סגור

היסטוריה בבריכה: אנסטסיה גורבנקו בת ה-17 אלופת אירופה בשחייה

הישג גדול לשחיינית הצעירה שהגיעה למקום הראשון במשחה ל-200 מטר מעורב בתחרות שנערכת בבודפשט. זאת המדלייה הישראלית הראשונה מאז 2016 והזהב השני אי פעם של מתחרה כחול-לבן

אנסטסיה גורבנקו, זכתה הערב (שבת) במדליית זהב במשחה ל-200 מטר מעורב אישי באליפות אירופה בבודפשט. גורבנקו בת ה-17 בלבד, שעלתה לשמינייה האחרונה מהמקום הראשון השיגה תוצאה של 2:09.99 שסידרה לה את המקום היוקרתי על הפודיום. במדליית הכסף זכתה אבי ווד הבריטית שהגיעה ארבע מאיות לאחר הישראלית ושלישית, אשת ברזל קטינקה הוסו המקומית עם 2:10.03 דקות.
מדובר במדליה השנייה בהיסטוריה של השחייה הנשית הישראלית באליפות אירופה והראשונה מזהב. הראשונה הייתה עמית עברי שהשיגה מדליית ארד ב-100 פרפר ב-2012 גם כן בהונגריה.
1 צפייה בגלריה
השחיינית אנסטסיה גרובנקו
השחיינית אנסטסיה גרובנקו
השחיינית אנסטסיה גרובנקו. עשתה היסטוריה
(AP)
זאת גם המדליה הישראלית הראשונה מאז האליפות לפני חמש שנים בלונדון, אז זכו יעקב טומרקין (200 מטר גב) וגל נבו (200 מעורב) במדליות הכסף. היא מצטרפת ליונתן קופלב שהיה אלוף אירופה ב-50 מטר גב ב-2012.
גורבנקו פרצה לתודעה לפני שלוש שנים עם מדליית זהב במשחקים האולימפיים לנוער בארגנטינה. היא גם ניפצה את השיא הישראלי ב-200 מטר מעורב כשהייתה בת 15 בלבד. מאז היא המשיכה להתקדם והפכה לאחת התקוות הגדולות של הספורט הישראלי.
גם ברגעי האמת, בתחרויות המטרה החשובות, השחיינית המוכשרת סיפקה את הסחורה והתמודדה עם קפיצת המדרגה הלא פשוטה מתחרויות הנוער לבוגרות. נכון להיום היא מחזיקה ב-11 שיאים לאומיים אישיים וקבוצתיים, בבריכה ארוכה (50 מטר). גורבנקו גם הייתה הראשונה להשיג את הקריטריון לאולימפיאדת טוקיו בקיץ הקרוב.
במשחה ל-200 מטר גב, אביב ברזלי, סיימה לאחר 2:14.70 דקות ולא עלתה לגמר לאחר שדורגה במקום ה-14.