סגור

בפעם השנייה תוך 3 חודשים: יצרניות המזגנים מעלות מחירים

אלקטרה מוצרי צריכה, תדיראן, וטורנדו הודיעו למתקיני המזגנים ולרשתות הקמעונאות כי בימים הקרובים הן צפויות להוציא מחירון חדש שמגלם עלייה במחירי המכירה של המזגנים בשיעור של כ-5%; המכתבים שנשלחו על ידי כל החברות כמעט זהים, ובהם הן מסבירות כי עליית המחיר נובעת מהתייקרות הספקים, חומרי גלם ועלויות ההובלה הימית והשינוע

התייקרות שנייה תוך שלושה חודשים בענף המזגנים: יצרניות המזגנים אלקטרה מוצרי צריכה, תדיראן, וטורנדו מעלות מחירים בשיעור של כ-5%; כך נודע לכלכליסט. שלוש החברות הודיעו למתקיני המזגנים ולרשתות הקמעונאות כי בימים הקרובים הן צפויות להוציא מחירון חדש שמגלם עלייה במחירי המכירה של המזגנים. ההתייקרויות יכנסו לתוקף ב-1 בספטמבר, ורגע לפני ראש השנה.
בהסברים למתקינים וללקוחות שלהם, מסבירות שלוש החברות המובילות את השוק כי עליית המחיר נובעת מהתייקרות הספקים, התייקרות נמשכת של חומרי גלם וגם של עלויות ההובלה הימית והשינוע.
המכתבים שנשלחו על ידי כל החברות כמעט זהים, ושלושתן הקפידו להודיע למתקינים להערך מראש. אלקטרה אף ציינה כי עליית המחיר היא במזגני אלקטרה AIR וכי "עדכון המחיר כולל את כלל המוצרים כולל מערכות אלקטרה VRF".
1 צפייה בגלריה
מזגן מתקין מזגנים
מזגן מתקין מזגנים
מתקין מזגנים
(צילום: ערן יופי כהן)
מדובר בהתייקרות שנייה מאז תחילת השנה, ולאחר שבשנת 2020, שנת הקורונה, העלו יבואניות מוצרי החשמל את מחירי המוצרים לצרכן במספר פעימות. חברות המזגנים המובילות כבר העלו מחירים בחודש מאי האחרון: תדיראן הוציאה אז קטלוג למתקינים שמגלם עליית מחיר של 5%, טורנדו העלתה מחירים ב-5-8% ואלקטרה מוצרי צריכה העלתה את מחיר כל מוצרי החשמל שלה ב-4-6%. לצידן העלו מחירים גם יתר יבואניות מוצרי החשמל, ובהן המילטון, ברימאג, ניופאן ואחרים בעד 15%. בדצמבר 2020 העלו כל חברות מוצרי החשמל את מחירי המוצרים בעד 20% בשל השתוללות מחירי ההובלה מסין ועוד קודם לכן, מתחילת 2020, גלגלו על הצרכן את עלויות ההובלה והתייקרות חומרי הגלם.