$
עסקי ספורט

גרין ביי פאקרס טובה לספורט ולעסקים

העולה לסופרבול היא קבוצת הספורט המקצוענית היחידה בבעלות של אוהדיה – עוד סיבה לרצות בהצלחתה

סוכנויות הידיעות 15:5924.01.11

גרין ביי פאקרס, קבוצת הספורט המקצועני היחידה בארה"ב שבבעלות אוהדים, ניצחה אמש את שיקגו ברס בחצי הגמר והבטיחה מקומה בסופרבול – שם תנסה לזכות בתואר האליפות ה-13 שלה (האחרונה היתה ב-1997).

 

גרין ביי היא סיפור מדהים של קבוצה ייחודית בספורט האמריקאי. מדובר בקבוצה מעיר קטנה בוויסקונסון – כ-100 אלף תושבים ש-92 שנות קיומה ייצרה יותר אליפויות NFL מאשר כל קבוצה אחרת בליגה. מדובר בעיר הקטנה ביותר בארצות הברית עם קבוצה באחת מהליגות הבכירות.

 

שורשיה בקהילה עמוקים. ב-1919 הוקם הארגון על ידי מספר ספורטאים מקומיים שקראו לקבוצה על שם חברת אריזה בבעלות אינדיאנים שסיפקה את החולצות לארגון.

 

"מי שמנהל את הקבוצה הם האזרחים של העיר, שמקבלים את תמיכתם מאוהדי הקבוצה", נכתב היום בגאווה גדולה בעיתון המקומי גרין ביי פרס גאזט. "המחויבות של כולם לקבוצה שורדת הכל".

 

"הכל נראה מתוק", נכתב בגאזט. "השם של הגביע של ה-NFL הוא על שם המאמן שלנו, וינס לומברדי – שהוביל את הפאקרס לזכייה בשני הגביעים הראשונים שחילקה הליגה. עכשיו למאמן מייק מקראת'י יש הזדמנות להעניק לעיר הקטנה עוד כתר".

 

 

ארון רוג'רס הקוורטרבק של גרין ביי פאקרס. ההצלחה של הקבוצה עושה טוב לעסקים המקומיים ארון רוג'רס הקוורטרבק של גרין ביי פאקרס. ההצלחה של הקבוצה עושה טוב לעסקים המקומיים צילום: MCT

 

העסקים פורחים באזור  של הקבוצה

 

אבל מלבד להעניק השראה לעיר קטנה ואזור מוכה אבטלה הפאקרס עושים גם טוב לעסקים המקומיים. המשחק של הפאקרס והברס אתמול יצר הזדמנויות למכירת מוצרים והסופרבול יעשה את אותו הדבר.

 

"מהפן העסקי", אמר ריק לייב ביום חמישי אחה"צ בהפסקה שלקח מצפייה בעוברים בחנות היין שלו, "במילווקי (העיר הגדולה הקרובה ביותר לגרין ביי) יהיו שני סופר בול השנה".

 

יצרני החטיפים ברג'ינה'ס ביי בייקרי עובדים משני צדי המגרש. הם אפו ומכרו לפחות 20 תריסרי עוגיות טבולות בשוקולד לבן וצבועות כך שייראו כמו הגופיות של הפאקרס, והעסקים טובים. "הן עפות מהדלת", אמרה מיגן לונגאייקר, הבעלים של החנות בווייטפיש ביי.

 

גרג מקארתור הוא בעל עסק נוסף שמחפש הזדמנויות שאי אפשר להפסיד בהן. החברה שלו, מקארתור טאוול אנד ספורטס, היא שחקנית גדולה בפינת המגבות של עולם מוקצרי הספורט. במשך שנים מקארתור מייצר את "המגבות הנוראיות" שאוהדי הפיטסבורג סטילרס מנפנפים בהן. למשחק של יום א' החברה מייצרת 60 אלף מגבות ברס שיחולקו להמונים בסולג'ר פילד.

 

אולם הזינוק של החברה יתחיל ברבעון הרביעי ביום ראשון. אז מקארתור יתחיל להדפיס מגבות NFC למכירות קמעונאיות, עם הלוגו של הפאקרס.

 

החברה גם המציאה את "מגבת הגביע", מגבת אמבטיה באיכות פרימיום הניתנת לכל חבר בקבוצה המנצחת.

 

למשחק ביום ראשון מקארתור הדפיס מגבות גביע של הפאקרס ושל הברס, אבל רק המנצחת קיבלה אותו. המגבות האחרות יישלחו לעניים במדינות העולם השלישי.

 

גם דייויד ווישר היה עסוק ביום חמישי. ווישר הוא מנכ"ל שמידט/קיל באק, מפיצה של מצורים למסעדות ולפאבים ומוצרי ניקיון. התקופה לפני ערב חג המולד הייתה חלשה השנה בחנות החברה. המשחק של יום א' מסייע לפצות על ההפסדים.

 

בעלי מסעדות ובארים נהרו אליו כדי לאגור מלאים, אמר ווישר, במיוחד של מבחר המוצרים החד-פעמיים של החברה: כוסות פלסטיק, קופסאות פיצה, מיכלי טייק-אווי, מפיות וכו'. בעלי הפאבים והמסעדות נוטים לעבור מכלי זכוכית לפלסטיק כשיש קהל גדול, הוא אמר, ולזה הוא מצפה ביום ראשון.

 

"העסקים הולכים עם הספורט", אמר ווישר.

 

שמידט/באק קיל לא מוכרים אלכוהול, אבל הם כן מוכרים תערובות לקוקטיילים, וגם הן נמכרות היטב. הפאבים רוצים להיות מוכנים לאוהדי פאקרס שבאים לחגוג במשחק הגדול ביותר של הקבוצה מזה שנים.

 

בהזדמנות כזו, אומר ווישר, "הם שותים קצת יותר". לייב יודע זאת היטב. בדרך כלל בסופי השבוע 15 עובדים בשביל ריי. בסוף השבוע הזה יהיו 21 עובדים. "אנחנו מצפים לרמה גבוהה מאוד של עסקים", הוא אמר.

 

מה קונים? הכול. ריי עורך "סופר מכירה של בירה של 3 ימים!", אבל הלקוחות קונים גם יין ומשקאות אלכוהוליים אחרים, כי רבים מהם עורכים מסיבות ל-10 אנשים ומעלה והם רוצים להגיש מגוון משקאות, אמר לייב.

 

"יש כל כך הרבה מסיבות ביתיות", הוא אמר. "אנשים קונים כמו משוגעים וכולם במצב רוח נפלא".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x