סגור

טק אינספיריישן
אפליקציית ההכרויות שעושה הכל כדי שתמחקו אותה, והשיעור של אינטל

אינטל מלמדת את כולנו איך הופכים להיות owners של מסר שיווקי ארוך טווח, אפליקציית ההיכרויות שתעשה הכל כדי שתמחקו אותה, ואפל אחת שמערערת על כל ה-Best practices של פרסומת ועדיין זוכה בפרסים

Intel Inside – איך מעמיקים מסר לטווח ארוך

אינטל, שעוברת שבוע לא פשוט בבורסה בעוד שענקית השבבים AMD לראשונה עוקפת אותה בשווי שוק, עומדת מאחורי אחד המסרים האייקונים ביותר בשוק הטכנולוגיה: Intel Inside. המסר, שיצא לעולם ב-91', ממשיך להדהד עד היום ונשאר בפרונט השיווקי של החברה. אינטל אינסייד הוא קיצור דרך גאוני למוח: בשתי מילים הוא מצליח להסביר לנו שלמרות שאנחנו לא רואים את המוצרים של אינטל - שבבים שנמצאים כמעט בתוך כל מותג חומרה שאנחנו מכירים - הם נמצאים שם. בכך ממצבת את עצמה אינטל כמותג שבעצם קיים בתוך כמעט כל מותג אחר בעולם.
אינטל אינסייד הפך להיות סוג של תו תקן. אבל כמו כל מסר – אסור לתת לו להעלות אבק. צריך לתחזק אותו – להעמיק אותו, להרחיב אותו, לעדכן אותו ולחדד כך שיישאר מודרני ורלוונטי הנה דוגמה אחת מיני רבות לפרסומת שעלתה כ-20 שנים אחרי, והזכירה לנו כמה חשוב ממה דברים מורכבים בעולם. האינסייד. בפרסומת, אינטל משווה את מה שנמצא בתוך הדברים, האינסייד, לדבר שבאמת משנה: הפנינה שבתוך הצדפה, ההמבורגר שבתוך העטיפה, הדואר שבתוך התיבה. על אף שאנלוגיות מהחיים עצמם הן טכניקה שחוקה שלא מביאה חגשנות לעולם השיווק של חברות טכנולוגיות B2B, פה הטכניקה בכל זאת עוברת חלק, בעיקר כי היא יושבת כל כך טוב על המסר ומעמיקה אותו עד שהתובנה לגבי החשיבות של אינטל, של האינסייד, הופכת לכמעט אינטואיטיבית.

Hinge - אפליקציית ההכרויות שתוכננה להימחק

אפליקצית ההיכרויות הינג' לא קיימת רק כדי שתכירו אנשים שעשויים להתאים לכם. המסר השיווקי שלה לא מדבר על אנשים דייטינג עם אנשים שהם כל מה שחפשתם, פרסונליזציה, טכניקה ייחודית דפדוף ימינה או שמאלה, או שאר מסרים שיווקיים ששייכים לרציונל או ליתרונות מוצריים-טכנולוגיים. המסר השיווקי נמצא בשפיץ של פירמידת הצרכים, איפה שמותגים מסתובבים כדי לחפש מסרים שעונים על משמעות וכאלו שיהפכו אותם לאגדות: האפליקציה הזו הוקמה במטרה אחת - שתמחקו אותה. כי אם מחקתם, כנראה שמצאתם את אהבת חייכם.
זה הנרטיב השיווקי של הינג׳. בשונה מסטוריטלינג, נרטיב הוא עיצוב תודעה. הוא מזיז אנשים, מייצר תנועה, מחאה, דרך חשיבה חדשה, ומפיץ את עצמו הלאה, ואולי הכי חשוב – הוא יכול להסתכם במשפט או שניים שמספרים את כל הסיפור.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית הכרויות הינג' Hinge
אפליקציית הכרויות הינג' Hinge
אפליקציית הכרויות הינג' Hinge
(צילום: Hinge)
הנרטיב האסטרטגי לא עוצר כאן, אלא נחגג באופן מושקע ורחב: האפליקציה מיוצגת על ידי ריבוע פרוותי במיוחד, הפרזנטור שלה, שבכל פעם שהוא משדך בין בני זוג – הוא מת. שלל הדרכים בהן הוא מת יוצרות קריאייטיב קליל, משעשע ומדויק שמחזק ומהדהד את המסר לכל אורך השימוש באפליקציה. אפשר ללמוד מהקייס סטאדי שלהם הרבה: הנרטיב השיווקי של האפליקציה הזו תפור מא' ועד ת', מפוקס על מסר אחד אחיד ולא מתפזר לפיתויי היתרונות המוצריים ומסרים משניים, ובנוסף לכל הוא מתוקשר בצורה קריאייטיבית, מציתת דמיון ואנושית להפליא.

אפל לוקחת לנו 8 דקות מהחיים, וזוכה על כך בפרסים

כמדי שנה וכפי שנסקר פה בעבר, אפל ממשיכה לקטוף פרסים בפסטיבל הפרסום של קאן. השנה היא קיבלה מספר פרסים, כשאחד מהם היה מעט שנוי במחלוקת, אך הצית דיון חדש בסצנת הפרסום והשיווק העולמית. הפרויקט המדובר הוא סרט פרסומת שאורך לא פחות מכשמונה דקות וחצי, ומגולל את סיפורם של ארבעה שכירים שנמאס להם ממקום העבודה האביוסיבי למדי שבו הם עובדים והם מחליטים לפתוח פרק חדש בחיים כסטארטאפיסטים של חברת אריזות. אנחנו עוקבים אחריהם כשהם מקימים את העסק, ורואים איך הם משתמשים ונעזרים במכשירים של אפל כדי לנהל אותו. המטרה השיווקית מאחורי הפרסומת היא להראות את אפשרויות הקולבורציה והניהול שהמכשירים של אפל מאפשרים, ובכך למצב אותה ואת המוצרים שלה כ-B2B ידידותי שאפשר לנהל דרכו עסק של ממש - מראשיתו.
בעולם שבו חברות נלחמות על קיצורי תסריטים והבאת הפאנץ' השיווקי מהר ככל האפשר, אפשר לקרוא לאסטרטגיה הזו ננו אינטרטיינמנט: מותגים, בדרך כלל מהמובילים בעולם, יוצרים מיני-תכנים ברמת ביצוע עילאית במטרה להעביר לנו את הזמן בכיף ובנעימים עם עלילה משמעותית ודמויות מפותחות, ובמקביל מצליחים לשתול בתוכם מוצרים או מסרים שיווקיים באופן חלק. בלי פאנץ', בלי בסט פרקטיסס, בלי ניחוח מכירתי של פרסומת.
האסטרטגיה הזו מרגישה מעט פריווילגית וכזו ששייכת לאולימפוס של המותגים, ולא בכדי. אבל שווה לחשוב עליה ולאתגר את חוקי המשחק, גם המקומיים וגם הטכנולוגיים: אולי במקום לנסות לקצר זמנים כדי לעמוד בקצב איבוד תשומת הלב של צרכנים, שווה להשקיע בתוכן איכותי שיגרום להם להישאר?