סגור

ההקלות שבדרך: המגבלות ברכבת יבוטלו, לא מחוסנים יוכלו להיכנס לחדרי כושר ובריכות

משרד הבריאות הודיע על כוונתו לבטל שורת מגבלות שהוטלו בעקבות הקורונה. בין היתר, תבוטל מגבלת התפוסה בתחבורה הציבורית; באולמות תרבות ובמגרשי ספורט לא תהיה הגבלה למספר הצופים בעלי תו ירוק; חדרי כושר ובריכות שחייה יפעלו לפי התו הסגול; ההקלות צפויות להיכנס לתוקף ביום חמישי הבא

משרד הבריאות הודיע הערב (ראשון) כי בכוונתו להביא לאישור הממשלה הקלות נוספות וביטול הגבלות קורונה. בין היתר יבוטלו מגבלות התפוסה למקומות הפועלים במסגרת התו הירוק, ויוגדרו תנאים לפעילות והכנסת מזון. אטרקציות במבנים סגורים ופעילויות בחדרי כושר ובריכות שחייה יתאפשרו גם ללא מחוסנים, ויפעלו בהתאם לתו הסגול. ההקלות ייכנסו לתוקפן ב-6 במאי, יום חמישי הבא, ככל שמצב התחלואה ימשיך להיות נמוך.
את תוכנית ההקלות גיבשו בכירי משרד הבריאות. לפי התוכנית, ילדים ומנועי חיסון יוכלו להיכנס לפעילויות תו ירוק בבדיקות קורונה מהירות. מגבלת התפוסה בכל כלי התחבורה הציבורית תבוטל אף היא.

1 צפייה בגלריה
פנאי חדר כושר לרצים שמחלימים מפציעה מומלץ לשלב אימוני כוח
פנאי חדר כושר לרצים שמחלימים מפציעה מומלץ לשלב אימוני כוח
חדר כושר. גם לא מחוסנים יוכלו להיכנס, בתנאי שהמקום פועל לפי התו הסגול
(צילום: AFP)
התקהלות באירועים פרטיים תתאפשר עד 500 איש בשטח פתוח ועד 50 איש במבנה סגור. עסקים הפועלים במסגרת התו הסגול יוכלו להכניס יותר אנשים לעסק בו זמנית - ומגבלת התפוסה תהיה אדם לכל 7 מטר. במשרד הבריאות הדגישו כי עדיין תהיה חובה לעטות מסכה בחלל סגור ולשמור על מרחק של שני מטרים.
שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "בזכות החיסונים התחלואה בישראל הגיעה לשפל שכמותו לא היה מאז תחילת הקורונה, וזאת כאשר רוב מוחלט של המשק פתוח. במצב כזה ניתן להרחיב עוד את ההקלות על הציבור. הדאגה העיקרית שלנו היא מכניסת וריאנטים דרך נתב"ג ולכן שם לא נאפשר הקלות בשלב זה".
מוקדם יותר היום התייחס פרויקטור הקורונה, הפרופ' נחמן אש, גם למגבלות ההתקהלות במסגרת התו הירוק, וציין כי נשקלת הרחבה של מספר המתקהלים המחוסנים והמחלימים. "נודיע בקרוב גם על הארכת התוקף של התו הירוק, כשנסיים את הבחינה", אמר. "אנחנו צריכים לקבל החלטה לאוכלוסיות השונות. אני מעריך שהתוקף יוארך לתקופה נוספת וזה בהתאם לממצאים שעוקבים אחריהם, בקרב מחוסנים ומחלימים כדי לוודא שאנחנו באזור בטוח".
כמות הקהל במגרשי ספורט ובאולמות תרבות תגדל
בתוך כך, שר התרבות והספורט, ח"כ חילי טרופר סיכם עם שר הבריאות ח"כ יולי אדלשטיין על הקלות נוספות בתרבות ובספורט, לרבות הגדלת כמות הקהל במגרשי הספורט ובאולמות התרבות ותחילת פתיחתו של עולם התרבות לילדים. ההקלות ייכנסו לתוקף ביום ה׳, ה-6 במאי 2021, בכפוף לאישור הממשלה ולנתוני התחלואה.
לפי המתווה שאושר, באולמות ובמגרשי ספורט לא תהיה הגבלה למספר המקומות לצופים בעלי תו ירוק.
עולם התרבות לילדים יפעל במתכונת הבאה: במתחם סגור - תותר כניסה של עד 50 צופים ובמתחם פתוח עד 500 צופים.