סגור

בינה מלאכותית גנרטיבית - השותפה החדשה של מנהלי המוצר

תחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית (Generative AI) הולך ומתפתח בקצב מסחרר. כיצד זה משפיע על ניהול המוצר ואיך יראה התפקיד בעוד מספר שנים?

בשנים האחרונות, הטכנולוגיה של בינה מלאכותית גנרטיבית (Gen AI) צברה תאוצה משמעותית ונכנסה לתודעה הציבורית. בינה מלאכותית גנרטיבית היא היכולת של מערכות בינה מלאכותית ליצור תוכן חדש, כגון טקסט, תמונות או וידאו, על סמך מידע שהמנוע אומן עליו. בעקבות השקת מנועי שפה מתקדמים כמו ChatGPT, Claude, Gemini ועוד, נפתחה דלת הקסמים שמציגה בפנינו אפשרויות חדשניות שמשנות את פני הסביבה כולה.
הבינה המלאכותית הגנרטיבית מביאה איתה אוטומציה של ניתוח ויצירת תכנים, ולמעשה מאפשרת לאנשי מקצוע להיות יעילים יותר. הווה אומר: אנשי מקצוע יספיקו לעשות הרבה משימות, באיכות טובה יותר ובפחות זמן. בעיקר מכיוון שהמערכת יודעת לקחת מאגר נתונים עצום, לסכם אותו, לחלץ ממנו תובנות עסקיות, ובכך לחסוך עבודה ידנית מרובה. בינה מלאכותית לא תחליף אנשי מקצוע, אבל ברור לחלוטין שהיא תחליף את מי שלא משתמש בה.
כמנהלת מוצר ותיקה, אני רואה כיצד טכנולוגיית Gen AI יכולה לסייע גם לנו, מנהלי המוצר, לבצע את עבודתנו ביעילות ולהשאיר לנו זמן להתעסק במשימות נוספות כמו אסטרטגיה, ופחות במשימות הטקטיות היומיומיות.
על מנת ליישם את היכולות, מנהלי המוצר צריכים להצטייד במנוע Gen AI מאובטח העומד בדרישות הארגון, הכשרה בכתיבת פרומפטים אפקטיביים למנוע הספציפי, שיתוף פעולה עם מפתח לפיתוח יכולות נוספות ועקיפת מגבלות הקיימות היום בכלי, וכמובן נכונות ללמוד ולהתעדכן בהתקדמות הטכנולוגיה על מנת להתאים את השימוש לצרכים המשתנים. כיום המגבלות המשמעותיות של המנוע הן כמות המידע המוגבלת שהוא מסוגל לקבל כקלט, איכות התשובות שהמנוע מחזיר (לעיתים הוא ״הוזה״), והעלות הכספית הגבוהה. אבל התאזרו בסבלנות, בשנה-שנתיים הקרובות המצב אמור להשתפר לטובה, והשירות הזה יהפוך להרבה יותר נגיש ושימושי.
מנועי השפה של ה-Gen AI יכולים לסייע רבות בניתוח פידבקים גולמיים מלקוחות ובחילוץ תובנות משמעותיות. היום, מנהלי מוצר נאלצים להתמודד עם חילוץ ידני וארוך של נתונים חשובים מערימות של פידבקים. דמיינו שיכולתם לבצע ניתוח לאחר כל ראיון עם לקוח או אימייל בלחיצת כפתור. תוכלו לחלץ מידע בשניות ואז לרכז הכל לדוח תובנות בשעות ספורות במקום שבועות של עבודה, מה שהופך את Gen AI לכלי עזר אידיאלי לכל מנהל מוצר.
תיעדוף פיצ'רים ובניית מפת דרכים אפקטיבית
מנהלי מוצר מתמודדים עם כמות גדולה של פידבקים מלקוחות שמגיעים בפורמט של בקשות לפיצ'רים חדשים, דיווחי באגים ותלונות. הם נדרשים למיין את הפידבקים ולקטלג את המידע למוצרים ולפיצ׳רים השונים. לבסוף, מתבצע תעדוף הפיצ׳רים לפי נוסחה ייחודית של הארגון - ומשם ניתן לבנות את מפת הדרכים של המוצר.
תהליך זה כולל מאות ואפילו אלפי בקשות ויכול לקחת שבועות של עבודה מרוכזת. המנוע יכול לקטלג כל אחת מהבקשות לפי המוצר והפונקציונליות הנדרשת, לתת ציון לכל קטגוריה לפי הנוסחה לתעדוף, כך שלבסוף נוכל לייצר רשימה מסודרת ומדורגת לפי חשיבות הפיצ'רים ולבנות מפת דרכים לטווח הקצר והארוך.
מסמכים מושלמים, במהירות הבזק
בעבודה על מסמכי אסטרטגיה למוצר, המנוע עזר לשפר את הניסוח, להציע רעיונות יצירתיים חדשים ולראות את התמונה הגדולה. התוצאה? מסמך אסטרטגי מעמיק שהתגבש ברבע מהזמן הרגיל.
כמובן שהמנוע לא יכתוב במקומכם, אבל הוא ממש יאיץ את תהליך הכתיבה, יוריד את זמן הניסוח ואף יציע רעיונות חדשים תוך כדי. בנוסף, בהינתן קלט איכותי (פרומפט), ניתן להיעזר בכלי לכתיבת מסמכי איפיון, מצגות, דוחות ללקוחות ולהנהלה ועוד.
הנה דוגמא ממשית לשימוש ב Claude.ai:

וזו רק ההתחלה.. בעתיד הקרוב, יכולת העדכון הרציף של ה-Gen AI תכניס אותנו להילוך גבוה יותר. מנהלי מוצר יזינו נתונים, והמנוע ייצור אוטומטית מסמכים ותובנות המשקפים את המצב העדכני של המוצר, הלקוחות והשוק.
שירות לקוחות מותאם אישית
אין תחליף לתקשורת לקוחות מעולה, וה-Gen AI היא הדרך המושלמת לשדרג את השירות שלכם.
עבור מנהלי מוצר ששפת האם שלהם אינה אנגלית, המנוע ינסח ויסגנן את התכנים באנגלית ברמת שפת אם, מה שיבטיח תקשורת חלקה, מקצועית וקולחת עם לקוחות - ללא מגבלות שפה.
בנוסף, המערכת יכולה לנסח תשובות אישיות לשאלות לקוחות, לספק להם עדכונים ממוקדים על שיפורים במוצר, ואפילו להציע רעיונות לשימושים חדשים - והכל תוך הבנה אישית של כל לקוח בנפרד.
התוצאה? בניית אמון, נאמנות ארוכת טווח, והפיכת הלקוחות שלכם למעריצים נלהבים של המוצרים.
סיכום
Gen AI מסמנת עידן חדש בניהול מוצר. היכולת המופלאה של המערכת לנתח מידע, לסכם וליצור תוכן פורץ דרך פותחת אפשרויות מדהימות למנהלי מוצר ומאפשרת להם להאיץ את העבודה שלהם, לבצע יותר משימות ולהשקיע יותר באסטרטגיה ומשימות נוספות. אנשי המוצר המובילים שיקפצו על הגל וישתמשו בטכנולוגיה עכשיו, יבנו לעצמם יתרון משמעותי בשוק העתידי.
אז אם אתם רוצים להיות בחזית, להמריא את המוצרים שלכם לגבהים חדשים - כדאי להתחיל להתיידד עם Gen AI. כי העתיד כבר כאן, והוא מסעיר יותר מאי פעם!
טלי הירש היא Senior director of product management