סגור
יקבי כרמל
יינות כרמל. מחסור בקבלני תשתית (צילום: יח"צ)

כרמל קורפ דוחה בשנה את העתקת היקב מזכרון יעקב לאלון תבור

בעקבות המלחמה מתמודדת החברה עם מחסור בקבלני תשתית והנדסה אזרחית ועיכובים בהעברת ציוד ומיכלי יין מאתר היקב בזכרון יעקב, והחליטה לדחות את השלמת הפרויקט לאחרי בציר 2024. עיכוב העבודות לצד גורמים נוספים הובילו לעלייה של 8% בהשקעה הצפויה בפרויקט - לכ־140 מיליון שקל

המלחמה הובילה את יקבי כרמל לדחות בשנה את השלמת העתקת היקב מזכרון יעקב לאלון תבור. בעקבות המלחמה מתמודדת החברה עם מחסור בקבלני תשתית והנדסה אזרחית ועיכובים בהעברת ציוד ומיכלי יין מאתר היקב בזכרון יעקב. כמו כן על רקע הסיכונים של העברת מפעל בתקופת מלחמה החליטה החברה לדחות את השלמת הפרויקט לאחרי בציר 2024. עיכוב העבודות, אחסון ציוד אצל ספקים, דחיית יבוא ציוד לישראל ואחזקת הציוד באתר זכרון יעקב לצורך הפעלתו שנה נוספת – כל אלה הובילו לעלייה של 8% בהשקעה הצפויה בפרויקט לכ־140 מיליון שקל.
כרמל קורפ, יצרנית היין יקבי כרמל ומשווקת מותגי בירה ומשקאות קלים, פועלת בתחום היין בשני אתרים מרכזיים: בזכרון יעקב, שבו מופקים ענבי יין בהיקף של 14 אלף טון בשנה, ובאלון תבור, שבו מתבצע תהליך הביקבוק של כ־22 אלף בקבוקים בשנה. העבודות להרחבת מתחם אלון תבור החלו כבר לפני שלוש שנים והיו אמורות להסתיים בקיץ הקרוב.
כדי להתייעל תפעולית ולמנוע כפל הוצאות, הנובע מהפעלת שני אתרים במקביל, פועלת החברה מאז 2021 להרחבת אתר אלון תבור לקליטת ענבים והכנת יין. הפרוייקט נועד לאפשר לחברה לממש את תכנית הצמיחה של היקב מבחינת הגדלת היקפי ייצור והכנסת טכנולוגיות חדשות, באופן שעשוי להוביל לשיפור ברווחיות הגולמית. באתר בזכרון יעקב תישאר פעילות יקב בוטיק, לצד מרכז מבקרים ומטה החברה.