סגור
גבינה קוטג' תנובה
קוטג' של תנובה (צילום: שאטרסטוק)

תנובה מעלה את מחירי מוצרי החלב שאינם בפיקוח ב-4.7%

עליית המחירים תיכנס לתוקף ב-22 בנובמבר. בין המוצרים שמחירם יעלה: גבינות מלוחות, גבינות צהובות במדף, חמאה ויוגורטים, כמו גם תחליפי חלב. בתנובה טענו כי המהלך מגיע בעקבות עליית מחירי החלב הגולמי

ענקית המזון תנובה תעלה את מחירי מוצרי החלב שאינם תחת פיקוח בשיעור ממוצע של 4.7% (או עד 4.9%). עליית המחיר תיכנס לתוקף כבר בשבוע הבא, החל מ-22 בנובמבר.
בין מוצרי החלב שמחירם יעלה: גבינות מלוחות, גבינות צהובות במדף, חמאה, גבינות מיוחדות, מעדנים, משקאות חלב ויוגורטים. אף שאינם מכילים חלב, יעלה גם מחירם של תחליפי החלב של תנובה, ובהם משקאות סויה, משקאות שיבולת שועל, מוצרי טופו, תחליפי גבינות, תחליפי יוגורטים ומעדנים.
בתנובה ציינו כי החברה לא העלתה את מחירי המוצרים הלא מפוקחים משנת 2018, אף שמאז 2019 עלה מחיר החלב הגולמי בכ-49 אגורות לליטר (24%), שמשמעותן תוספת של כ-400 מיליון שקל לעלויות הישירות של החברה.
ברקע ההחלטה להעלות מחירים עומדת ירידה של עשרות אחוזים ברווחי תנובה שהקפיאה את מהלך ההנפקה. החברה תנסה להוציא אותה לפועל רק במחצית השנייה של 2023.
כפי שנחשף ב"כלכליסט", ה־EBITDA (הרווח התפעולי תזרימי) של תנובה צפוי לרדת ב־20%-30% לפי הנתונים של תשעת החודשים הראשונים של השנה, וצפוי להסתכם בכ־700 מיליון שקל. הרווח הנקי של הקבוצה צפוי להסתכם בכ־300 מיליון שקל בלבד, ירידה של יותר מ-30% ביחס ל־2021. הירידה ברווח נגרמה מהזינוק במחירי החלב הגולמי, אליו התווסף משבר סנפרוסט, החברה־הבת, שהתמודדה עם ירידה דרמטית במכירות במהלך חודשי הקיץ יוני־יולי־אוגוסט על רקע פרשת חלקי העכבר והנחש שהתגלו במוצריה.
בשוק קמעונאות המזון המתינו להחלטה של תנובה, כיוון שעוצמתה בשוק והתלות בה תאפשר לחברות אחרות לסגת מההתחייבות לא להעלות מחירים.