ענאן חלאילי בזמן פציעות שלח את הנבחרת של חיים לשלב הבא. ברבע הגמר הגיע הניצחון האדיר והלא ייאמן, 2:3 על ברזיל, אך הפעם כאמור, ישראל לא הצליחה לגבור על הסלסטה.
שנה לאחר שהדהימו את אירופה, כשעלו לגמר, בו הפסידו בסופו של דבר 3:1 לנבחרת אנגליה בתום הארכה, סיפקו אופיר חיים ושחקניו אליפות מהאגדות, ולמרות שנעצרו בשלב ארבע האחרונות – יוכלו עדיין לחזור עם מדליה מהמונדיאליטו, אם ינצחו במשחק על המקום השלישי. כך או כך, על מה שהם עשו לאורך כל הטורניר, ידובר עוד רבות. ללא ספק, החבורה הצעירה מישראל הראתה בגרות ואופי יוצא דופן, ובהחלט אפשר להגיד שעתיד ורוד צפוי למרבית השחקנים בכחול-לבן.