סגור
חנות נייקי ב פריז
טכנולוגיה חדשה (צילום: בלומברג)

השבוע שהיה בעסקי הספורט: אופ"א סוגרת חורים בתקציב ונייקי משיקה טכנולוגיה חדשה

אופ"א סוגרת את החור בתקציב עם חסות חדשה מתוצרת טורקיה. וגם: שידורי ליגת כדורגל נשים בספרד עוברים ל-DAZN וליוטיוב, האם עבודה מהאיצטדיון היא הטרנד הבא בשוק התעסוקה? נייקי מציגה חדשנות בשרשרת הייצור שלה וכנראה שנמשיך לשלם מחירים מופרכים לאירועי ספורט בכירים. זה השבוע שהיה בעולם עסקי הספורט

חברת התעופה טורקיש אירליינס חוברת לליגת האלופות
רק בשבוע שעבר דיווחנו שאופ"א הפסידה עסקה בשווי של 495 מיליון דולר לאחר שמו"מ בינה ובין חברת קריפטו.קום כשל. נראה שבאופ"א הייתה עסקת גיבוי מוכנה לפעולה שכן הארגון הודיע על הצטרפותה של חברת התעופה טורקיש איירליינס לרשימת נותנת החסות של התחרות היוקרתית ביותר, ליגת האלופות. חברת התעופה הטורקית תהיה לחברה הראשונה מסקטור זה שמעניקה חסות לליגת האלופות ולה ניסיון בחסויות ספורט שונות לאורך השנים האחרונות. גמר ליגת האלופות השנה ייערך באיסטנבול כך שבהחלט לא מדובר במקריות.

הסכם זכויות שידור חדש לליגת כדורגל הנשים בספרד
מרכיב חשוב בהתפתחות וצמיחה של תחרות ספורט הוא כמה הספורט חשוף ונגיש לאוהד הממוצע. חברת DAZN , אשר רכשה בשנה האחרונה את זכויות השידור של ליגת האלופות לנשים ושידרה אותן בחינם ביוטיוב מבצעת מהלך נוסף בכדורגל נשים ורוכשת את זכויות השידור לליגה הבכירה בספרד. מודל הצפייה יהיה זהה ואוהדים מרחבי העולם יוכלו לצפות במשחקי הליגה ובשחקניות כמו אלופת אירופה לוסי ברונז וזוכת כדור הזהב אלקסיה פוטייס המשחקות בברצלונה. ההסכם נחתם ל-5 שנים הבאות.
עבודה מהבית, מהמשרד, או מהאיצטדיון?
בשנים האחרונות, ליגת הבייסבול האמריקאית חווה ירידה בכמות הצופים המגיעים למשחקים ממגוון רחב של סיבות, וייתכן שלקבוצת הסיאטל מארינרס יש פתרון, עבודה מהאיצטדיון. הקבוצה מנצלת את טרנד העבודה מכל מקום ומציעה לאוהדים לרכוש כרטיס ב-50 דולר תמורת גישה לאצטדיון, ארוחת צהריים, ואינטרנט חינם.

קדימה נייקי-החברה משיקה טכנולוגיית ייצור בגדים חדשה
טכנולוגיית ביגוד ה-Dri FIT הייתה לאחד החידושים המשמעותיים בהיסטוריה של ענף האופנה מבית חברת נייקי וכעת ענקית הספורט יוצאת בהצהרה רצינית עם השקת Nike Forward, טכנולוגיית ייצור בגדים אותה החברה מגדירה כחשובה ביותר מאז השקת ה-Dri FIT. הטכנולוגיה החדשה מצליחה לייצר ביגוד בפחות שלבים מייצור מסורתי מה שתורם לייצור בגדים בשיטה ידידותית יותר לסביבה.

1 צפייה בגלריה
חנות נייקי Nike בייג'ינג סין
חנות נייקי Nike בייג'ינג סין
חנות נייקי Nike בבייג'ינג סין
(בלומברג)

שוק הכרטיסים המשני בצמיחה
השגת כרטיסים לאירועי ספורט ותרבות בכירים היא משימה מאתגרת, יקרה ולרוב בלתי אפשרית בלי להכיר את האנשים הנכונים, ועדיין, שוק הכרטיסים המשני צפוי לצמוח בקצב כולל של 7.87% בין השנים 2020- 2025 המתורגמים ל-2.24 מיליארד דולר לפי מחקר של חברת של חברת Technavio. המחקר מעריך ש-44% מהצמיחה יגיעו מצפון אמריקה בזכות ריבוי אירועי הספורט ותרבות וריכוז האמנים באזור. המחקר מציג ששוק הכרטיסים המשני הינו שוק מבוזר בשל ריבוי המתחרים בו דבר המאפשר תחרויות מחירים והצעות שונות לאותם אירועים.