סגור

המסעדות מבקשות ממשרד הבריאות להכניס ילדים לחלל הפנימי

איגוד המסעדות פנה למשרד בבקשה להחריג ילדים מחובת התו הירוק, וטען כי האיסור להכניס ילדים פוגע במסעדות בלי שטח מחוץ למסעדה

איגוד המסעדות מבקש להחריג את הילדים מחובת תו ירוק במסעדות ולאפשר להושיבם בתוך המסעדות ולא רק בחלל החיצוני.

האיגוד שלח מכתב למשרד הבריאות שבו טען כי האיסור להכניס ילדים למסעדות פוגע במסעדות שאין להן שטח הושבה חיצוני, ואף מסכן את בריאות הילדים. המכתב נשלח בעיצומו של מזג האוויר השרבי בשבוע שעבר.

2 צפייה בגלריה
שרון אלרעי פרייס ראש שירותי הציבור במערכת הבריאות
שרון אלרעי פרייס ראש שירותי הציבור במערכת הבריאות
שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי הציבור במערכת הבריאות
(צילום: אלעד גרשגורן)

"למרות השיפור הדרמטי במצב התחלואה והתקדמות מבצע החיסונים המוצלח, ממועד פתיחת המסעדות לא עדכן משרד הבריאות את התנאים לקבלת קהל על ידי המסעדות", כתבו שי ברמן, מנכ"ל האיגוד, והשף חיים כהן לשר הבריאות, לסגנו, למנכ"ל המשרד ולד"ר שרון אלרעי פרייס, הממונה על בריאות הציבור.
"הושבת ילדים בחלל החיצוני, לעתים יחד עם סבים וסבתות, בחום של מעל 40 מעלות, מסכנת את בריאותם הרבה יותר מהושבתם בחלל הפנימי והממוזג של המסעדה. החמסין הכבד של הימים האחרונים הביא לעימותים רבים בין מנהלי מסעדות ללקוחות, שדורשים במידה מסוימת של צדק לשבת בחלל הפנימי. האיסור הזה מביא גם לפגיעה נוספת במסעדות שאין ברשותן שטח חיצוני. איננו רואים הצדקה אפידמיולוגית להמשך האיסור להושבת ילדים בחלל הפנימי ואנו דורשים להחריג את הילדים מתנאי ההושבה של תו ירוק".
"נשארים עם הפקידות המקצועית"
ברמן אמר ל”כלכליסט”: “קשה לשכנע קהל לשבת עם ילדים בחוץ בשרב. זה לא מעניין את הפוליטיקאים שעסוקים בסידור ג'ובים, ואנו די נשארים עם הפקידות המקצועית במשרד הבריאות שהיא מאוד מיליטנטית ולא עושה שינויים, אם לא כופים עליה".
ממשרד הבריאות נמסר: “משרד הבריאות שומר על בריאות הציבור בכלל והילדים שאינם מחוסנים בפרט, ואין כל החרגה בנושא זה. במסעדות יש אפשרות לאזורי חוץ שאינם בתו ירוק”.

2 צפייה בגלריה
כנס שירות 2017 חיים כהן שף
כנס שירות 2017 חיים כהן שף
השף חיים כהן. “לא עודכנו התנאים לקבלת קהל במסעדות”
(צילום: עמית שעל)