סגור
סניף עדיקה ב אשדוד
סניף עדיקה באשדוד (צילום: רפי דלויה)

סוף הדרך: אחרי פסח - גולף תסגור את שתי חנויות עדיקה האחרונות

אחר הפסדים של שנים גולף תסגור לאחר פסח את שני סניפי עדיקה האחרונים בביג אשדוד ובקניון עיר ימים בנתניה. המגוון באתר הצטמצם ל־24 פריטים בלבד, ובהדרגה צפויה להסתיים דרכו של המותג

קבוצת גולף תסגור את שתי חנויות עדיקה האחרונות לאחר פסח, בביג אשדוד ובקניון עיר ימים בנתניה, ובכך יגיע לסוף דרכו מותג אופנת האונליין שרכשה הקבוצה ב־2015. אתר האונליין עדיין פעיל, אבל יש בו 24 פריטים בלבד שעומדים למכירה, עדות לסוף הקרב. זאת על רקע תוכנית ההתייעלות של הקבוצה.
עדיקה הוקמה ב־2011 על ידי דדי שוורצברג כאתר אונליין לאופנת נשים. כעבור ארבע שנים רכשה אותו גולף תמורת 40 מיליון שקל, ושנתיים לאחר מכן החלה לפתוח לו חנויות פיזיות ואף ניסתה להקים פעילות בארצות הברית. עדיקה סבלה מחילופי מנהלים ומעזיבה של ההנהלה המייסדת על רקע חילוקי דעות עם גולף. גם המנכ"ל החלופי שהובא, רועי הסל, עזב את החברה לאחר שנה בלבד. משבר הקורונה היה משקולת נוספת על החברה: עלויות השילוח קפצו, הצרכנים הסתגרו בבית, והמלאי הגדול לא נמכר.
ב־2022, לאחר שההפסדים העמיקו, גולף מיזגה את עדיקה לתוך הקבוצה ומחקה אותה מהמסחר בבורסה. בתחילה קיוו בקבוצה לשמור על עדיקה כמותג עצמאי, אך גם זה לא צלח ובהדרגה נסגרו סניפי רשת האופנה, שבשיא מנתה 11 סניפים. בסוף 2023, ולאחר שלא הצליחה לממש את תוכניות ההבראה למותג, דיווחה גולף כי בכוונתה לחסל את פעילות עדיקה, תוך כדי מחיקת מוניטין של 20 מיליון שקל שיוחס למותג. בינואר השנה נסגר מרלו"ג עדיקה ו־21 העובדים פוטרו.
גולף סיימה את שנת 2023 עם העמקת ההפסד וירידה בהכנסות. הכנסות הקבוצה ירדו ב־10.6% לסכום של 852 מיליון שקל, בין היתר בגלל עדיקה שהמשיכה להכביד על התוצאות והשפעת מלחמת חרבות ברזל. ההפסד לבעלי המניות העמיק ל־45 מיליון שקל בהשווואה ל־18 מיליון שקל בשנת 2022. גולף דיווחה כי ללא עדיקה, מגזר האופנה רשם רווח שנתי של 6 מיליון שקל, אך עם פעילות עדיקה רשם המגזר הפסד של 34 מיליון שקל.