סגור

מותגי היוקרה מתאוששים מהקורונה: הכנסות פראדה זינקו ב־66%

זאת בששת החודשים הראשונים של השנה, והמכירות המקוונות אף זינקו יותר מ־100% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד; מייקל קורס מעלה תחזיות, וגם בהרמס תוצאות חיוביות

מותגי היוקרה ברחבי העולם חווים התאוששות מהירה ממשבר הקורונה ומדווחים על זינוק במכירות.


בית האופנה האיטלקי פראדה דיווח בשבוע שעבר על זינוק של 66% בהכנסות בששת החודשים הראשונים של השנה ל־1.78 מיליארד דולר, נמוך במעט מההכנסות שנרשמו במחצית הראשונה של 2019, לפני פרוץ הקורונה.
"תנופת המכירות תישאר חזקה במחצית השנייה של השנה", מסר בהצהרה מנכ”ל החברה פטריציו ברטלי.
התוצאות הטובות מגיעות לאחר שמשבר הקורונה בשנה שעברה בלם שנתיים של התאוששות במכירות בפראדה, שהתבססו על חיזוק המסחר המקוון וביטול הנחות. בהתאם, המכירות המקוונות אף זינקו ביותר מ־100% לעומת ששת החודשים הראשונים של 2020, והן מייצגות כעת 7% מכלל ההכנסות.
1 צפייה בגלריה
פראדה תיקים מותגי יוקרה
פראדה תיקים מותגי יוקרה
פראדה
(צילום: גטי אימג'ס)
בדומה, קפרי הולדינגס, החברה־האם של מותגי יוקרה כמו ורסאצ’ה ומייקל קורס, העלתה ביום שישי את תחזית ההכנסות השנתית בפעם השנייה בתוך פחות מחודשיים, על רקע התוצאות הטובות מהצפוי ברבעון השני. לפי התחזית, ההכנסות השנתיות יעמדו על 5.3 מיליארד דולר, זאת לעומת תחזית של 5.15 מיליארד דולר שפורסמה בחודש שעבר. עבור הרבעון הראשון שהסתיים ב־26 ביוני דיווחו בקפרי הולדינגס על הכנסות של 1.25 מיליארד דולר, עלייה מ־451 מיליון דולר שנה קודם לכן.
המגמה ניכרת גם בתוצאות בית האופנה הצרפתי הרמס. החברה דיווחה על שולי רווח בגובה 41% בששת החודשים הראשונים של השנה, השיעור הגבוה ביותר בעשור האחרון, אך מנהלים בכירים מזהירים כי הנתון לא צפוי לחזור על עצמו בשארית השנה. החברה דיווחה גם כי עבור הרבעון האחרון, המכירות של חטיבת מוצרי העור, הכוללת את תיקי בירקין הנמכרים ב־9,000 דולר, טיפסו ב־24% לעומת התקופה המקבילה ב־2019, לפני המגפה.