סגור
מפעל טרה בנתיבות
מפעל טרה בנתיבות (צילום: ויקיפדיה)

בלעדי
שופרסל סירבה לדרישה להעלות מחירים - וטרה חסמה בפניה את האפשרות להזמין מוצרים

לכלכליסט נודע שרשת השיווק סירבה לבקשת המחלבה לייקר את מוצריה ב-4.9% בהתאם למחירון החדש שנכנס היום לתוקף, ובתגובה סגרה בפניה טרה את האפשרות להזמין מוצרים שאינם בפיקוח

גל ההתייקרויות לא עוצר ומוביל למאבקי כוח בין הקמעונאים לספקים. ל"כלכליסט" נודע שמחלבת טרה חסמה את האפשרות של שופרסל להזמין את מוצרי החלב שאינם תחת פיקוח.
הדבר קרה לאחר שהמחלבה שבבעלות החברה המרכזית למשקאות חידדה בפני שופרסל שהמחירון החדש שלה הכולל העלאת מחיר של 4.9% נכנס מבחינתה לתוקף כבר היום - שופרסל סירבה לאשר את הדרישה, ובעקבות כך נחסמה הרשת להזמנת מוצרי החלב שאינם תחת צו הפיקוח על המחירים.
ההערכות הן כי מרבית הרשתות אישרו לטרה את ההתייקרות - ואז חסמה החברה את האפשרות להזמין במחירון הישן, מה שגרם לכך ששופרסל לא יכלה להזמין.
סירובה של שופרסל לאשר את ההתייקרות, גם במחיר חסימת יכולתה לקנות את מוצרי טרה, מהווה מסר משמעותי מצד מובילת השוק לחברת הענק, הכולל פגיעה בבטן הרכה שלה - מחלבת טרה. בכך מאותתת שופרסל לשאר הספקים שהגישו דרישות להעלאת מחירים בשיעור של עד 25%, כי אין בכוונתה להיעתר להן.
בשופרסל צפויים לסרב לדרישות להעלאת מחירים, למעט במקרים נקודתיים של ספקים קטנים, הפועלים בקטגוריה ספציפית שספגה זינוק חד במחיר חומר הגלם. כוונה זו של מובילת השוק צפויה לייצר משבר ביחסי העבודה שלה מול ספקים.
מבחינת טרה, מדובר בצעד מסוכן, כיוון שלשופרסל יש חלופות בתנובה, שטראוס וכן את המותג הפרטי - בעוד שטרה עלולה להישאר עם עודפי תוצרת טרייה בעלת תוקף קצר. מנגד, לא מן הנמנע שבטרה עושים זאת דווקא כעת, נוכח המחסור במוצרי חלב אחרי חגי תשרי, כך שבשבועיים הקרובים המחלבה לא תישאר עם עודפים, ועד אז אולי תגיע להבנות עם שופרסל.