סגור
איך בינה מלאכותית (AI) תשפר את יחס ההמרה בקמפיינים בשיווק דיגיטלי?
המהפכה כבר פה (freepik)

לא רק ChatGPT: שישה כלים מבוססי בינה מלאכותית שיכולים לשדרג את חייכם

מתוכנה שמאפשרת יצירת מצגת מקצועית ממשפט בסיסי קצר ועד כלי מתקדם שיכול לתרגם כל סרטון לעשרות שפות ומבטאים. המהפכה הטכנולוגית כפי שלא הכרנו עד היום - כבר פה

למרות שהבינה המלאכותית קיימת כבר מעל עשור, היא תפסה תאוצה בזכות הפרסום של Chat GPT בשלהי 2022. בדומה למהפכות טכנולוגיות קודמות, גם המהפכה הזו עומדת לשנות את חיינו. עם זאת, קיים הבדל בינה לבין מהפכות אחרות. אם בעבר המהפכות השפיעו בעיקר על עובדי הצווארון "הכחול" (לדוגמא, עם המצאת החשמל, מדליקי נורות הרחוב מצאו עצמם מחוסרי עבודה), הרי שהמהפכה הזו מתמקדת דווקא בעובדי הצווארון "הלבן" – מי שחשבנו שלא ניתן יהיה להחליף כל כך מהר. בין היתר רופאים, מתכנתים, מעצבים, אנשי פרסום וקריאייטיב, רואי חשבון ועורכי דין.
עם זאת, כנראה שייקח עוד הרבה זמן עד שניתן יהיה לוותר על עובדי הצווארון הלבן, אם בכלל. בין היתר, כיוון שכמו בבכל מהפכה יש שני כוחות שפועלים יחדיו – מחד, כוח ההחלפה והשינוי ומאידך, כוח ההשלמה (כשהטכנולוגיה פועלת ככוח משלים לאדם ויוצרת מקומות עבודה של מי שיודעים לתפעל אותה).
כאמור, ChatGPT אינו הכלי היחיד שיכול לשנות את הרגלי העבודה והפקת היצירתיות. ניתן לסווג את הכלים מבוססי בינה מלאכותית ל- 4 קטגוריות:
תוכן / מלל -
Wordtune – בין אם אתם כותבים תדירות באנגלית ובין אם צריכים לנסח משהו באופן חד פעמי, זהו הכלי האולטימטיבי בשבילכם. כל שצריך הוא לנסח טקסט באגלית ולהדביק אותו בתוך כלי העבודה. הבינה המלאכותית עוברת שורה שורה ומציעה, בין היתר, כמה ניסוחים חלופיים / ניסוח קצר או ארוך יותר / ניסוח פורמלי / ניסוח יומיומי / הוספת עובדות / מחקרים / דוגמאות היסטוריות וכן הלאה, והכל בלחיצת כפתור. תחשבו עליו בתור העוזר האישי והמתרגם שלכם.
Canva's Magic Write – אם יש לכם רעיונות ולא תמיד מוצאים את המלים הנכונות לתאר אותם או לא מצליחים לבנות מצגת עבור פרויקט שאתם מנהלים, אפשר פשוט לכתוב את הנושא בכמה מלים והבינה המלאכותית תשלים את הרעיון ותפתח אותו (לדוגמא, תבנה לכם צ'קליסט נושאים לדיון או תצייר עבורכם דיגארמה/תרשים או תיצור שקף למצגת). הבינה המלאכותית גם תאפשר לעצב את המסמך באינסוף אפשרויות ולהשתמש במאות תבניות שונות לצרכים שונים. תהליך שארך שעות או אפילו ימים יכול להסתיים בכמה דקות ספורות בלבד.

ווידאו ואודיו -
Eleven Labs - בין אם אתם עורכי תוכן מנוסים, שמקליטים ומפיצים קטעי ווידאו באופן שוטף, או בין אם רוצים להקליט סרטוני הדרכה או סרטוני וידאו ליוטיוב או טיקטוק, מדובר בכלי אודיו שישנה את חייכם. פשוט תקלידו את הטקסט שאתם רוצים (אפשר גם לעשות שימוש ב- Magi Write לצורך בניית הרעיון והטקסט 😊) והבינה המלאכותית תקריא לכם אותו בקול קריא, ברור ואנושי. מבחר הסגנונות, הקולות והמבטאים הוא מרשים ומדהים.
Papercup - שוו בנפשיכם שיש לכם וידאו בשפה האנגלית ואתם רוצים לתרגם אותו לשפות נוספות לצרכי פרסום או תפוצה. עד לפני כמה שבועות, היה עליכם למצוא מתרגם מקצועי שיעבור על הטקסט, יתרגם אותו ואף יקליט אותו בשפה הנדרשת. בהחלט ייתכן שהייתם זקוקים לשני בעלי מקצוע – האחד, מתרגם והשני, קריין מקצועי בשפה הרצויה. מעתה ואילך, כל שעליכם לעשות הוא להעלות את הווידאו, לבחור את השפה המבוקשת ואת סגנון הדיבור והבינה המלאכותית תעשה את העבודה בשבילכם. נכון לעכשיו, יש למעלה מ- מ-70 שפות זמינות.

תמונות -
Midjourney , Stable Diffusion , Dall-E 2 – אם בעבר יצירת תמונה / גרפיקה במחשב היתה עניין של מומחיות והשקעה של שעות רבות (לאחר למידה של תוכנות מסובכות ומורכבות), נראה שהימים הללו נגמרו והיכולות הללו הופכות לנחלת הכלל (ולכל הפחות, להרבה יותר פשוטות). כל שעליכם לעשות הוא להזין את הטקסט שברצונכם "לתרגם" לתמונה והבינה המלאכותית תצייר את התמונה בתוך שניות מעטות. לאחר יצירת התמונה, ניתן "לשחק" עמה, לחדד אותה או ליצור אותה שוב ושוב בהתאם לרמת הפירוט והסגנון שאתם רוצים.

קבלת החלטות -
Rationale - מי מאיתנו לא מצא עצמו בצומת של קבלת החלטות אובד עצות כיצד ולאן להתקדם. בין אם בעניינים אישיים, בין אם בענייני עבודה ובין אם בעניינים פיננסיים. פעמים רבות מדובר בהחלטות שיכולות להשפיע על עתידנו ואין לנו עם מי להיוועץ. מעתה, כל שעליכם לעשות הוא להזין את ההחלטה / הסוגייה והבינה המלאכותית תציג עבורכם אחת מ- 4 אפשרויות - רשימת יתרונות וחסרונות, ניתוח SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats) , רשימת אפשרויות שונות ואף סנריואים שונים (חיוביים ושליליים) של כל דרך שתבחר וההשלכות שלה. בקיצור, העוזר האישי שלכם בקבלת החלטות.
עו"ד עידו בר-גיל הוא יזם ומקים חברת Next-Gen. Solutions המתמחה בפתרונות אסטרטגיים לארגונים בעולמות הטרנספורמציה הדיגיטאלית, החדשנות, בינה מלאכותית, ליגלטק וליגל אופריישנס