סגור

העלאות המחירים בשוק המזון: צבי ויליגר זומן לחקירה ברשות התחרות

הזימון לחקירתו של ויליגר, מבעלי השליטה ויו"ר דירקטוריון ביבואנית המזון, היה כבר לפני שלושה ימים, אך החברה בחרה לדווח על כך למשקיעים - רק הערב. החברה לא הסבירה מדוע דיווחה על האירוע באיחור

רשות התחרות ממשיכה לזמן לחקירה בכירים בענף המזון, במסגרת בדיקת העלאות המחירים בשוק המזון.
כעת זומן לחקירה גם צבי ויליגר, מבעלי השליטה ויו"ר דירקטוריון ביבואנית המזון ויליפוד. ויליגר זומן לחקירה במשרדי רשות התחרות לפני שלושה ימים אך החברה בחרה לדווח על כך למשקיעים רק היום בשעה 19:00 בערב, שלושה ימים לאחר שנודע לה על הזימון לחקירה.


"התאריך והשעה בהם נודע לתאגיד לראשונה על הארוע או העניין: 27.2.22, בשעה 16:00", ציינה ויליפוד בדיווח שעיכבה. בשורת הסיבה לעיכוב בחרה ויליפוד שלא להסביר מדוע החליטה לדווח על הארוע באיחור.

1 צפייה בגלריה
צבי ויליגר מנכל ולילי פוד
צבי ויליגר מנכל ולילי פוד
צבי ויליגר
(צילום: אוראל כהן)

רשות התחרות החלה לחקור את ההתנהלות בשוק המזון בנובמבר 2021. בתחילה פשטו חוקרי הרשות למשרדים של החברות שופרסל ושטראוס, אספו חומרים וחקרו בכירים בחברות בהם מנכ"ל שופרסל הפורש איציק אברכהן ומנכ"ל שטראוס גיורא בר דעה. בהמשך התרחבה החקירה וזומנו לחקירה גם בעל השליטה בדיפלומט נעם וימן, בכירים ביוניליוור, אייל רביד מנכ"ל ומבעלי רשת המזון ויקטורי, רמי לוי בעל השליטה ברשת שיווק השקמה, איתן יוחננוף מנכ"ל בעל השליטה ברשת יוחננוף ואריה בוים מבעלי אושר עד.
החקירה החלה סביב חשד לעבירות על חוק התחרות וביצוע הסדר כובל והעברת מסרים בנושא מחירי מוצרים בשוק המזון, בין ספקים לקמעונאים, באמצעות תגובות והודעות בתקשורת.