סגור

בפעם הראשונה השנה: צניחה בפדיונות רשתות המזון והשיווק

לפי נתוני הלמ"ס, בחודשים אפריל-יוני נרשמה ירידה של כ-11% בפדיון רשתות המזון, לאחר עלייה של 6% בינואר-מרץ. לראשונה נרשמה ירידה קלה של 0.7% בפדיון רשתות השיווק, לעומת עלייה של 4.6% בינואר-מרץ. זאת בשל פתיחת המשק וחזרת הצרכנים למסעדות

בחודשים אפריל-יוני נרשמה ירידה של 11.1% (מגמה בחישוב שנתי, במחירים קבועים) בפדיון רשתות המזון, כך לפי נתוני הלמ"ס שהתפרסמו היום (א').
ירידה זו נרשמת לאחר עלייה של 6% בחודשים ינואר-מרץ השנה. ניתן להעריך כי לפתיחת המשק וחזרת הצרכנים למסעדות היתה השפעה שלילית על רכישת המזון ברשתות השיווק.


סך פדיון רשתות השיווק בחודשים אפריל-יוני רשם ירידה של 0.7%, לאחר עלייה של 4.6% בשלושת החודשים הקודמים. בחישוב מנוכה עונתיות, קרי חישוב הלמ"ס אשר מנכה השפעות של חגים ומספר ימי הפעילות החודשי מהנתונים המקוריים, סך פדיון רשתות השיווק בחודשים ינואר-יוני עלה ב-6.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ואילו פדיון המזון עלה ב-1.8%.

1 צפייה בגלריה
קניות מדפים מזון צרכנות סופר גבינות ירקות אוכל סופרמרקט
קניות מדפים מזון צרכנות סופר גבינות ירקות אוכל סופרמרקט
צרכנים
(צילום: אוראל כהן)

נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ושונות הכוללים מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה. פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.
הלמ"ס מציינת כי השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני, שכן יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות מסיבות שונות, כגון פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.
הנתונים, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית. נתונים אלה מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים כאינדיקטור נוסף.